جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری کازابلانکا

کازابلانکا بزرگترین شهر کشور مراکش و در واقع مهم ترین بندر مراکش در کنار اقیانوس اطلس می باشد که هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ اقتصادی نقشی مهم در کشور مراکش ایفا می کند. اگر چه کازابلا به اندازه سایر شهرهای مراکش مانند  فاس و رباط  نیست  با این وجود گردشگری کازابلانکا به دلیل معماری مدرن از نظر جاذبه های گردشگری نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. میراث استعماری فرانسه که با فرهنگ سنتی عرب عجین شده است تضمین کننده بسیاری از کارهای متنوع برای انجام دادن و دیدن در کازابلانکا می باشد. در کنار ساختمان های آرت دکو و کوچه های قدیمی مدینه سنگی، بازدیدکنندگان می توانند موزه ها، کاخ ها و دومین مسجد بزرگ جهان را پیدا کنند. در ادامه با معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری مراکش با شما هستیم.

1. در ساختمانهای Art Deco گشت بزنید

 

کازابلانکا قبلاً در برهه ای از تاریخ مستعمره فرانسه بوده و میراث معماری خود را از دوران استعمار حفظ کرده است. ساختمانهای Art Deco هنوز هم مستحکم هستند و بر قسمت مرکزی شهر تسلط دارند  بنابراین اگر علاقه مند به تاریخ هستید به این ساختمان ها سری بزنید.

2. مراکز خرید

 یکی از بزرگترین مراکز خرید در آفریقا در انتهای منطقه لا کورنیش واقع شده است. مراکز خرید  تجاری و مدرن سرگرمی کافی را برای خانواده  فراهم می کند. علاوه بر طیف گسترده ای از مغازه ها  با اجناسی با مارکهای H&M گرفته تا Dior  طیف گسترده ای از گزینه های غذایی،  یک آکواریوم داخلی با یک کوسه کوچک، و حتی اسکیت روی یخ داخل سالن و یک محل نمایشگاه داخلی دارد در این مرکز خرید وجود دارد و واقعا برای هر کس با هر سلیقه چیزی برای خرید و سرگرم شدن وجود دارد.

3. غروب آفتاب را در مسجد حسن دوم تجربه کنید

 

ساخت این مسجد باشکوه که به سفارش پادشاه حسن دوم ساخته شد با 6000 صنعتگر سنتی مراکشی بیش از 6 سال طول کشید. معماری داخل آن اسلامی است و با الهام از سبک مراکشی زلیگه ساخته شده است. این مکان با 2500 نمازگزار بزرگترین مسجد جهان است. یکی از بهترین کارهایی که می توان در اینجا انجام داد تجربه یک تور تفریحی و پایان دادن به روز با دیدن غروب آفتاب نفس گیر است.

4. تجمل گرایی را در Ain Diab تجربه کنید

 

آین دیاب به دلیل ارائه هتل های لوکس در کازابلانکا  معروف است. اگر در تابستان ها از آن بازدید می کنید  در آبهای آرامبخش آن غوطه ور شوید و از زندگی شبانه مراکشی لذت ببرید. این منطقه مکانی امروزی و گسترده و معروف به ل کورنیشه در بخش اعیان نشین شهر کازابلانکا قرار گرفته است. شاوارما فروشی، رستوران های مجلل و کلوب های شبانه از جاذبه های این منطقه می باشد.

 

 5.  در لا کورنیش خوشمزه ترین غذاها را سفارش دهید

 

لا کورنیش در همان منطقه مسجد حسن دوم واقع شده و منطقه ای جلوی ساحل است که مجموعه ای از تجارب ناهار خوری و همچنین استخرها و دسترسی به ساحل را ارائه می دهد. در یک روز گرم  می توان در این منطقه شاهد خیل عظیمی از موج سواران، شناگران بود و در واقع یک منطقه سنتی برای لذت بردن از تعطیلات در مراکش را ارائه می دهد. اگر تا عصر در این منطقه بمانید می توانید غروب خورشید باشکوه را نیز تجربه کنید.

6. موزه یهودیت مراکش

 

موزه یهودیت مراکش در محله oasis کازابلانکا قرار دارد و تنها موزه یهودیان در جهان عرب است که دیدگاهی در مورد تاریخ، دین، ​​سنت ها و نقش یهودیان در تمدن مراکش را ارائه می دهد. این نمایشگاه از طریق اتاقهای نمایشگاه شامل نقاشی، زیور آلات، لباس می شود و نه تنها تأثیر یهودیان بر جامعه مراکش را نشان می دهد  بلکه تاریخ همزیستی بین ادیان در تمدن مراکش را برجسته می کند. برای دیدن جاذبه های گردشگری مراکش اینجا کلیک کنید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا