صنعتبررسی و مقایسهتکنولوژی و فناوری

نقد و بررسی کیبورد بی سیم لاجیتک K360

بررسی کامل کیبورد بی سیم لاجیتک K360 :

اگر قصد خرید کیبورد بی سیم برای کامپیوتر یا لپ تاپ خود را دارید. آن هم برند لاجیتک مدل Logitech Wireless Keyboard K360 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرده باشید یا از آنها مشاوره خرید کیبورد بخواهید بدون شک محصولات لاجیتک را به شما معرفی می کنند. هر چند این عده از دوستان محصولاتی را پیشنهاد می کنند که اولا موجود دارند دوما سود خوبی دارند

ما در اینجا به شما می گوییم که آیا کیبورد بی سیم لاجیتک K360 را خریداری کنید یا نه؟

و اینکه چرا این صفحه کلید نباید خرید کرد؟

صفحه کلید لاجیتک کا 360 از نوع بی سیم، با دانگل USB، حروف فارسی هک شده، وزن 480 گرم که منبع غذایی آن دو عدد باتری سایز AA می باشد. این کیبورد البته نه مدل اصلی مدل مشابه با قیمت 650 تا 700 در بازار ایران به فروش می رسد.

تصاویری که از صفحه کلید Wireless Keyboard K360 در سایت سازنده موجود هست با آنچه که در سایت های ایرانی مشاهده می کنید کاملا متفاوت هست. ما می خواهید ایرادات این صفحه کلید را به شما اطلاع دهید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید.

1- متفاوت بودن مدل اصلی و آنچه در بازار ایران موجود هست!

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید کیبورد اصلی با آنچه در ایران به فروش می رسد متفاوت می باشد. به دکمه Enter و حرف “پ” توجه کنید. دوتا از دکمه های اساسی صفحه کلید که نقش مهمی بخصوص برای افرای که سرعت تایپ بالایی دارند. اینکه چرا مدل اصلی با مدل ایرانی متفاوت هست. سئوالیست که باید از فروشنده های عزیز پرسید!

فقط کافیست از لینک این کیبورد را به انگلیسی در سایت گوگل جست جو کنید تا نسخه موجود در سایت اصلی یا آمازون را مشاهده کنید. آن وقت متوجه تفاوت خواهی شد.

در مدل موجود در سایت های ایرانی که بررسی کردیم حرف “پ” و دکمه اینترت به سختی قابل استفاده است. بخصوص کسانی که تایپ 10 انگشتی و سرعت بالایی دارند.و دائما بین دکمه”پ” و دکمه “گ” دچار اشتباه می شود. حتی مواقعی که می خواهید با انگشت کوچک دکمه “پ” را بزنید به اشتباه دکمه Enter را می زنید. و این موضوع آنچنان شما را آزار می دهد که مجبور می شود در نهایت صفحه کلید لاجیتک K360 را کنار بگذارید.حتی اگر تایپیست حرفه ای باشید باز با این کیبورد نمی توانید کار کنید. تصویر زیر این مشکل را به خوبی تصویر کشیده.

 

2- کوچک بودن بیش از حد دکمه ها:

یکی دیگر از مشکلات غیر قابل تحمل کیبورد Logitech K360 کوچکی بیش از حد دکمه های آن هست. دکمه این صفحه کلید آنچنان ریز و کوچک هستند که به سختی می توان آنها را در هنگام تایپ سریع تشخیص داد. بخصوص برای کسانی که دستان بزرگ دارند. دکمه ها بین انگشتان آنها گم می شوند. و دائما باید به صفحه کلید نگاه کنید بخصوص برای دکمه های “چ”  و  “ض”  یا دکمه Backspaces که نقش مهمی در کار تایپ دارد.

 

3- فاصله زیاد بین دکمه های کیبورد لاجیتک کا 360

مشکلات این صفحه کلید تمامی ندارد. فاصله زیاد بین دکمه ها یا کلید ها یکی از مشکلاتی هست که به راحتی نمی توان از آن گذشت. چرا که فاصله سه میلی متری بین دکمه باعث می شود حتی در بیشتر مواقع دست شما برای زدن حرفی بین دکمه برود! همین ریز بودن بیش از حد دکمه های صفحه کلید باعث ایجاد فاصله بیش از حد شده و در نتیجه سرعت تایپ شما را به شدت کاهش می دهد. بخصوص برای افرادی که روزانه وقت زیاد صرف تایپ کردن می کنند. تصویر زیر فاصله زیاد بین دکمه ها را به خوبی نشان می دهد.

این کیبورد با همه کیبوردهای که قبلا استفاده کرده اید. طراحی متفاوتی دارد. خیلی سخت هست که بتوان با آن عادت کرد. بخصوص جاسازی نامناسب کلیدی های اینترنت و  حرف پ.

4. روان نبودن دکمه ها و صدای آنها

انتظار می رفت که کیبورد جدید لاجیتک از دکمه های روانی برخوردار باشد. اما اصلا حس و حال یک صفحه کلید خوب را ندارد. دکمه های آن به هیچ وجه روان نیست. اگه از افرادی هستید که روزانه وقت زیادی صرف نوشتن با کامپیوتر می کنید. از خرید این کیبورد صرف نظر کنید. حتی محصولات رپو و فراسو که بررسی کردیم سرعت تایپ بسیار بالاتری و حتی از رابط کاربری بهترین برخوردارند. در تصویر زیر مشکل جاسازی دکمه SHift و Alt به خوبی نمایش داده شده است.

5 – غیر قابل برگشت

اگر این کیبورد را از فروشگاه های اینترنتی در ایران سفارش داده باشید. به هیچ وجه قابل برگشت نیست. مگر اینکه مشکل خرابی داشته باشد و تعویض کنند. پس پیشنهاد می کنیم همیشه برای خرید کیبورد حضوری اقدام کنید تا بتوانید کیبورد مورد نظر خود را در فروشگاه لمس کنید. و از نزدیک با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوید. تا پس از خرید پشیمان نشوید.

 

از دیگر مشخصات کیبورد لاجیتک Wireless Keyboard K360 می توان ابعاد 381×18.6×2.5 سانتی متری اشاره کرد. ضد آب نیست. فاید پورت USB ، فاقد پورت صدا و تاچ پد هست.

نتیجه گیری:

کیبورد لاجیتک K360 که مورد بررسی قرار داده ایم به هیچ وجه ارزش قیمت 650 هزارتومان با دلار 20 هزارتومان را ندارد. طراحی بد، فاصله زیاد بین دکمه، ریز بودن بیش از حد کلیدها، روان نبودن دکمه ها، جاسازی غلط دکمه پ و دکمه های shift و alt و delete باعث می شود تا بدترین انتخاب برای هر کاربر کامپیوتری می باشد. بخصوص برای افرادی که وقت زیادی صرف تایپ کردن می کنند. مشکلات این کیبورد در نهایت هر کاربری را خسته می کند و سرانجام مجبورید آن را کنار بگذارید و برای خرید یک صفحه کلید دیگر اقدام کنید.

نکته آخر اینکه خرید اینترنتی کیبورد یا ماوس را پیشنهاد نمی کنم مگر اینکه نسبت به محصول مورد نظر اطلاعات کامل داشته باشید. قبلا آن را از نزدیک لمس کرده باشید.

شما هم تجربیات خود را درباره این محصول با ما درمیان بگذارید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. خوب شد این مطلب شما را دیدم
    خواستم اینو بگیرم
    چقدر هم ظاهرش زیباست از دور
    ممنون که اطلاع دادین
    کلا منصرف شدم از خریدش

    1. من هم دقیقا داشتم فریب ظاهر اینو میخوردم
      ولی الان منصرف شدم
      بخصوص بخاطر فاصله بین دکمه هاش که اینقدر زیباد هست

  2. من لاجیتک دارم
    دکمه هاش خیلی نرم و روان هست
    اما صداشون جالب نیست
    یه تومان پول دادم جاش
    اما نمی ارزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا