جاذبه های گردشگری

چگونه 3 روز را در هلسینکی پایتخت فنلاند سپری کنیم

هلسینکی پایتخت فنلاند شهری در جنوب این کشور است که مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری زیادی دارد. شهر زیبای هلسینکی با موزه های هنری و منحصر به فرد ، بسیاری از جزایر خیره کننده ، غذاهای عالی  سونا و مهمتر از همه ، مردم خونگرم  مطمئنا سزاوار بازدید کنندگان بیشتری است.  در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری هلسینکی با ای اس دانلود همراه باشید.

1. برای موزه ها وقت بگذارید

 یکی از کارهای مهم در هلسینکی بازدید از موزه هاست چرا که این شهر دارای تعداد زیادی موزه است. از موزه های تاریخی تا خلاقانه بیش از 80 موزه در این شهر وجود دارد. موزه ملی فنلاند در سال 1916 برای بازدید عموم افتتاح شد. این نمایشگاه مجموعه عظیمی از آثار مربوط به دوران پیش از تاریخ تا قرن نوزدهم را به نمایش می گذارد.

موزه ملی فنلاند یکی از جاذبه های گردشگری هلسینکی

 یکی از قدیمی ترین موزه های عکاسی در اروپا ، موزه عکاسی فنلاند است که برای عکاسان مشتاق غریبه نیست. مجموعه موزه بیش از 2.5 میلیون عکس دارد. بهترین مکان برای یادگیری در فنلاند ، موزه فضای باز Seurassari است.

خانه چوبی هلسینکی فنلاند کرچه در موزه پارک هوای آزاد

2. در کلیساهای خیره کننده این شهر تعمق کنید

درست مانند موزه ها ، هلسینکی نیز به کلیساهای متعدد خود افتخار می کند. آنها نه تنها به عنوان یک مکان عبادی خدمت می کنند ، بلکه به عنوان مهمترین جاذبه های هلسینکی رتبه بندی می شوند. معماری و طراحی این کلیساها گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. قابل توجه ترین کلیساها کلیسای جامع هلسینکی است و این کلیسای جامع به احترام به تزار نیکلاس روسیه ساخته شده و نماد این شهر است.

کلیسای جامع هلسینکی

 این کلیسای کاملاً عجیب و غریب که در سال 1969 ساخته شد درون صخره ای بریده شده قرار دارد و فضای داخلی شما را بهت زده می کند. کلیسای Temppeliaukio یا کلیسای صخره حتما باید در برنامه سفر شما به هلسینکی باشد.

کلیسای Temppeliaukion kirkko

3. نگرانی های خود را فراموش کرده و در سونا استراحت کنید

سونا بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ فنلاند بوده است ، تا آنجا که بیش از سه میلیون سونا در کل کشور فنلاند وجود دارد. هنر آرامش را از فنلاندی ها بیاموزید و با خنک شدن در سونا سفر هلسینکی خود را کامل کنید. در نزدیکی میدان مارکت و در بالای بندر هلسینکی شناور است ، استخر دریای آلاس مورد علاقه گردشگران و مردم محلی است. می توانید در سونا عرق کنید یا در استخر خنک شوید ، یا روی عرشه چوبی قدم بزنید و از طبیعت اطرافتان لذت ببرید.

استخر دریای آلاس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هلسینکی

4- از جزایر زیبای این شهر دیدن کنید

اگر از زندگی در شهر خسته شده اید ، جزیره را امتحان کنید. هلسینکی یک مجمع الجزایر است که از 300 جزیره تشکیل شده است. پر بازدیدترین جزیره Suomenlinna است و در میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر دارای شش موزه است ، از جمله موزه زیردریایی.

قلعه Suomenlinna

جزیره Pihlajasaari یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هلسینکی و موارد مورد علاقه مردم محلی است و تقریباً به مرکز شهر هلسینکی نزدیک است. این جزیره سواحل شنی خیره کننده دارد و مکان مناسبی برای پیک نیک ، شنا و آفتاب گرفتن است. جزایر والکوساری و لووتو ، والیساری ، کاونیساری و لونا برای لذت بردن از تابستان فنلاند ایده آل هستند.

جزایر والکوساری و لووتو از زیباترین جاذبه های گردشگری هلسینکی

5- پارکهای زیبا برای استراحت و آرامش

 خوشبختانه هلسینکی پارک های زیادی برای استراحت و آرامش بعد از یک روز شلوغ دارد. می توانید برای استراحت در میان طبیعت به پارک سیبلیوس ، پارک اسپلاناد یا پارک سینبریچف بروید. اگر عاشق قدم زدن هستید محله خنک و پر هیجان Kallio را بررسی کنید. این مکان رفت و آمد برای نوازندگان ، هنرمندان ، دانشجویان است.

پارک اسپلاناد

و البته میدان معروف مارکت که قلب هلسینکی است بهترین مکان برای خرید و غذا خوردن است و هلسینکی مکان های بسیار خوبی برای غذا خوردن دارد. Savotta Rivantola ، Café Regatta ، Ekberg Café که نه تنها در میان افراد محبوب محبوب هستند ، بلکه بازدید از آنها به خودی خود یک تجربه دلنشین است.

کافه رگاتا

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا