جاذبه های گردشگری

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری پرو

پرو کشوری با تاریخ ، فرهنگ ، زیبایی و ماجراجویی است که طیف وسیعی از امکانات را برای مسافران دارد. شهر باستانی اینکا ماچو پیچو یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری پرو است است ، اما در سراسر پرو چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد. شما می توانید با یک قایق به بالاترین دریاچه قابل کشتیرانی جهان سفر کنید ، به یکی از عمیق ترین دره های جهان نگاه کنید ، شانس خود را در تپه های شنی و کوهپیمایی در آند امتحان کنید. کاوش در اسرار خطوط نازکا ، قدم زدن در میان ویرانه های باستانی در دره مقدس ، یا تجربه پروی مدرن هنگام گشت و گذار در خیابان های لیما  از دیگر کارهایی است که در پرو انجام می شود. تنوع جاذبه های گردشگری  پرو را به یکی از منحصر به فردترین مقاصد در  امریکای جنوبی تبدیل کرده است. با لیستی که ما از مکان های دیدنی پرو در اختیار شما قرار داده اییم می توانید به راحتی بهترین جاذبه های دیدنی این کشور را پیدا کنید.

1. ماچو پیچو

 300 متری بالاتر از رودخانه اوروبامبا ، شهر با شکوه اینکا از ماچو پیچو یکی از چشمگیرترین مکان های  جهان است. در ماچو پیچو به کوههای پوشیده از جنگل و رودخانه نگاه می کنید ، می توانید تصور کنید که چرا اینکاها این مکان را برای ساختن شهر خود انتخاب کرده اند. هیرام بینگهام در سال 1911 با ماچو پیچو آمد و تا زمان مرگ اعتقاد داشت که این شهر “شهر گمشده اینکاها” است که اولین بار توسط سربازان اسپانیایی در سالهای 1500 ثبت شد.

 

2. مسیر Inca

مسیر معروف اینکا یک پیاده روی چهار روزه است که در Machu Picchu خاتمه می یابد و از نظر بسیاری به عنوان برجسته ترین جاذبه دیدنی سفر خود به پرو شناخته می شود. چند نقطه شروع متفاوت برای مسیر Inca وجود دارد ، اما پیاده روی سنتی چهار روزه از کیلومتر 82 خط ریلی کوسکو – آگواس کالینتس آغاز می شود. از این نقطه ، مسیر بیش از 30 ویرانه اینکا و مناظر دیدنی عبور می کند.

 

3. گنجینه های معماری کوسکو

گشت و گذار در خیابان های کوسکو مانند گشتن در یک موزه است. میدان اصلی ، Plaza de Armas ، در مرکز شهر محل قرار گرفتن کلیسای جامع و La Compania  دو سازه کاملاً چشمگیر است. این میدان همچنین مکانی عالی برای شروع تور پیاده روی ، گرفتن یک وعده غذایی یا تماشای مردم در طول روز است. و در حالی که تعداد بیشماری ساختمان و موزه وجود دارد که ارزش بازدید را دارد ، کلیسای سانتو دومینگو که بر روی ویرانه های سایت اینکا در کوریکانچا قرار گرفته است ، یکی از جاذبه های دیدنی کوسکو است.

 

4. دریاچه تیتیکاکا

 منطقه دریاچه تیتیکاکا ترکیبی از مناظر زیبا است که آن را از سایر مناطق کشور متمایز می کند. دریاچه تیتیکاکا که در ارتفاع 3820 متری از سطح دریا قرار دارد ، به عنوان بالاترین دریاچه قابل کشتیرانی در جهان شناخته شده است. سفر با قایق به جزایر و روستاهای اطراف بهترین راه برای درک دریاچه است. یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری پرو جزایر شناور اوروس است که ساخته دست بشر است و از نی ساخته شده است. دروازه اصلی ورود به دریاچه تیتیکاکا ، شهر پونو است که در آن هتل ها ، رستوران ها و آژانس های مسافرتی خواهید دید.

 

5. دره Colca

 

عمق این دره به 3400 متر می رسد و نتیجه گسل لرزه ای بین دو آتشفشان است. در قاعده بسیار پایین یک رودخانه پیچ در پیچ قرار دارد. منطقه Colca Canyon برای هزاران سال مسکونی بوده و محل زندگی کلاگوا ، کابانا و سرانجام مردم اینکا بوده است. قدمت سنگ تراشی در امتداد دیواره های دره مربوط به 800 میلادی است و امروزه همچنان مورد استفاده است. این دره تقریباً چهار ساعت با آرکیپا فاصله دارد. سفرهای یک روزه به دره از Arequipa در دسترس است اما با توجه به زمان رانندگی دسترسی به دره سفر دو یا چند روز توصیه می شود.

 

6. خطوط نازکا

خطوط مرموز نازکا منظره ای غیرمعمول است که احساس ترس و وحشت را برای شما رقم می زند. این تصاویر عظیم در کف صحرا نسبتاً کشف نشده بودند تا اینکه هواپیماهایی که در دهه 1920 در آن منطقه پرواز می کردند خطوط را از هوا دیدند و فهمیدند که آنها الگوها و تصاویر متمایزی را تشکیل می دهند. برخی از این خطوط تا 10 کیلومتر امتداد دارند و در صدها کیلومتر مربع گسترش یافته اند. اگرچه دقیقاً معلوم نیست چه کسی این خطوط را ایجاد کرده و چرا  اما نظریه ها معتقدند که این خطوط محصول فرهنگهای پاراساس و نازکا در حدود سالهای 900 قبل از میلاد مسیح تا 600 میلادی بوده است. 

 

7. دره مقدس

در کمتر از یک ساعت رانندگی به شمال کوسکو  دره مقدس  و شهرهای پیساک ، اوروبامبا و اولانتایتامبو قرار دارد. این دره حاصلخیز ویرانه های بسیاری از اینکا را دارد که ارزش کاوش را دارد اما در عین حال منطقه ای آرام برای غرق شدن در فرهنگ محلی است. نکات مهم در این دره خرابه های Pisac ، بازار یکشنبه در Pisac (روزهای دیگر بازار سه شنبه ها و پنج شنبه ها برگزار می شود) ، و ویرانه ها و قلعه در تونل زیباست.

 

8. مرکز شهر تاریخی Arequipa

Arequipa که اغلب به عنوان زیباترین شهر پرو در نظر گرفته می شود. مرکز شهر در پس زمینه کوههای پوشیده از برف قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. دلیل اصلی شهرت آرکپیپا معماری قدیمی است که از سنگ سیلار ساخته شده است. بیشتر بناهای استعماری در مرکز شهر از این سنگ ساخته شده اند برای همین نام مستعار آن را “شهر سفید” را برای آن برگزیره اند.

 

 

9. مرکز تاریخی لیما

مرکز تاریخی لیما در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر در سالهای 1500 تاسیس شد و اگرچه بسیاری از بناهای اصلی از بین رفته است ، اما همچنان دارای ارزش تاریخی قابل توجهی است و مکان زیبایی برای گشت و گذار در اطراف است. یکی از دلپذیرترین مکانها برای بازدید در لیما ، میدان اصلی Plaza de Armas (شهردار Plaza) است که در قلب منطقه تاریخی شهر است. اکثر سازه ها به دنبال زلزله ویرانگر سال 1746 بازسازی شدند. نکات برجسته اطراف میدان  آرماس ، کلیسای جامع در سمت شرقی و کاخ دولت (Palacio del Gobierno) در سمت شمال است. همچنین کاخ اسقف اعظم و Casa del Oidor مورد توجه هستند.

 

10. ایکا و تپه های شنی در هوآکاچینا

 این شهر تفریحی ، درست در غرب ایکا یکی از جاذبه های گردشگری پرو است که در حوالی یک تالاب احاطه شده توسط تپه های شنی عظیم واقع شده است که ارتفاع برخی از آنها به 1000 متر می رسد. مردم به اینجا می آیند تا ورزش ساندوبورد را امتحان کنند. ایکا کمی بالاتر از اقیانوس است و در نتیجه تحت تأثیر غبار معمول ساحلی مانند شهرهای دیگر در امتداد این بخش قرار نمی گیرد. این شهر در طول سال دارای آب و هوای آفتابی و خشک است و آن را به مکانی مناسب برای بازدید در هر زمان و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پرو تبدیل کرده است.

 

11. جزایر پیسکو و بالستاس

 

غرب پیسکو که گاهی اوقات “گالاپاگوس مرد فقیر” نیز خوانده می شود ، محل زندگی صدها هزار پرنده ، شیرهای دریایی ، پلیکان ، پنگوئن ها و دلفین ها است. تورهای قایقرانی پاراکاس و پیسکو روزانه از این جزایر بازدید می کنند. این تور شما را از “Candelabra” ، جغرافیای کوهپایه ای که از ساحل دیده می شود  عبور می دهد و سپس زمان قابل توجهی را با قایقرانی در اطراف جزایر به تماشای حیات وحش می گذرانید و عموماً یک سفر نیم روزه است و حوالی ظهر برمی گردد.

 

12. باررانکو

منطقه جالب تپه باررانکو ، درست در جنوب لیما مرکزی و میرافلورس ، یک منطقه جذاب است که رفت و امد از آن به لیما آسان است. این منطقه با معماری زیبایی که در خیابان های باریک و چشم اندازهای اقیانوس در دامنه تپه قرار دارد ، جو بسیار آرام تری نسبت به شهر دارد. این منطقه از مدت ها پیش در بین هنرمندان و شاعران محبوب بوده است و علاوه بر جو ، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در باررانکو Puente de Los Suspiros (پل آه) است.

 

13. کوردیلرا بلانکا

منطقه ای خیره کننده از کوه ها و دره ها ، کوردیلرا بلانکا  کوهنوردان و علاقه مندان را از سراسر جهان به خود جلب می کند. کوردیلرا بلانکا رشته کوهی در پرو است که بخشی از دامنه بزرگتر آند است و شامل چندین قله با بیش از 6000 متر ارتفاع و 722 یخچال طبیعی است.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا