تکنولوژی و فناوریپهپاد

مقایسه مویک مینی 2 با مویک مینی

مقایسه دو هلی شات مویک مینی 2 با مویک مینی

کمپانی DJI از سری جدید هواپیماهای مویک خود یعنی مویک مینی 2 رونمایی کرده و پیشوند مویک را برای آن حذف کرده تا سری دوم این هواپیمای بدون سرنشین را با عنوان DJI Mini 2 به همگان معرفی کند. کوادکوپتری که خلبانان مبتدی را برای یک خرید ویژه قلقلک می کند. دی جی ای وزن 249 گرم را حفظ کرده، در حالی که امکانات زیادی به آن افزوده و در بسیاری از موارد نظیر کیفیت ویدئویی این محصول خود را بروزرسانی کرده است. دی جی ای مینی 2 از فیلم های 4K با فریم 30 در ثانیه پشتیبانی می کند و همچنین تصاویر RAW با کیفیت 12 مگاپیکسل ثبت می کند که در نسخه قبلی چنین ویژگی هایی قابل دسترسی نبوده اند.

افزایش دو برابری پیکسل های دوربین و کیفیت فیلم درمینی 2

DJI از یک دوربین 4K برای DJI Mini 2 در نظر گرفته که همانند مویک ایر 2 می تواند فیلم هایی با وضوح مناسب و فریم 30 در ثانیه به ثبت برساند. در حالی که برای مویک مینی گزینه 4K در دسترس نبود. سنسور دوربین از نوع CMOS 1/2.3 اینچ می باشد که وضوح تصویری 12 مگاپیکسل را دارد و بر خلاف نسخه قبلی میتوانید با دو فرمت JPEG و RAW تصویر برداری کنید. بیت ریت دوربین از 40 مگابیت به 100 مگابیت بر ثانیه رسیده است. قابلیت های هوشمندانه دیگری نظیر تصویر برداری پانوراما، حرکات اسلوموشن و QuickShots جدید برای این محصول در نظر گرفته که کارایی این هواپیمای بدون سرنشین را افزایش می دهد. یکی از ویژگی های خوب ویدئویی این دوربین کیفیت فیلم های ارسالی از دوربین می باشد که با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر برای کاربر ارسال می شوند. DJI برای مینی 2 از تکنولوژی انتقال رادیویی OcuSync 2.0 در نظر گرفته که به صورت اتوماتیک بین سیگنال های رادیویی سوئیچ می کند. بنابراین ترکیب دو ویژگی فیلم برداری 4K و بیت ریت 100 مگابیت نشان دهنده یک گام مفید از سوی کمپانی DJI می باشد.

مویک مینی 2 سبک تر و قابل حمل تر از مویک مینی

DJI Mini 2 با همان ساختار قبلی ساخته شده در حالی که حجم آن را کاهش داده و همچنان وزن 249 گرم آن را حفظ کرده است. اما استفاده از دو نماد 4K بر روی لنز دوربین و Mini 2 بر روی بازوی سمت چپ این پرنده را از نسخه قبلی خود متمایز می سازد. رنگ خاکستری، طراحی تاشو و قدرت موتوری بی نظیر از ویژگی های ظاهری این پرنده می باشند. آیرودینامیک ویژه و بهبود عملکرد موتورها بر سرعت این پرنده می افزاید و ماندگاری آن را در هوای نا آرام ارتقاع می دهد. مانت لرزشگیر سه محوره ثبات و پایداری دوربین را افزایش می دهد، و شفافیت فیلم ها با وجود این گیمبال دوچندان می شود.

بهبود کارایی موتورها و کاهش صدای پرواز

موتورها بهبود یافته اند و از ملخ هایی با آیرودینامیک بالا برای این پرنده به کار گرفته اند که نویز پرواز را کاهش می دهد. با این حال فیلم های ثبت شده فاقد صدای وزوز پروانه ها می باشند. این موتورها سرعت پرواز را از 13 متر بر ثانیه به 16 متر بر ثانیه افزایش می دهند. اگر چه DJI Mini 2 یک پهپاد مبتدی است که عملکرد پروازی پیشرفته را ارائه نمی دهد، اما شامل ویژگی هایی می باشد که در هیچ هواپیمایی با این وزن و اندازه مشاهده نمی شوند. تعادل مینی 2 در هنگام وزش باد ارتقاع یافته است، به نحوه ای که میتواند شدت باد بیشتری را استقامت کند.

بررسی نقاط ضعف مویک مینی 2

کاربران از نسخه اصلی مویک مینی انتقادهای بسیاری کرده اند، و امیدوار بوده اند که در نسخه فعلی DJI این مشکلات را رفع کند. مهمترین بروزرسانی که در نسخه جدید مویک مینی 2 مشاهده کرده ایم، کیفیت ویدئویی می باشد که از 2.7K به 4K ارتقاع یافت. اما انتظار می رفت که کمپانی همچنین از سنسورهای اجتناب از موانع برای این پرنده در نظر بگیرد که متاسفانه سری دوم Mavic Mini فاقد این ویژگی می باشد. از دیگر معایب این پرنده می توان به قابلیت Active Track اشاره کرد که همچنان DJI سعی کرده تا پهپادهای مویک مینی را بدون ویژگی ردیابی سوژه عرضه کند.

کنترلر جدید با برد رادیویی 10 کیلومتر

استفاده از یک کنترلر جدید تجربه پرواز با مویک مینی 2 را دوچندان می کند. کنترلر از راه دوری که از فناوری OcuSync 2.0 برای فرایند انتقال استفاده می کند و محدوده پرواز را تا 10 کیلومتر گسترش می دهد. با وجود این فناوری علاقمندان می توانند فیلم های ثبت شده را خیلی سریعتر از دورترین نقطه پرواز دریافت و با وضوح بیشتری مشاهده کنند. کنترلر در اصل همان نمونه ای است که برای مویک ایر 2 به کار رفته است. هولدر مخصوص تلفن همراه آن در قسمت بالای ریموت قرار گرفته که دید شما را نسبت به صفحه نمایش افزایش می دهد.

ثبت پانورامای کروی و 180 درجه با دوربین Mini 2

کوادکوپتر مینی 2 دارای قابلیت تصویر برداری پانوراما می باشد که با استفاده از یک تکنیک هوشمندانه این تصاویر حرفه ای را به ثبت می رساند. استفاده از این تصاویر می تواند منظره ای زیبا از طبیعت یا سواحل دریا ضبط کند. شما می توانید این تصاویر را به دلخواه خود به صورت کروی یا 180 درجه به ثبت برسانید.

OcuSync 2.0 به مویک مینی کمک می کند تا بیشتر پرواز کند

DJI برای مدلهای مختلف از سیستم های انتقال متفاوتی استفاده می کند. هواپیماهای بدون سرنشین مبتدی آن تمایل به استفاده از Wi-Fi پیشرفته دارند، همان چیزی است که ما در DJI Mavic Mini مشاهده کردیم. اما به لطف یک کنترل کننده جدید، مینی 2 به طور شگفت انگیزی دارای یک سیستم انحصاری پیشرفته تری به نام Ocusync 2.0 است. سیستم انتقال رادیویی که تا 10 کیلومتر کارایی دارد.

قابلیت های فیلم برداری نظیر زوم 2 برابر و 4 برابر

از دیگر خوبی های دوربین این هلی شات می توان به قابلیت زوم آن اشاره کرد که برای مشاهده جزئیات بیشتر می توانید بر روی موضوع مورد نظر خود تا 2 برابر یا 4 برابر زوم کنید. فرایند زوم اینگونه است که با حالت 4K می توانید تا دو برابر زوم کنید، در حالت 2.7K تا سه برابر و در حالت FHD می توانید تا 4 برابر بر روی صحنه مورد نظر خود زوم کنید.

زمان پرواز 31 دقیقه

از دیگر بروزرسانی های این محصول نسبت به نسخه قبلی افزایش 1 دقیقه ای زمان پرواز آن می باشد. برای این هلی شات از یک باتری لیتیومی 2250 میلی آمپر با ولتاژ 8.8 ولت در نظر گرفته که با یک بار شارژ کامل می توانید حدود 31 دقیقه پرواز مداوم داشته باشید. علاقمندان به مویک مینی 2 برای درک بهتر این محصول بخش مشخصات فنی آن را در پایین مشاهده کنید.  

  مویک مینی 2 مویک مینی
وزن 249 گرم 249 گرم
کیفیت فیلم 4K 30/fps 2.7K 30/fps
کیفیت عکس 12 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
بیت ریت 100Mbps 40Mbps
سیستم انتقال رادیویی OcuSync 2.0 Wifi
زمان پرواز 31 دقیقه 30 دقیقه
حداکثر سرعت پرواز 13 متر بر ثانیه 16 متر بر ثانیه
تصاویر پانوراما دارد ندارد
تشخیص موانع ندارد ندارد
قیمت 449 دلار 399 دلار

   

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا