آموزش کامپیوتر

نحوه غیر فعال سازی فایر وال در ویندوز 10، 8، 7، Vista و XP

آموزش نحوه غیر فعال سازی FireWall در تمامی نسخه های ویندوز

فایروال ویندوز اجازه دسترسی کاربران غیر مجاز را به اطلاعات مهم و کامپیوتر شما قطع میکند. اگر نگران ایمنی کامپیوتر یا لپ تاپ خود هستید، گزینه FireWall برای شما ضروری است. متاسفانه فایروال ویندوز کاملا بی عیب نیست، و گاهی اوقات استفاده از آن ضرر بیشتری دارد. بخصوص اگر فایروال دیگر بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب باشد.

 

FireWall ویندوز را غیرفعال نکنید، مگر اینکه دلیل خوبی داشته باشید. اما اگر برنامه امنیتی دیگری دارید که همان عملکرد را ارائه می دهد، راحت تر درباره آن تصمیم بگیرید. کاربران برای اینکه برنامه ها بروزرسانی نشوند، آنها را به فایروال ویندوز انتقال می دهند تا دسترسی آنها را به سایت سازنده قطع کنند.

زمان مورد نیاز برای غیرفعال کردن فایروال: غیرفعال کردن فایروال ویندوز آسان است و معمولاً کمتر از 10 دقیقه طول می کشد.

توجه! ما در پایین مراحل غیر فعال کردن فایروال را در تمامی نسخه های ویندوز نظیر ویندوز 10، ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز Vista و ویندوز XP ارائه داده ایم. اگر مطمئن نیستید که چه مراحلی را باید دنبال کنید، هر بخش را به صورت مجزا دنبال کنید.

فایروال را در ویندوز 10، 8 و 7 غیرفعال کنید


مراحل خاموش کردن فایروال ویندوز در ویندوز 10، 8 و 7 اساساً یکسان است. که با اندکی تفاوت در  چند مرحله آسان می توانید FireWall ویندوز خود را غیرفعال کنید. تصاویر صفحه یا اسکرین شات هایی که در پایین آورده ایم، مخصوص ویندوز 10 می باشد. اگر از ویندوز 7 یا 8 استفاده می کنی صفحه شما کمی متفاوت به نظر می رسد.

1- صفحه کنترل یا Control Panel را باز کنید

شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید ، اما ساده ترین روش از طریق منوی Power User یا منوی Start در ویندوز 7 است.

2- System and Security را باز کنید

این پیوند در صورتی قابل مشاهده می باشد که گزینه “Wiev by” را بر روی حالت دسته یا “Category” قرار دهید. ولی اگر این گزینه را بر روی حالت “Icon” قرار داده اید باید به صفحه بعد بروید.

3- فایروال ویندوز را انتخاب کنید

توجه! بسته به نحوه تنظیم کامپیوتر، ممکن است Windows Defender Firewall نامیده شود. در این صورت، با هر نمونه از “فایروال ویندوز” در زیر به گونه ای رفتار کنید که انگار “Windows Defender Firewall” است.

4- روشن یا خاموش کردن فایروال ویندوز را در سمت چپ صفحه انتخاب کنید.

توجه! یک راه سریع برای رسیدن به این صفحه از طریق فرمان command firewall.cpl وجود دارد که می توانید آن را در Command Prompt یا یا Run دستگاه اجرا کنید.

5- حباب کنار گزینه خاموش کردن فایروال ویندوز یا Turn off Windows Firewall را انتخاب کنید.

توجه! شما می توانید فایروال ویندوز را فقط برای شبکه های خصوصی یا  فقط برای شبکه های عمومی یا هر دو غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن فایروال ویندوز برای هر دو نوع شبکه، باید مطمئن شوید که خاموش کردن فایروال ویندوز را در بخش خصوصی و عمومی انتخاب کرده اید.

6- برای ذخیره تغییرات OK را انتخاب کنید.

اکنون که فایروال ویندوز را غیر فعال کرده اید، هر مرحله ای که قبلا باعث ایجاد مشکل شده را تکرار کنید تا ببینید با غیر فعال کردن FireWall مشکل برطرف شده است یا نه.

نحوه غیرفعال سازی فایروال در ویندوز Vista

فایروال ویندوز می تواند در ویندوز ویستا از طریق کنترل پنل غیرفعال شود، همان کاری که در نسخه های دیگر ویندوز انجام داده اید.

1- Control Panel را در بخش Run کامپیوتر تایپ کرده و آن را باز کنید.

2- گزینه Security را از لیست دسته ها اجرا کنید

توجه! اگر در حالت “Classic View” هستید، فقط به مرحله بعد بروید. 

3- گزنیه “FireWall” را انتخاب کنید

4- در پنجره باز شده، گزینه Turn Windows Firewall on or off را کلیک کرده تا فایروال ویندوز Vista غیرفعال شود.

توجه! اگر پنجره User Account Control ظاهر شد، ادامه دهید و با وارد کردن رمز عبور و کلیک بر روی Continue عملیات غیر فعال کردن Firewall را به پایان برسانید.

توجه! در صورت نیاز به دسترسی سریعتر به این پنجره در آینده، می توانید از فرمان control firewall.cpl در کادر محاوره ای Run استفاده کنید.

5- صفحه General را باز کنید و حباب کنار گزینه Off را انتخاب کنید.

6- برای اعمال تغیرات OK را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن Firewall در ویندوز XP

دستورالعمل های خاموش کردن فایروال ویندوز XP نسبت به نسخه های جدید ویندوز بسیار متفاوت است، اما هنوز هم نسبتاً ساده است.

1- با انتخاب Start و سپس Control Panel صفحه کنترل کامپیوتر را باز کنید.

2- گزینه Network and Internet Connections را انتخاب کنید.

توجه! اگر در حال مشاهده “نمای کلاسیک” صفحه کنترل هستید،Network Connections را باز کرده و از مرحله 4 عبور کنید.

3- در بخش Control Panel اتصالات شبکه یا Internet Connections را انتخاب کنید.

4- روی اتصال شبکه یا Internet Connections خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

توجه! اگر اتصال اینترنتی “پر سرعت” مانند Cable یا DSL دارید یا به نوعی در شبکه هستید ، احتمالاً اتصال شبکه شما به عنوان Local Area Connection (اتصال محلی) نامیده می شود.

5- گزینه Advanced را باز کرده و Settings را انتخاب کنید.

6- دکمه رادیویی Off را انتخاب کنید.

توجه! تنظیمات فایروال ویندوز XP را می توان با یک میانبر ساده از طریق کادر گفتگوی Run یا Command Prompt باز کرد. ;کافیست دستور firewall.cpl را باز کنید.

تائید را در این پنچره و همچنین در پنجره Properties اتصال شبکه انتخاب کنید و  بعد از آن هم می توانید پنجره اتصالات شبکه را ببندید.

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا