جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری کراکوف شهری در لهستان

کراکوف یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای لهستان که کمتر شناخته شده است. سفر به این شهر مقرون به صرفه بوده و کمتر دارای گردشگری است و همین امر باعث مطلوبیت آن می شود. چه بخواهید به گذشته تاریخی آن بپردازید و چه معماری باشکوه را تحسین کنید ، دلایل برای گذراندن تعطیلات در کراکوف بی حد و اندازه است. تاریخ و فرهنگ بسیاری برای کراکوف وجود دارد، از معدن نمک قرن سیزدهم گرفته تا قدیمی ترین میدان قرون وسطایی.  اگر قصد سفر به لهستان را دارید این شهر را به برنامه سفر خود اضافه کنید مطمئنا از دیدن زیبایی ها و جاذبه های گردشگری کراکوف پشیمان نخواهید شد.

 

1. میدان اصلی بازار

بزرگترین میدان قرون وسطایی در اروپا ، میدان اصلی بازار که جایگاه قابل توجهی برای مردم کراکوف دارد. این مکان که مکانی برای ملاقات مردم محلی و گردشگران است ، مملو از خانه های زیبا قرون وسطایی ، کاخ های زیبا و کلیسای سنت ماری قرن چهاردهم است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کراکوف است که پر از کافه ، بار و رستوران و واقعاً “قلب شهر” است.

 

2. معدن نمک خیره کننده Wieliczka 

 معدن نمک Wieliczka

 

بازدید  از کراکوف بدون بازدید از معادن شگفت انگیز نمک ناقص است. معدن نمک ویلیسکا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این معدن در قرن سیزدهم ساخته شده و تا سال 2007 نمک خوراکی تولید می کرد. این معادن که در زیر زمین کار می کردند به خانه دوم معدنچیان نمک سنگ تبدیل شده بود سپس آنها شروع به تراشیدن مجسمه های خیره کننده از نمک کردند. این معدن نمک که اکنون یک گالری هنری تمام عیار با آثار هنری مجسمه سازی نفس گیر است به مکانی توریستی تبدیل شده است. 

 

3.  میدان قهرمانان گتو

بناهای یادبود در میدان قهرمانان گتو به یاد قربانیان یهودیان در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این تاسیسات یادآوری مداوم گذشته غم انگیز یهودیان لهستانی است که در همان مکان جان خود را از دست دادند یا در اردوگاه های کار اجباری زندانی شدند. میدان قهرمانان گتو مکانی برای تأمل در مورد تاریخ غم انگیز و یادگیری برای نسل آینده است.

 

4- با تاریخ و فرهنگ در محله یهودیان آشنا شوید

رستورانی در محله یهودیان

 برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ یهودیان ، به Kazimierz بروید و فرهنگ آن را از نزدیک تجربه کنید. کافه های دنج ، مغازه های عتیقه فروشی و گالری ها ، آبجوخانه های عجیب و غریب ، خیابان های سنگفرش شده به نوعی یک جور شور و نشاط بوهمیک را به شما می رساند.

 

5. قلعه و کلیسای جامع واول

تپه واول یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کراکوف

 در پس زمینه شهر، قلعه با شکوه واول که بر روی تپه ای مشرف به شهر واقع شده است ، منظره ای چشم نواز است. محل استقرار سلطنت لهستان در قرن 13-17 ، این قلعه گواهی زنده از شکوه لهستان است که در فهرست یونسکو قرار دارد و نمایی از معماری رنسانس ، گوتیک ، رومانسک و روکوکو دارد.

کلیسای جامع واول از زیباترین جاذبه های گردشگری کراکوف

این کلیسای جامع تاجگذاری های زیادی از سلطنت لهستان دیده است و همچنین آخرین مکان استراحت بسیاری از قهرمانان ملی و شخصیت های مهم فرهنگی است. قلعه و کلیسای جامع واول بهترین مکان برای کاوش در تاریخ لهستان است.

 

6. درباره اوسکار شیندلر بیشتر بدانید

 کارخانه کالاهای میناکاری اسکار شیندلر اکنون یک موزه در سطح جهانی است که در سال 2010 برای بازدید عموم افتتاح شد و اکنون یک موزه در سطح جهانی است که در سال 2010 برای بازدید عموم افتتاح شد. همراه با عکس ها و مصنوعاتی است که داستان های وحشتناک کراکوف تحت اشغال نازی ها و شوروی را روایت می کند.

دفتر اصلی که توسط دبیر اسکار شیندلر برای نوشتن لیست اسکار شیندلر استفاده می شود

 

7. از زندگی شیرین بلوارهای ویستولا لذت ببرید

بلوارهای رودخانه ویسلا در نزدیکی بلوار Wawel Castle Vistula ، محلی است که مردم محلی دوست دارند به آنجا بروند و از آن لذت ببرند. در حاشیه رودخانه ویستولا خاکریز علفی است که مردم برای گردش ، دوچرخه سواری یا آرامش کامل می آیند. بلوارها به عنوان ایستگاهی برای خدمات تراموا در آب و اسکله های قایق های تفریحی عمل می کنند.

 

8- بگذارید احساسات در آشویتس-بیرکناو بالا برود

نمای هوایی آشویتس از اردوگاه  آشویتس-بیرکناو. دیوارهای مستحکم ، پادگان ها ، سیم های خاردار، چوبه دار و اتاق گاز وجود دارد که هنوز هم برای روایت داستان وحشتناک ظلم نازی ها ایستاده اند.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا