جاذبه های گردشگری

10 جاذبه گردشگری کشور نروژ

با خواندن این مطلب و دیدن عکس های فوق العاده جذاب از زیبایی های طبیعی کشور نروژ, دیگر تعجب نخواهید کرد از اینکه چرا نروژ به عنوان یکی از زیباترین کشورهای کره زمین شناخته می شود.

ابتدا بهتر است کمی با این کشور زیبا و سرسبز و دارای جاذبه های گردشگری طبیعی بیشتر آشنا شویم. نروژ ، که به طور رسمی با عنوان پادشاهی نروژ شناخته می شود ، یک کشور مستقل به حساب می آید که با کشور سوئد هم مرز است. این کشور دارای خط ساحلی گسترده ای است که رو به اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. این منطقه حدود 148،747 مایل مربع را پوشش می دهد که جمعیت انسانی در حدود 5 میلیون و 258.318 نفر می باشد. نروژ دو زبان رسمی دارد, نروژی و سامی. کشور نروژ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در جهان است. مناظر مختلف شگفت انگیز ، چشم اندازهای طبیعی و حاشیه های ساحلی بسیار جذاب در نروژ یافت می شود که آن را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. در زیر برخی از ویژگی های طبیعی جذاب موجود در نروژ را به شما معرفی می کنیم.

1- Trolltunga 

Trolltunga

Trolltunga ، که از آن به عنوان “زبان ترول” نیز یاد می شود ، تکه سنگی است که از یک کوه 2300 پایی واقع در بخش شمالی دریاچه Ringedalsvatnet در نروژ در یک جهت افقی بیرون می زند. این سنگ بزرگ و  زیبا در دوران یخبندان شکل گرفت که لبه هایی از یخ متراکم که سالها انباشته شده بود به صخره رسید. آب حاصل از یخ متراکم که به آن یخچال نیز گفته می شود ، از طریق ترک های باریک موجود در کوه سرازیر شده و سرانجام یخ زده است. پس از مدتی ، ترک ها به سنگهای بزرگی که ریخته شده بودند و منجر به عمیق تر شدن این ترک ها می شوند. در نتیجه Trolltunga زیبا شکل گرفت. این منطقه از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر قابل دسترسی و بازدید است زیرا آب و هوا در فصول تابستان مطلوب است.

2 – Olden

Olden

Olden شهری است در کشور نروژ با جمعیت اندک و تراکم جمعیت آن حدود 2260 نفر در مایل مربع است. این کشور با مقصد پیاده روی یخچال های طبیعی Briksdalsbreen یکی از مقاصد مهم گردشگری در نروژ است. مقصد پیاده روی در همان لبه دره اولددالن واقع در 16 مایلی جنوب اولدن است. نقاط پیاده روی از طریق کشتی کروز که بخشی از تجربه پیاده روی را تشکیل می دهد قابل دسترسی است.

3 – Geiranger

 

Geiranger

Geiranger روستایی است که در بخش غربی نروژ در بخش M there og Romsdal قرار دارد. این روستای توریستی بسیار محبوب که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. آبشار هفت خواهر در قسمت غربی جیرنج قرار دارد. این آبشار منظره ای دلنشین از هفت جریان را به طور جداگانه با بلندترین سقوط آزاد با اندازه گیری در حدود 820 پا ارائه می دهد. فصل گردشگری در طول تابستان در اوج خود قرار دارد. و هرساله گردشگران بیشماری را به خود جذب می کند.

4 – Flåm

Flåm

Flåm دهکده ای در نروژ که در شهر آورلند در شهرستان سوگن و فجردان قرار دارد. این  نام در زبان انگلیسی به معنی یک قطعه زمین صاف و ساده است. دقیقاً همانطور که از نام آن مشخص است ، این دشت سیلابی است که در رودخانه فلم قرار گرفته است. این روستا یک مقصد توریستی است که سالانه حدود 450،000 گردشگر را به خود اختصاص می دهد. ویژگی ای که گردشگر را به این مقصد سوق می دهد خط ریلی است که Flam و Myrdal را به هم متصل می کند. مسیر ریلی یکی از زیباترین نقاط جهان به حساب می آید. افرادی که برای گشت و گذار در این منطقه به سر می برند از پیاده روی در امتداد Flåm Line که طول آن تقریبا 20 مایل است لذت می برند و لحظات به یادماندنی را به خاطر خواهند سپرد.

5 – Ålesund

Ålesund

Ålesund شهری در نروژ است که در بخش رومسدال واقع شده است. این منطقه در هفت جزیره بیرونی در سطح کشور با پشتوانه کوههای دیدنی پخش شده است. همچنین در سراسر جهان به خاطر معماری بی نظیر هنری نو گویش شناخته شده است. این طراحی های ساختمان توجه زیادی را به شهر جلب می کند. یک تونل زیرزمینی که شهر و جزیره را به هم متصل می کند نیز ساخته شده است که سفر را راحت تر می کند. به این تونل تونل الیینگسی گفته می شود.

6 – Oslo

Oslo

اسلو پایتخت نروژ و همچنین بزرگترین شهر از نظر جمعیت در این کشور است. مرکز شهر در انتهای اسلوفورد است. با دیدن این نقطه ، متوجه می شوید که شهر به سه روش مجزا گسترش یافته است. جزایر در جهت شمال شرقی و از سمت جنوب در امتداد دو طرف فیبر ، ظاهرا یک حرف معکوس “Y” را نشان می دهد. یک جنگل گسترده در شمال و شرق شهر نیز واقع شده که باعث می شود مانند یک آمفی تئاتر عظیم ظاهر شود. این ویژگی ها و سایر ویژگی های منحصر به فرد موجود در اسلو توجه بسیاری را به خود جلب می کند ، زیرا زیبایی آنها به ویژه هنگام مشاهده از بالای شهر بسیار زیبا است.

7 – Lysefjorden

Lysefjorden

Lysefjorden ، با نتم دیگر  Lysefjord نیز معروف است ، در جنوب غربی نروژ در منطقه ای قرار دارد که با نام Ryfylke شناخته می شود. این منطقه که یک ویژگی فیزیکی است که در نتیجه فرسایش یخچال های طبیعی ایجاد می شود و در نتیجه یک ورودی باریک طولانی با طرف های تند ایجاد می شود. ضلع های شیب دار از سنگ های سبک ساخته شده است. Lysefjorden برای صخره عظیم Preikestolen با اندازه حدود 1،982 پا و مشرف بر فیور محبوب و زیبا است. گردشگران می توانند از سفر در طول کل فیور لذت ببرند.

8 – Tromsø

Tromsø

Tromsø شهری است که در Troms County نروژ واقع شده است. این شهر در شمالی ترین نقطه کره زمین با جمعیتی بالغ بر 50،000 نفر واقع شده است. مرکز شهر جمع و جور دارای بیشترین تراکم خانه های چوبی تاریخی است. همچنین یک مرکز فرهنگی دارد که میزبان چندین جشن در فصل تابستان می باشد. Tromsø با توجه به موقعیت مکانی که دارد ، برای دیدن چراغ های شمالی بهترین انتخاب است و این یک پدیده طبیعی که نمایشگر نور طبیعی در آسمان در مناطقی با عرض جغرافیایی زیاد مشاهده می شود ، معمولاً وقتی آسمان تاریک است دیدن این نور زیبا و خیره کننده بسیار جالب خواهد بود.

9 – Bergen

Oslo

برگن یک شهر در هوردلند است که در سواحل غربی نروژ قرار گرفته است. این دومین شهر بزرگ کشور نروژ با مساحت ، حدود 180 مایل مربع است. مرکز شهر در بیفجوردن واقع شده است ، که معمولاً از آن به عنوان شهر فیگار یاد می شود. هفت کوه اطراف مرکز شهر یک ویژگی صخره ای بی نظیر و جذابیت اصلی شهر را تشکیل می دهند. برگن بخاطر آب و هوای معتدل زمستانی خود که توسط آبهای خلیج فارس ایجاد شده و دریا را گرم می کند ، شناخته شده است. هفت کوه اطراف این شهر همچنین باعث آب و هوای معتدل زمستانی است و مانع از رسیدن باد شدید شمال شرقی به شهر می شود.

10 – Lofoten Islands

Lofoten Islands

جزیره Lofoten  در منطقه Lofoten ، Nordland County ، نروژ واقع شده است. Lofoten با توجه به عرض جغرافیایی زیاد ، درجه حرارت شدید را تجربه می کند. جزایر لوفوتن از شش جزیره اصلی تشکیل شده است که از شمال به جنوب گسترش یافته اند. این جزایر بر فراز آبهای دریای نروژ پراکنده شده و مهمترین عامل در زیبایی طبیعی نروژ هستند. ماهیگیری یک فعالیت مهم است که در این منطقه انجام می شود ، از این رو نام دهکده ماهیگیری است. Lofoten همچنین برای مناظر شگفت انگیز از کوه ها ، قله ها ، خلیج های محافظت شده ، سرزمین های دست نخورده و سواحل که همه بخشی از چشم انداز چشم نواز است که بازدید کنندگان را به خود جلب می کند ، محبوب و شناخته شده است.

 

صفری

متخصص تولید محتوا، فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز ، علاقمند به دنیای تکنولوژی و فناوری، گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا