جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری آلبرتا

آلبرتا بدون شک یکی از زیباترین ایالت های کانادا است. دو پارک ملی آن یکی از قدیمی ترین پارک های جهان است و بخشی از جاذبه های طبیعی آلبرتا را تشکیل می دهد. آلبرتا با وجود جغرافیای ناهموار و زیبا از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است. در واقع در هر زمان از سال و هر فصل  آلبرتا یک مقصد مناسب برای تمام تعطیلات است. طبیعت زیبای این ایالت فصول را به خوبی نمایش می دهد. زمستان با برف، دریاچه های یخ زده و اسکیت روی یخ ، و در تابستان فرصتی بی نظیر برای لذت بردن از طبیعت و پیک نیک با دوستانتان خواهید داشت. اگر شما هم در مورد جاذبه های گردشگری آلبرتا کنجکاو شده ایید و مشتاق دیدن آنها هستید در ادامه با ای اس دانلود همراه باشید.

جاذبه های گردشگری آلبرتا

دریاچه پزشکی

 

دریاچه پزشکی در پارک ملی واقع شده است و اغلب به عنوان یک دریاچه با سوراخ هایی در کف آن توصیف می شود. حفره های کف این دریاچه در واقع یکی از ویژگی های خاص آن است. این دریاچه یکی از جاذبه های گردشگری آلبرتا می باشد و دارای یک ویژگی بارز است و آن این است که به نظر می رسد دریاچه بیش از ظرفیت خود با آب باران پر شده و بسیار عمیق و نامحدود است. آنچه مردم بومی و دیگر بازدیدکنندگان را متحیر کرده نبود هرگونه خروجی آب بود. در حقیقت، آب از طریق یک سری سوراخ کوچک در کف آن قبل از عبور در یک سیستم غار زیرزمینی پیچیده از دریاچه خارج می شود.

پارک ملی بانف

 

بانف در سال 1885 تاسیس شد ، یکی از زیباترین پارک های ملی در جهان و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب آلبرتا است. این پارک قدیمی ترین پارک کانادا است و در قله های ناهموار کانادا واقع شده است. این جنگل زیبا با مسیرهای پیاده روی، دریاچه ها، جنگل ها و کوهستان مقصد دوستداران طبیعت است.

پارک ملی دریاچه های واترون

 

سنگ های قیمتی بالای پارک، دریاچه گازدار نارگیل و قلعه بالای تپه  پارک دریاچه واترون فوق العاده به نظر می رسند. اگرچه بنف و جاسپر اغلب محبوبیت بیشتری دارند  اما به نظر می رسد واترون فراموش شده است و مانند دو پارک دیگر با استقبال مواجه نشده است. بنابراین اگر می خواهید از جمعیت فرار کنید واترون مکانی است که باید از آن بازدید کنید.

پارک ملی جاسپر

زیبایی های شگفت انگیز پارک ملی جاسپر که یکی از جاذبه های گردشگری آلبرتا می باشد با سورتمه سواری در جاسپر و هاکی روی یخ در ادمونتون تکمیل می شود. برای بسیاری از دوستداران پارک ملی جاسپر، این طبیعت خیره کننده است و مکانی عالی برای بازدید است. اگر به دنبال زیبایی های طبیعت هستید  حتما به پارک ملی جاسپر بروید. در اینجا دره های عمیقی را مشاهده می کنید و همه جا آبشارهای زیبایی دیده می شود. جنگل های سبز تیره و قله های سفید یخ زده فوق العاده هستند. باید گفت که پارک ملی جاسپر یک میدان وسیع از طبیعت هزارتویی است و پایانی برای آن دیده نمی شود.

میدان یخی کلمبیا

یخ کلمبیا بخشی از پارک یخی بین بانف و جاسپر است. این کوه یخی عظیم تا چه اندازه وسیع است که می تواند منطقه ای مانند ونکوور را در بر بگیرد. گفته می شود این میدان یخی بقایای آخرین عصر یخبندان و یک فلات بزرگ (بزرگترین قطعه یخ) است که تغذیه هشت یخچال را پوشش می دهد.

دریاچه لوئیز

این دریاچه با داشتن مسیرهای پیاده روی فوق العاده زیبا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کانادا را ارائه می دهد. مسیرهای پیاده روی در این منطقه با پیچ های خود صحنه ایی جادویی را به چشم شما می آورد. می توانید در شیب های تند مسیر توقف کرده و چشم انداز اطراف را تماشا کنید. مناظر جالب و شگفت انگیز طبیعت زیبای آلبرتا رودخانه را احاطه کرده است.

این رودخانه زیبا در زمستان یخ می زند و با لایه ضخیمی از برف پوشانده شده و منظره ای فوق العاده و بی نظیر را برای گردشگران ایجاد می کند. لازم به ذکر است که پیست اسکی رودخانه لوئیس یکی از معروف ترین و محبوب ترین استراحتگاه های اسکی کانادا است.

دراملر

دراملر یکی از قدیمی ترین قسمت های آلبرتا است که می تواند بسیار مرموز باشد. افسانه های زیادی در مورد این منطقه وجود دارد که حتما شنیدن آنها برای شما جذاب خواهد بود. سنگ ها و ابرهای عجیب و غریب که در نزدیکی زمین سرگردان هستند  تصویر شگفت انگیزی را در اینجا ایجاد کرده اند.

دریاچه مینوانکا

این دریاچه منطقه ای ایده آل است که در قلب پارک ملی بانف واقع شده. دریاچه مینوانکا مکانی عالی برای شنا، ماهیگیری و قایقرانی است.

موزه زیست شناسی Royal Tyrrell

در موزه زیست شناسی  می توانید فسیل های شگفت انگیز دایناسورها را مشاهده کنید. این فسیل ها با توصیفات کاملی همراه هستند. به این ترتیب می توانید اطلاعات خوبی در مورد زندگی دایناسورها، گونه ها، تغذیه، طول عمر و انقراض آنها کسب کنید. علاوه بر این مجسمه هایی از دایناسورها در اندازه واقعی آنها وجود دارد که بازدید از آنها شگفت انگیز و هیجان انگیز است. به خصوص بازدید از این بخش برای کودکان بسیار مناسب است.

دریاچه مورین

دهکده لوئیز با آب و هوای فوق العاده و طبیعت پر جنب و جوش یکی از دیدنی ترین روستاهای آلبرتا است که برای هر بازدید کننده ای جذاب است. در این روستا می توانید از دریاچه مورین (Moraine Lake) که 14 کیلومتر از مرکز روستا فاصله دارد بازدید کنید. در کنار دریاچه، یک مسیر پیاده روی افسانه ای پیدا خواهید کرد که برای دوچرخه سواری مناسب است. هنگام قدم زدن در این مسیر، مناظر زیبا و چشم نواز اطراف مانند کارت پستال به نظر می رسد.

West Edmonton Mall

مجموعه باشکوه وست ادمونتون علاوه بر فروشگاه های رنگارنگ، دارای پارک آبی مهیج ، آکواریوم های دیدنی، اجراهای زنده، تئاتر، نمایش و کنسرت است. این مجموعه دارای رستوران های متنوعی است که برای گردشگران مکانی دلپذیر است.

در آلبرتا طبیعتی بی پایان را می یابید که با ساختمانهای رنگارنگ و مراکز تفریحی جمع شده است. مردم آلبرتا خوشحال و سرزنده هستند و به گردشگران احترام زیادی می گذارند. بدون شک آلبرتا یکی از دیدنی ترین نقاط کانادا است. اگر به دنبال یک استان دیدنی در کانادا هستید آلبرتا یکی از گزینه های شما خواهد بود.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا