جاذبه های گردشگری

معرفی شهرهای زیبای اسلواکی

اگر کشوری در همسایگی اتریش، لهستان، جمهوری چک یا اوکراین باشد بعید است که  بتواند مورد توجه واقع شوید.  کشور کوچک و در عین حال فریبنده اسلواکی که در اروپای مرکزی واقع شده و با اینکه کشوری پر از جاذبه های گردشگری فراوان می باشد، همیشه در سایه همسایگان اسم و رسم دار و پرجاذبه ایی مخفی مانده بود.  شهرهای زیبا، پارک های ملی زیبا، طبیعت ناب و خیره کننده و تعداد زیادی از میراث جهانی یونسکو تنها تعدادی از جاذبه های گردشگری این کشور می باشند. قلعه های بزرگ و کلیساها، روستاها و شهرهای اسلواکی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. در این پست قصد داریم 7 تا از زیباترین شهرهای اسلواکی را که در سفر به این کشور حتما باید بینید به شما معرفی کنیم.

1. Strečno

 

شهر استرنو در منطقه دیدنی Žilina در اسلواکی و در کنار رودخانه Váh  که اتفاقاً طولانی ترین رود اسلواکی است واقع شده است. این شهر که یکی از شهرهای زیبای اسلواکی می باشد به دلیل ویرانه های یک قلعه قرون وسطایی که بر روی یک تپه کوچک مشرف به رودخانه واقع شده است مشهور است و با یک مسیر پیاده روی عالی قطعاً یکی از بهترین مکانها و زیباترین شهرهای اسلواکی برای بازدید می باشد.

 

2. پریبیلینا

 

با قدم گذاشتن در روستای پریبیلینا به زمان های قبل از تاریخ سفر می کنید. این روستا که در دامنه کوه High Tatra در منطقه لیپتوف اسلواکی واقع شده است به عنوان یک موزه فضای باز خدمت می کند و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این موزه دارای بناهای تاریخی گرانبهایی است که به دلیل خطر سیلاب جا به جا شده اند. در این شهر که یکی از شهرهای زیبای اسلواکی می باشد می توانید از قلعه رنسانس، مدرسه شهرداری، ایستگاه آتش نشانی و کلیسای مریم مقدس بازدید کنید.

 

3. نیترا

 

نیترا از قدیمی ترین شهرهای اسلواکی است و جایگاه بسیار مهمی در تاریخ اسلواکی دارد. این شهر زمانی بخشی از پادشاهی مجارستان نیز بود از این رو می توان تأثیر امپراتوری اتریش-مجارستان را در بناها و کلیساها دید. یکی جاذبه اصلی این شهر کلیسای درازوچه است که گفته می شود بیش از 1000 سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین کلیساهای اسلواکی است. گرچه کلیسا برای بازدید عموم باز نیست اما از بالای تپه ها می توانید نمایی از آن را ببینید. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان از قلعه نیترا، کنیسه نیترا و کوه زیبای زوبور نام برد.

4. پاپراد

 

بهترین راه برای رسیدن به جاذبه های گردشگری معروف اسلواکی پارک ملی هایترا (High Tatras) از طریق شهر پوپرد است. علاقه مندان به اسکی و پیاده روی در فصل زمستان و تابستان به این شهر را هجوم می آورند ت خود را به کوه های مرتفع تاترا برسانند. این شهر جدا از اینکه به عنوان دروازه ورود به پارک ملی عمل می کند جذابیت تاریخی خاص خود را دارد. کلیسای قرن سیزدهم سنت اگیدیوس ، برج ناقوس رنسانس ساخته شده در سال 1592 و موزه Podtatranske برخی از مواردی هستند که هرکسی را مجذوب خود می کند.

 

5. Špania Dolina

 

 

Špania Dolina که زمانی یک دهکده مس معروف بود در نزدیکی شهر بانسکای بیستریکا واقع شده است. این روستا دارای خانه هایی متعلق به قرن نوزدهم می باشد. خط لوله آب ساخته شده در قرن 6 بی نظیر و تاریخی است و باید در whilepania Dolina از آن دیدن کنید. برج کلیسای از دیگر جاذبه های این شهر می باشد. درست است  بالا رفتن از 160 پله به سمت پلکان مسقف ممکن است کمی خسته کننده باشد  اما نمای پانوراما از بالا واقعا بی نظیر است.

 

6. لووچا

 

این شهر یکی از بهترین شهرهای اسلواکی و دارای معماری سبک گوتیک می باشد که به قرن سیزدهم برمی گردد. آتش سوزی نیمی از این شهر را در برگرفت و در قرن شانزدهم به سبک رنسانس دوباره ساخته شد. این شهر به دلیل معماری خوب و حفظ شده خود در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. کلیسای سنت جیمز دارای بزرگترین محراب چوبی در اروپا است که توسط استاد پل لووانیو تراشیده شده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اسلواکی می باشد. تاون هال قرن 15 یکی دیگر از مکان هایی است که ارزش بازدید را دارد و هم اکنون به یک موزه تبدیل است. 

7. باردژوف

شهر Bardejov  یکی از شهرهای زیبای اسلواکی است که در فهرست یونسکو قرار دارد و به دلیل میدان قدیمی شهر، کلیساهایی با قدمت بیش از 500 سال و موزه هایی که آثار باستانی از دوران باستان را در خود جای داده اند شناخته شده است. ردیف هایی از خانه های رنگارنگ وجود دارد که توسط تپه های سرسبز  احاطه شده اند و منظره ای زیبا از شهر را ارائه می دهند. شهر آبگرم عجیب و غریب Bardejovske Kupele مکانی عالی برای استراحت می باشد و شهر Bardejov قطعاً باید در لیست مکانهایی که باید در اسلواکی بازدید کنید قرار گیرد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا