جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری آگادیر شهری ساحلی در مراکش

آگادیر شهری ساحلی در مراکش است و معنی آگادیر در عربی ذخیره غلات است. آگادیر مرکز سوس ماسا، یکی از استانهای جنوبی مراکش است و این شهر بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر آنها از نژاد بربر هستند. این شهر توسط پرتغالی ها در سال 1500 میلادی تأسیس شد و در طی زلزله سال 1960 به طور کامل ویران شد و آنچه باقی مانده بود واقعاً تأسف آور بود. اما معماری ایتالیایی به نام کوکو پولیتیا شهر را بازسازی کرد و چیزی باشکوه خلق کرد. اگرچه آگادیر بازسازی شد و خیابان و کوچه های آن رونق بیشتری یافت، اما خاطره زلزله سال 1960 و مردگان آن برای همیشه در ذهن و تاریخ شهر باقی مانده است. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری آگادیر با ای اس دانلود همراه باشید.

 

ساحل، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آگادیر

 

همانطور که گفتیم آگادیر یک شهر ساحلی است و این شهر را به یکی از مهمترین مراکز تفریحی در ساحل تبدیل می کند. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان  به ویژه اروپا، برای لذت از ساحل آگادیر از این شهر بازدید می کنند. اخیراً ساخت تفرجگاه ساحلی در این شهر این منطقه را به مقصد مناسبی برای رفتینگ  تبدیل کرده است.

ارگ آگادیر

 

ارگ آگادیر  مجموعه ای از قلعه هاست در سال 1541 ساخته شده است. دیوارهای بلند آن در کنار هم قرار دارند و علف های پراکنده ای را در اطراف زمین می بینید زیرا منطقه بایر و خشک است. البته بسیاری از این قلعه ها تخریب شده اند و اکنون بقایای آنها دیده می شود. خوشبختانه بخشی از این ارگ از زلزله جان سالم به در برده است و هنوز هم می توان بخشی از تاریخ آن را مشاهده کرد. دو دلیل عمده برای بازدید از این منطقه وجود دارد. اول اینکه این سازه نمونه ای شگفت انگیز از معماری باستان عرب است و ثانیا  منظره ای که در این منطقه می بینید بی نظیر و بسیار دیدنی است.

حمام های سنتی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آگادیر

 

ممکن است قبلاً در ترکیه حمامهای مشابه دیده باشید اما باور کنید حمامهای سنتی آگادیر جذابیت دیگری دارند. این حمام ها ریشه در روح فرهنگ شهر دارد. همه توریست هایی که به مراکش و آگادیر سفر می کنند از این حمام ها چیزی شنیده اند و قطعاً برای بازدید از آنها وقت می گذارند. غسل در حمام های سنتی آگادیر ، تجربه ای بی نظیر است و تاریخ و تمدن باستان را به امروز پیوند می دهد. حمامها جادار هستند و ساختاری تاریخی دارند. حوضچه های آب در این حمام ها با عطر یاس پر شده اند.

بازارهای سنتی یا Souk Al Ahad

 

بازارهای سنتی یا سوق آل احد در این شهر رونق دارند. به خصوص بازارهای یکشنبه فوق العاده جذاب هستند و شما فوق العاده از آنها لذت خواهید برد. در این بازارها هر آنچه تصور می کنید فروخته می شود و همیشه شلوغ است. می بینید که مردم در غرفه های مختلف مشغول خرید هستند و فضای پرنشاط بازار شما را به خرید وا می دارد. اینجا یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی است زیرا قیمت ها بسیار ارزان تر است و کالاهای بسیار متنوعی وجود دارد. یادتان باشد که ادویه های مراکشی را در این بازار سنتی بخرید. این ادویه ها طعم تند خاصی دارند و قطعاً باید آنها را امتحان کنید.

دیدنی های آگادیر: موزه یادبود

 

همانطور که  گفتیم در سال 1960 زمین لرزه بزرگی شهر را لرزاند و قسمت اعظم آن را ویران کرد. موزه یادبود Memoire d’Agadir یکی از جاذبه های گردشگری آگادیر و موزه ای زیبا و کوچک است که در چند خیابان دورتر از ساحل و در باغی آرام و پر از درختان خرما واقع شده است.  این موزه روایتگر تاریخ شهر است، جایی که روایت هایی از زمان های مختلف آگادیر را می یابید. در قسمت های مختلف موزه عکس ها و صفحات روزنامه های قدیمی را پیدا خواهید کرد. هر یک از این تصاویر یا روزنامه ها در واقع اسنادی از تاریخ و تمدن آگادیر است. البته بیشتر تمرکز موزه روی حوادث زلزله است و با تلخی وقایع پیرامون آن را روایت می کند.

پارک ملی سوس ماسا، یکی از بهترین دیدنی های آگادیر

 

پارک ملی سوس ماسا یکی از جاذبه های گردشگری آگادیر است که در جنوب آن واقع شده است و در سال 1991 راه اندازی شد و فوق العاده زیبا است. ساختار مراکشی پارک کاملاً نمایان است و می توانید سبک عربی کاشت درخت را در مناطق مختلف مشاهده کنید. مساحت پارک ملی سوس ماسا به 33000 هکتار می رسد. محوطه های شنی را در این پارک خواهید یافت و در برخی از آنها تالاب های مختلفی وجود دارد. یکی از دیدنی های اصلی پارک رودخانه اوئد ماسا است که گونه های مختلف پرندگان در اطراف آن دیده می شود.

دیگر جاذبه های گردشگری آگادیر

از دیگر جاذبه های گردشگری آگادیر می توان به پرندگان دره، مدینه، اوفلا و غیره اشاره کرد. زندگی شبانه را در این شهر فراموش نکنید. در میادین اصلی شهر فروشندگان خیابانی و جوانان تا ساعات پایانی شب مشغول کار هستند. در قسمت شمالی شهر رودخانه ای به نام سو وجود دارد که از جنوب به کازابلانکا می رسد. این رودخانه به اقیانوس راه پیدا می کند و سرانجام در آنجا جریان می یابد. یکی از مهمترین فعالیتهای اقتصادی در آگادیر صید ماهی و البته صادرات است.

 

این شهر در کنار اقیانوس است و جای تعجب نیست که بیشتر مردم آن به فعالیت های دریایی مشغول باشند. اما بخش دیگری از مردم در صادرات فلزات نیز مشارکت دارند و این منبع درآمد برای مردم و مراکش مفید است. مهمترین صادرات آگادیر شامل کبالت، روی، مرکبات و منگنز است. در این شهر خیابان ها گسترده و ساختمانها مدرن است. در مناطق مختلف شهر هتل های لوکس، رستوران ها و کافه هایی را خواهید دید که کاملاً سبک اروپایی دارند. البته تعجب آور نیست زیرا سازنده شهر ایتالیایی بود. در نهایت آگادیر شهری پر جنب و جوش است که با قدم گذاشتن در آن روح زندگی و مدرنیته را تجربه خواهید کرد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا