آموزش کامپیوتراینترنت

Popup Blocker- جلوگیری از باز شدن تبلیغات مزاحم پاپ‌آپ در فایرفاکس و کروم

 

تبلیغات پاپ‌آپ این روزها تنها منبع درآمد بعضی از سایت ها تبدیل شده است. شاید این حق یک وب مستر باشد که از این طریق هزینه سایت خود را تهیه کند. اما بعضی از مدیران سایت ها زیاده روی کرده و به محض اینکه یک بازدیدکننده بر روی سایت کلیک می کند بیش از 2 صفحه پاپ آپ حتی 5 صفحه باز می شود که بسیار آزار دهنده است. روش‌های بسیاری برای جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی ارائه ‌شده ‌است که اغلب چندان مفید نیستند.

ایتن زاکرمن که ‌کد اصلی تبلیغات پاپ آپ را نوشته ‌و به ‌نوعی مخترع این سبک تبلیغات بوده ‌است چندی پیش از تمامی‌کاربران دنیای مجازی بابت این محصولش‌ عذرخواهی کرد و گفت اگر می‌دانست که ‌استفاده‌ از پاپ‌آپ‌ها تا این اندازه‌ می‌تواند مزاحمت ایجاد کند شاید هرگز دست به‌این کار نمی‌زد. اما امروز در زومیت به شما افزونه‌هایی معرفی خواهیم کرد که می‌توانید این مشکل را حل کنید.

Strict Pop-up Blocker نام افزونه‌ای برای فایرفاکس است که ‌با استفاده ‌از آن دیگر شاهد باز شدن حتی یک پاپ‌آپ هم نخواهید بود و به‌ سادگی هر چه ‌تمام‌تر تنها با یک کلیک تمامی‌ تبلیغات پاپ‌آپ را بلاک خواهد کرد. البته ‌نکته‌ی حائز اهمیتی که ‌در هنگام استفاده ‌از این افزونه ‌باید در نظر بگیرید این است که‌ این افزونه ‌نه‌‌تنها تبلیغات پاپ‌آپ، بلکه‌ هر پنجره‌ای که ‌بخواهد به‌ طور جداگانه ‌باز شود را هم مسدود می‌کند. برای مثال شما به‌ یک سایت آپلود مراجعه‌ می‌کنید و با کلیک روی دکمه‌ی BROWSE می‌خواهید تا فایل خود را از داخل کامپیوتر انتخاب کنید. اگر افزونه‌ ‌فعال باشد هیچ پنجره‌ای برای شما باز نخواهد شد. پس برای استفاده ‌از این افزونه ‌نیاز است تا به ‌این موضوع آگاه‌ باشید و در وب سایت‌های این چنینی، با کلیک دوباره‌ روی میانبر افزونه،‌ آن را غیر‌فعال و بعد از انجام شدن کارتان، آن را فعال کنید. برای دانلود و نصب این افزونه‌ کافی است تا به ‌صفحه ‌مخصوص آن در سایت موزیلا مراجعه ‌کنید و به ‌رایگان آن را دریافت کنید.

اما برای استفاده‌‌ کنندگان از مرورگر کروم هم افزونه‌ای در نظر گرفته‌ شده ‌که ‌نسبت به‌افزونه‌های دیگر از کاربرد بیشتری برخور‌دار است. Pop Up Blocker نام افزونه‌ی مخصوص مرورگر کروم است که ‌دارای ویژگی‌های جالبی است. یکی از این ویژگی‌ها امکان ساخت لیست سفید و سیاه‌ از وب‌سایت‌ها است. به‌این معنا که‌ شما می‌توانید برای این افزونه‌ مشخص کنید که‌ پاپ‌آپ‌های باز شده ‌از کدام سایت را مسدود کند و در کدام سایت‌ها دخالتی نکند. مهمترین مزیت این موضوع در این است که‌ برخی اوقات پاپ‌آپ‌ها، تبلیغاتی و غیر‌ضروری نیستند و برای ادامه‌ی کار مجبور به ‌استفاده‌ از آن‌ها هستیم. برای مثال سایت‌هایی که ‌در کنار ثبت‌نام می‌توانید با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هم در آن‌ها لاگین کنید، برای کسب اجازه ‌از اکانت شما به‌ صورت یک پنجره‌ی پاپ‌آپ باز می‌شوند. که ‌در این مواقع باز نشدن آن‌ها می‌تواند موجب سردرگمی و مشکلاتی از این قبیل شود. برای دانلود این افزونه‌ی مرورگر کروم، به ‌صفحه‌ی مخصوص آن رفته ‌و به‌ رایگان اقدام به ‌دانلود و نصب آن کنید‌.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا