جاذبه های گردشگری

معرفی جاذبه های گردشگری شهر سیقناقی گرجستان

شهر سیقناقی یا هرتی گرجستان در 120 کیلومتری جنوب تفلیس و در منطقه کاختی واقع شده است. قدم زدن در خیابان های خیره کننده ، خیابان های آسفالته شده عاشقانه و بالکن های منبت کاری شده خانه ها خیره کننده است. گرجستان کشوری پهناور است که در منطقه اوراسیا در ساحل دریای سیاه و مرز بین اروپا و آسیا واقع شده است. سیقناقی همچنین یکی از قدیمی ترین مناطق است که در 60 کیلومتری شهر تالاوی ، مرکز استان کاختی و 120 کیلومتری جنوب غربی تفلیس واقع شده است. این شهر بسیار قدیمی است. نام آن در زمان عصر حجر هریتی بود و امروز به سیقناقی تغییر نام داده است.

 

 نام شهر سیقناقی از واژه ترکی پناهگاه یا شکست ناپذیر گرفته شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور است که خانه ها و بناهای تاریخی شهر هنوز در آن باقی مانده است. سیقناقی شهری کوچک و پرجمعیت است اما امروزه همچنان یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی در گرجستان است که سالانه مسافران داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می کنند. از آنجا که این منطقه حاصلخیز است  شهر سیقناقی نیز پر از باغ های انگور و باغ های سرسبز است. همه اینها باعث شده است که این شهر به شهر عشق ملقب شود زیرا مکانی عالی برای گرفتن عروسی است و هیچ طلاقی در این شهر ثبت نشده است. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری سیقناقی گرجستان با ما همراه باشید.

آب و هوا

این شهر با هوای معتدل و مرطوب دارای زمستانهای معتدل و تابستانهای بسیار معتدل است و بهترین زمان سفر به سیقناقی در ماه های تابستان است.در این مورد می توانید به پست بهترین زمان برای سفر به گرجستان مراجعه کنید.

 

جاذبه های گردشگری

سیقناقی دارای پتانسیل گردشگری گسترده و همچنین هتل ها، مسافرخانه ها و رستوران های بسیار متنوعی است که در مقایسه با دیگر شهرهای توریستی گرجستان قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای دارند.

 

دیوار تاریخی شهر

 

این دیوار یکی از معروف ترین بناهای تاریخی و یکی از جاذبه های گردشگری سیقناقی است که 4 کیلومتر طول دارد. جالب است بدانید که دیوار تاریخی سیقناقی همان شکل و شمایل دیوار چین را دارد. بارها تعمیراتی در این دیوار انجام شده است و اکنون یک ساختمان فوق العاده است.  دیوار سیقناقی در سال 1170 میلادی ساخته شده است. دلیل اصلی ساخت دیوار دفاع از شهر در برابر حملات خارجی از جمله حملات قبایل متجاوز داغستان بود. هنگام قدم زدن در امتداد دیوار مناظر باشکوه شهر را مشاهده خواهید کرد. هر ساله گردشگران زیادی از دیوار شهر بازدید می کنند و شما همیشه افرادی را می بینید که در کنار دیوار سلفی می گیرند.

موزه تاریخی شهر

این شهر دارای موزه ای بسیار زیبا با آثار نادر محافظت شده توسط نیکو پیروسمانی و لادو گودیاشویلی است. این موزه دارای شاهکارهای گرانبهایی است که تماشایی هستند.  این موزه به دلیل همین آثار نادر هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند که به کارهای تاریخی و هنری علاقه مند هستند. برای دیدن جاذبه های گردشگری گرجستان اینجا کلیک کنید.

کلیسای سنت استفان

 

کلیسای سنت استفان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی در سیقناقی است. این کلیسا ساختمان زیبایی دارد و بنای آجری آن بسیار عالی به نظر می رسد. برای رسیدن به کلیسا باید از یک مسیر زیبا و یک تپه عبور کنید. سپس ساختمان کلیسا در مقابل شما ظاهر می شود. ویژگی منحصر به فرد این کلیسا این است که در داخل برج ساخته شده و برج ناقوس در کنار آن است. این منطقه چشم انداز زیبایی از شهر را ارائه می دهد. همچنین می توانید از فواره سنت نینو در این منطقه دیدن کنید. این چشمه آب شفاف و آبی دارد و خنکی منطقه روح زندگی را به ارمغان می آورد. کلیسای سنت نینو، کلیسای بودایی و چشمه سنت نینو در نزدیکی شهر در 2 کیلومتری سیقناقی قرار دارند.

 

صومعه گرجی

 

اگر می خواهید یکی از زیباترین صومعه ها را در سراسر گرجستان ببینید صومعه گرجی بهترین گزینه است. این صومعه یکی از جاذبه های گردشگری معروف شهر سیقناقی است. دلیل آن این است که سنت نینو در این صومعه دفن شده است. سنت نینو یک روحانی بود که در قرن چهارم مردم را به آیین مسیحیت دعوت میکرد.

 

سیقناقی، شهر عشق

سیقناقی را شهر عشق می نامند. همانطور که گفتیم  این شهر مقصد بسیار خوبی برای عروسی است. مردم از سراسر گرجستان و همچنین کشورهای همسایه برای برگزاری عروسی خود به سیقناقی می آیند و هتل های متعددی، مکان های عروسی، رستوران های شیک در این شهر اننتظار شما را می کشند. خیابان ها و کوچه های شهر به زیبایی آراسته شده اند و خانه هایی با سقف آجری قرمز چیزی شبیه به یک شهر پریان را ایجاد کرده اند.

 

این افسانه وجود دارد که قرارداد ازدواجی در سیقناقی منعقد شده  هرگز شکسته نخواهد شد و منجر به طلاق نخواهد شد و زوج هایی که می خواهند ازدواج آنها برای همیشه دوام داشته باشد این شهر را برای ازدواج انتخاب می کنند. بنابراین اگر می خواهید ازدواج خود را برای همیشه ادامه دهید و آن را تا پایان دوست داشتنی نگه دارید ، بد نیست که به سیقناقی گرجستان بروید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا