جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری گویلین در چین

گویلین یکی از بهترین شهرهای گردشگری در چین است، شهری که جذابیت بصری آن شگفت انگیز است. زیبایی و صحنه های طبیعی چشم نواز در اینجا بسیار عالی است. این شهر شاید یکی از تاریخی ترین شهرهای چین باشد. دلیل آن رودخانه های قدیمی و درختان بلند آن است که به قدری بلند هستند که می توانند شهر را با زیباترین مناظر تزئین کنند. اگرچه این شهر تا قبل از میلاد به عنوان یک شهر شناخته نمی شد و فقط یک منطقه روستایی در کنار رودخانه لی بود  اما امروزه به آن شهر گویلین می گویند. این شهر که در جنوب شرق چین واقع شده است و در استان گوانگ چی قرار دارد با جاذبه های گردشگری متنوع و فراوان می تواند مقصد سفر بعدی شما باشد.

جاذبه های گردشگری گویلین چین

رودخانه لی

 

رودخانه لی که در شهر گوییلین واقع شده است، بدون شک بسیاری از زیباترین چشم اندازهای این شهر به حساب می آیند. ارزش و جایگاه این رودخانه زیبا آنقدر زیاد است که تصویر آن روی پول آنها چاپ شده است. همانطور که گفته شد رودخانه لی را می توان بزرگترین و جذاب ترین منطقه توریستی و از بهترین جاذبه های گردشگری گویلین چین دانست. گویلین همچنین مکانهایی مانند “صخره فیل” و “غار گیاه تره” دارد که سالانه صدها نفر را به خود جذب می کند. آنها گردشگران را به بازدید از مناطق مختلف رودخانه با قایق تشویق می کنند.

رودخانه یولونگ

 

رودخانه یولونگ که به آن “لی لی” نیز گفته می شود، رودخانه ای است که از رودخانه بزرگ لی سرچشمه می گیرد. می توانید از پل تاریخی در امتداد رودخانه و جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید. دوچرخه سواری در کنار رودخانه نیز می تواند یک لذت بزرگ باشد.

صخره فیل در کنار رودخانه لی

 

وقتی به صخره فیل نگاه می کنید شاید بتوانید آن را مانند فیل در حال نوشیدن آب ببینید. دلیل نامگذاری این سنگ نیز اشاره به شکل ظاهری آن است. این فیل سنگی دقیقاً در تقاطع Lijiang و رود Taoha قرار دارد و دارای یک حفره بزرگ است که مردم محلی آن را “دروازه ماه” می نامند. زیرا هر شب، سایه و تصویر ماه از طریق این سوراخ بر روی آب رودخانه لی دیده می شود و تصویری جادویی ایجاد می کند. این باعث می شود تصویر رودخانه در شب به اندازه روز برای گردشگران جذاب باشد.

مزارع تراس دار Longji در گویلین

 

منطقه Longji از Guilin دارای شالیزارهای برنج است که به گستردگی و زیبایی شهرت دارند. این مناطق کشاورزی به “Longji” معروف هستند از زیباترین جاذبه های گردشگری گویلین هستند و می توانند به عنوان اولین مناطق زراعی در نظر گرفته شوند که توانایی جذب گردشگر را دارند. ساخت این مزارع به حدود قرن 14 میلادی برمی گردد که ساختاری گام به گام دارد و برآورد می شود تقریباً 800 متر از سطح دریا باشد. برداشت برنج در منطقه در اوایل پاییز اتفاق می افتد. کشاورزان غالباً آب باران را در زمستان جمع آوری و ذخیره می کنند و در فصول گرم از آب برای آبیاری زمین های کشاورزی و پرورش برنج خود استفاده می کنند.

تپه نقاشی دیواری

 

تپه نقاشی دیواری علاوه بر جاذبه های دیدنی آن برای ساکنان شهر دارای ارزش معنوی است. مردم این سرزمین تپه را منبع الهام می دانند و احترام ویژه ای برای آن قائلند. بسیاری از هنرمندان کشور نیز با محتوای آثار خود تپه را ارزش ویژه ایی داده اند. به عنوان مثال نقاشی های بسیاری وجود دارد که مضمون این تپه را به تصویر می کشد.

خیابان یانگ شوو در گویلین

 

منطقه یانگو در قسمت غربی خود خیابانی دارد که به یانگ شوو معروف است. قدمت این شهر به 1400 سال می رسد، بنابراین چنین خیابان و محله ها و ساختمان های آن را می توان بناهای باستانی دانست. این خیابان مملو از خانه ها و مغازه های قدیمی است و وجود کافه ها و رستوران ها آن را بیش از پیش روشن می کند و به هر گردشگری اجازه می دهد طول و عرض خیابان را طی کند و از فروشگاه ها بازدید کند. افراد پر جنب و جوش در این خیابان ها و نحوه رفتار آنها نشان دهنده فرهنگ غنی چین است که می تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

پارک شانگری لا

 

پارک شانگری لا به همراه غارهای عمیق، کوه های بلند، کلبه های گرم و زیبا و پل های مختلف نیز از جاذبه های گردشگری کویلین چین است. قایق سواری روی رودخانه در این پارک و بازدید از منطقه ای که توسط درختان هلو پوشیده شده است می تواند هر روحیه ای را تازه و احیا کند. در این پارک زیبا می توانید ساعت ها قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید. دوچرخه سواری یک رسم همیشگی مردم گویلین است و این شاید یکی از دلایل اصلی هوای پاک این شهر باشد. در پارک چندین دریاچه طبیعی آرام نیز خواهید یافت.

غار فلوت نی

 

 

این غار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری گویلین است که با گذشت زمان تکامل یافته و با نورپردازی های رنگارنگ تزئین شده است. در این غار نوعی کاه پیدا می کنید که می توان از آن برای ساخت فلوت کامپوزیت استفاده کرد. درون غار پر از استیشن های شگفت انگیز و خارق العاده، استلاگمیت ها و ستون های سنگی است. هر ساله گردشگران بی شماری برای دیدن این غار عجیب و ستون های سنگی آن به گویلین می آیند.

 

علاوه بر کشف سنت و فرهنگ آن جاذبه های مجلل و مدرن بسیاری نیز در این شهر خواهید یافت. ممکن است در خیابان های مختلف بناهای تاریخی را ببینید اما برج های لوکس نیز وجود دارد. فروشگاه های بزرگ، بانک های ثروتمند و هتل های لوکس در سراسر شهر واقع شده اند. سالانه دوازده میلیون گردشگر از سراسر جهان برای دیدن این جاذبه های بکر به چین و شهر گویلین سفر می کنند و آرزوی آنها برای دیدن قطعه ای از بهشت ​​تحقق می یابد. با این حال، سفر به این منطقه در فصول گرم و اغلب در تابستان بسیار توصیه می شود. آنچه واضح است این است که سفر در این مواقع می تواند گردشگران را از آسیب های ناشی از وزش باد شدید و طوفان های موسمی و بارندگی های مختلف مصون بدارد.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا