جاذبه های گردشگری

دلایل مهم سفر به بوتان ، خوشبخت ترین کشور جهان

کشور بوتان  که با کوههای مرتفع از سرزمین آسیا جدا شده است و این انزوا و سیاستهای شگفت انگیز با هدف حفظ سنتهای عمیق و فرهنگ منحصر به فرد منجر به کشوری شده است که به نظر می رسد از تأثیرات زمان و مدرنیته بسیار دور است.  در سرتاسر کشور می توان بتکده ها و صومعه های بودایی را پیدا کرد که صلح و یکدلی با طبیعت را تبلیغ می کنند. صلح ، توسعه پایدار و خوشبختی واقعی در همان لحظه قدم گذاشتن به این سرزمین ، در کشور مشهود است. در این پست قصد داریم جاذبه های گردشگری بوتان را به شما معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- صومعه Taktshang Goemba

صومعه Taktshang Goemba که در بالای صخره ای در کوهی سنگی قرار گرفته است ، نمادی برجسته از کشور است و به عنوان یک مکان مراقبه گورو پادماسامبهاوا  بسیار مورد احترام مردم بوتان است.

 

2- پرچم های نماز

پرچم های نماز با مانترا بر چشم انداز کشور تسلط دارند. پرچم های دعا که به عنوان بند مقدس و شیطانی در نظر گرفته می شوند برای ایجاد انرژی مثبت و صلح و رفاه در اطراف هستند.

 

3- وناخا دزونگ

این مرکز که به عنوان “کاخ خوشبختی بزرگ” و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بوتان نیز شناخته می شود ، مرکز اداری منطقه پوناخا در کشور است. این کاخ زیبا که به سبک معماری سنتی ساخته شده است در محل تلاقی رودخانه های فو چو (پدر) و مو چو (مادر) واقع شده است.

 

5- کشاورزی تراس دار

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی چشم انداز بوتان ، تراس سازی است. مردم سخت کوش بوتانی با استفاده از روش های سنتی شخم و تکنیک های کشاورزی دره های تپه ای را کشت کرده اند.

 

6- آرامش خاطر

بیشتر بوتانی ها به داشتن آرامش روانی ، رضایت و ساده زندگی کردن اعتقاد دارند. زندگی در این کشور پیچیده نیست و این خود دلیل داشتن آرامش خاطر مردم این کشور است.

 

7- پیوند با طبیعت

  بوتان که توسط کوه های بلند و زمین های دشوار  احاطه شده و همین  منجر به رابطه عمیق تر مردم بوتان با طبیعت شده است. اسب ها در قرن بیست و یکم  نیزدر این کشور وسیله اصلی حمل و نقل هستند.

 

8- جشنواره بی نظیر فرهنگی

 سنت ها و فرهنگ عامیانه منحصر به فرد این کشور در جشنواره هایی از جمله Thimpu Tshechu ، جشنواره Druk Wangyel ، Paro Tshechu ، Pema Gatshel Tsechu و بسیاری دیگر به بهترین وجه نمایش داده می شود.

 

9- حیات وحش 

 بوم شناسی  و سیاست توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست باعث شده است که چندین حیوان که در معرض خطر بوده اند به طور مسالمت آمیز در این کشور بتوانند زندگی کنند.

 

10- تیمپو ، پایتخت بوتان

تیمپو که به خاطر مراقبت از میراث قدیمی کشور مورد توجه قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری بوتان نیز به حساب می آید، پایتخت و بزرگترین شهر بوتان است. و در قسمت غربی بوتان واقع شده است. بوتان از نظر آزادی اقتصادی ، سهولت انجام تجارت و صلح در رتبه اول قرار دارد و از سال 2016 کم فساد ترین کشور در منطقه است.

 

11- دره پارو

دره پارو یک  آهن ربای جذب گردشگر در این کشور است که در قسمت های غربی واقع شده و به دلیل خانه های سنتی اش که در دره های پر از مناظر زراعتی و مناظر کشاورزی قرار گرفته اند مشهور است و این دره یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بوتان محسوب می شود.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا