علمی و پزشکی

روش های افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا

این روزها ویروس کرونا به ترند اول فضای مجازی تبدیل شده است. ویروسی که تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. از اقتصاد، صنعت، گردشگری، آموزش و.. همه از این ویروس دیده اند.

کرونا جهان را به وحشت انداخت. ویروسی بدتر از جنگ و تا حالا هیچ دارو و درمانی برای آن یافت نشده. و تنها کسانی درمان شده اند که از سیستم دفاعی قوی در بدن خود بر خوردار بودند. کسانی فعلا مقابل این بیماری جان سالم به در برده اند که دارای سیستم دفاعی قوی بوده اند.

داشتن بدن قوی به شما کمک می کند که حتی اگر در صورت ابتلا به کرونا، در مقابل بیماری مقاوم باشید و از مرگ نجات پیدا کنید. پس از همین امروز برای داشتن بدن قوی و تقویت سیستم ایمنی دفاعی بدن خود تلاش کنید.

سئوال اینجاست که چکار کنیم تا سیستم ایمنی بدن خود را در برابر کرونا قوی کنیم؟

1- خواب کافی به مدت 8 ساعت
یکی از نیاز های اولیه برای سلامت جسمانی و افزایش قدرت ایمنی بدن در برابر کرونا می باشد.

2- تنفس در هوای سالم و رفتن به طبیعت و انجام ورش هوازی

بدون شک کسانی که در هوای سالم و طبیعت زندگی می کنند از سیستم دفاعی بهتری بر خوردارند بخصوص کسانی که فعالیت بدنی دارند و ورزش های هوازی انجام می دهند. چرا که ورزش در طبیعت و هوای سالم به بالا رفتن شادابی و کاهش اضطراب شما کمک می کند. پس اگه می خواهید هم از سیستم ایمنی داخلی قوی بر خوردار باشید و هم روحیه قوی در برابر بیماری داشته باشید به طبیعت و هوای سالم بروید ورزش در طبیعت هم به لحاظ روحی و هم جسمی در مقابله با کرونا به شما کمک می کند.  رفتن به طبیعت علاوه بر کمک به سلامتی جسمانی می تواند خطر سرایت کرونا به بدن شما را نیز کاهش دهد.

3 – کاهش مصرف شکر

مصرف شکر باعث تخریب گلبول های سفید می شود گلبول های سفید بزرگترین نیروی دفاعی بدن محسوب می شوند. پس تا حد امکان مصرف شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید. البته انتخاب دیگری هم دارید آن هم مصرف بیش از حد شکر و غذاهای شیرین و در نتیجه رفتن به استقبال کرونا !

4 – مصرف سیر، پیاز ،زنجیل

مصرف سیر، پیاز، زنجبیل می تواند در افزایش ایمنی بدن نقش مهمی ایفا کنند چرا که این سه ماده عذایی خاصیت ضد ویروس و ضد باکتری دارند.

5 – کاهش استرس

کاهش استرس از طریق ورزش، مدیتیشن و یوگا می تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل حوادث بیرونی و درونی کمک کند. چرا که این راه ها باعث افزایش آدرنالین و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. 
کاهش استرس حتی در صورت مبتلا شدن به کرونا، به شما کمک می کند تا در مقابل این بیماری قوی باشید و با آرامش روند درمانی و بهبودی خود را ادامه دهید.


مدیتیشن یا مراقبه به معنای تمرین برای رسیدن به حالتی است که در آن فرد با نادیده گرفتن محرک های پیرامون ، خودآگاهانه و به صورت ارادی ، ذهن خویش را وا می دارد که سکوت کند و نتیجه این سکوت رسیدن به آرامش است.

توجه داشته باشید که در این فعالیت ها باید از طریق بینی تنفس کنید. طی 5 ثانیه هوا را از طریق بینی وارد ریه ها کنید. 5 ثانیه آن را نگه دارد و سپس 5 ثانیه از طریق بینی هوا را بیرون دهید. سپس 5 ثانیه صبر کنید و دوباره این کار را تکرار کنید.

6- به مقدار زیادی آب بنوشید

مصرف آب به مقدار زیاد باعث ثابت نگه داشتن ضربان قلب و جریان خود در بدن می شود. از طرف سبب افزایش قدرت لنفاوی و تقویت سیستم بدن می شود.

سيستم لنفاوي از غدد، گره هاي لنفاوي، طحال، تيموس و لوزه تشکيل شده است. اين سيستم، سلول ها را پاکسازي و ضايعات سلولي بدن را از بافت ها به خون منتقل مي کند تا از طريق ۲ عضو اصلي و سم زداي بدن يعني کبد و کليه تصفيه شود. اين سموم شامل باقي مانده داروها، موادمخدر، سموم سيگار، آلاينده ها، افزودني هاي غذايي، حشره کش ها و… است.

7 -مصرف میوه و سبزیجات به مقدار زیاد در رنگ های متفاوت

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند که توانایی سیستم ایمنی بدن را به مقدار زیادی بالا می برند. ما در مطلب چکار کنیم که ویروس کرونا نگیریم؟ به این موضوع پرداخته ایم.

این مطلب جهت اطلاع رسانی و کمک به مقابله با ویروس کرونا تهیه شده. شما هم توانید با انتشار و شیر کردن این مطلب در فضای مجازی به ما در تهیه چنین مطالب آموزشی کمک کنید.

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا