جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری کشور اردن

اردن یک کشور کوچک و جمع و جور است که در منطقه بسیار ناپایدار خاورمیانه، یکی از امن ترین کشورها برای بازدید در منطقه است. اردن علیرغم اندازه خود دارای بسیاری از شگفتی های طبیعی و تاریخی است. اگر قصد سفر به اردن را دارید، مطمئن باشید که یک لیست بی پایان از کارهایی که باید انجام دهید ، ببینید و تجربه کنید در مقابل شما وجود دارد. میهمان نوازی اردن در این منطقه مشهور است و غذاهای محلی آن  که از تمام عناصر غذاهای اردن ، لبنان ، سوریه ، مصر ، عراق و فلسطین تشکیل شده است دهانتان را آب می اندازد. در این پست 11 جاذبه گردشگری اردن را در یک جا فراهم آورده اییم که دیدن تصاویر آن خالی از لطف نیست.

1- شگفتی Nabatean پترا را کاوش کنید

 
مشهورترین گنجینه فرهنگی اردن خزانه داری نمادین نباته پترا است که اکنون بخشی از عجایب هفتگانه جهان و همچنین میراث جهانی یونسکو است که تمدن گمشده و معماری شگفت انگیز آن هنوز بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند.
 
 

2. در منظره Wadi Rum خیس شوید


صحرای وسیع Wadi Rum یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اردن که شباهت زیادی به سیاره مریخ دارد. بیابان خشک و قرمز با سنگها و صخره های پژمرده که انگار منظره ایی از یک سیاره متفاوت ساخته است. این مکان همچنین مکانی است که با افسر نظامی افسانه ای انگلیس T.E. همراه است.
 

3. شناور در دریای مرده


دریای مرده یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اردن است و دریایی پر از محتوای شور، که عملا به شما امکان می دهد بدون هیچ تلاشی روی آب شناور شوید. دریای مرده که پایین ترین نقطه زمین شناخته می شود ، برجسته ترین مکان شگفت انگیز اردن است که می توانید در آن لذت ببرید و به آرامش برسید.

 
 

4. در وادی مجیب پیاده روی کنید

وادی مجیب “Grand Canyon” اردن است. وادی مجیب که یک طبیعت حفاظت شده است، تنگه ای است که دارای چندین مسیر پیاده روی، دره های ناهموار و گاه به گاه چشمه های آب است.

 

5- از رانندگی در شاهراه کینگ لذت ببرید


شاهراه کینگ یکی از دیدنی ترین جاده های جهان است که چندین روستا و شهر تاریخی را در مسیر خود به هم متصل می کند.
 

6. ام قیس را کشف کنید


ام قیس واقع در ویرانه های رومی و قلعه ها و ساختمان های عثمانی ، واقع در شمال اردن ، مناظر چشمگیری از دریای جلیل را ارائه می دهد.
 

7. از ویرانه های جراش دیدن کنید

 



جراش یکی از خرابه های تاریخی اردن ، مکانی هیجان انگیز برای بازدید به ویژه برای علاقه مندان به تاریخ است. این بنا ویرانه های رومی ، خیابان های ستون دار و کلیساهایی با موزاییک غنی را در خود دارد.
 

8. گشتی در مادابا

 



مادابا شهری جالب با میراث غنی مسیحیان و مرکز اصلی هنر موزاییکی دوره بیزانس است. ازبناهای تاریخی اینجا دیدن کنید و موزاییک های تاریخی و گرانبها با نمایشگرهای کتاب مقدس را بررسی کنید.
 

9. امان باستانی را کاوش کنید

 

قدمت شهر تاریخی امان به دوران روم برمی گردد. امروزه میراث های آن در ویرانه های روم، آمفی تئاتر جذاب و خیابان ها و محله های تاریخی آن مشهود است.

 

10. ضیافت غذاهای اردنی

 



غذاهای اردنی از نظر طعم و مواد غذایی غنی است که عناصر غذاهای اردن، سوریه، لبنان، مصر، عربستان ، عراق و فلسطین را دارد.
 

11. مهمان نوازی اردنی

 



یکی از جاذبه های اردن مهمان نوازی گرم آن است. برای درک فرهنگ ، سنت و فرهنگ محلی  این کشور، از اقامت در اردوی بادیه نشین لذت ببرید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا