تکنولوژی و فناوریکامپیوتر و اینترنت

اینتل از 10 cpu جدید برادول با قدرت پردازش گرافیکی بالاتر رونمایی کرد

اینتل در جریان برگزاری کامپیوتکس 2015 از 10 پردازنده‌ی Core جدید نسل پنجمی اینتل یا همان برادول با افزایش توانایی پردازشی و قابلیت‌های گرافیکی بالاتر رونمایی کرد. کریک اسکواجن همچنین به این موضوع اشاره کرد که پردازنده‌ها نسل ششمی اسکای‌لیک تا پایان سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد.

 اینتل در جریان برگزاری کامپیوتکس 2015، علاوه بر رونمایی از 10 پردازنده‌ی جدید Core نسل پنجمی، عرضه‌ی پردازنده‌های نسل ششم اسکای‌لیک را در پایان سال جاری میلادی وعده داد. همچنین وی با نمایش برخی از پیش نمونه‌هایی محصولاتی که از اسکای‌لیک اینتل بهره خواهند برد، به این موضوع اشاره کرد که ویندوز 10 مایکروسافت برای استفاده‌ی بهینه از پردازنده‌های اسکای‌لیک بهینه سازی خواهد شد.

با در نظر داشتن نسل پنجم پردازنده‌های اینتل که در ابتدای سال جاری میلادی معرفی شد، آخرین بروزرسانی اینتل شامل 10 پردازنده از سری Core شامل پردازنده‌هایی برای گجت‌های موبایل و کامپیوترهای دسکتاپ است. همچنین باید به 5 پردازنده‌ی سرور زئون (Xeon) نیز اشاره کرد. اینتل در پردازنده‌های جدیدیش از پردازنده‌های گرافیکی Iris Pro استفاده کرده که برای اولین بار در آن از فرم فکتور LGA در سطح دسکتاپ استفاده شده است. فرم فکتور LGA برخلاف فرم فکتور BGA بدون سوکت مورد استفاده در پردازنده‌های هسول اینتل است. در فرم‌فکتور LGA پردازنده‌ی گرافیکی مستقیما روی بورد قرار می‌گیرد.

بروزرسانی پردازنده‌های برادول اینتل

از جمله‌‌ی پردازنده‌های جدید معرفی شده می‌توان به Core-i5775C اشاره کرد که یک نمونه‌ی چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 3.3 گیگاهرتز است و از وجود پردازنده‌ی گرافیکی Iris Pro 6200 بهره می‌برد. توان طراحی حرارتی این پردازنده 65 وات است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اینتل این پردازنده از نظر گرافیکی دو برابر HD4600 اینتل قدرت دارد. این پردازنده‌ فرم فکتورهای مختلفی را از مینی پی‌سی‌های با ضخامت کم و آل-این-وان‌ها هدف قرار داده است.

همچنین باید به پردازنده‌ی Core i7-5950HQ با توان طراحی حرارتی 47 وات اشاره کرد. این پردازنده از وجود چهار هسته با فرکانس 2.8 گیگاهرتز تشکیل شده که از 8 ترد پردازشی نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این پردازنده نیز Iris Pro 6200 است.

بازه‌ی قیمتی پردازنده‌های معرفی شده بین 244 تا 366 دلار است و انتظار می‌رود طی دو ماه آینده شاهد عرضه‌ی آن‌ها به بازار در قالب محصولات جدید باشیم.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا