جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری روتردام، هلند

روتردام یکی از بزرگترین شهرهای بندری جهان است که به دلایل مختلف شناخته می شود. فرهنگ ها و معماری های مختلف و رودخانه های زیبای روتردام را به یکی از زیباترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. روتردام بزرگترین بند اروپا و بزرگترین بندر جهان پس از بندر شانگهای چین می باشد. این شهر با حدود 600000 نفر جمعیت پس از آمستردام پرجمعیت ترین شهر هلند است. روتردام از هر لحاظ مقصدی بی نظیر است. بهشت غذا، گل، معماری زیبا و هر آنچه از یک شهر بی نظیر انتظار دارید در روتردام وجود دارد. بدون شک سفر به روتردام یکی از بهترین تجربه های سفر شما خواهد بود. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری روتردام هلند با شما هستیم.

Diergaarde blijdorp ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روتردام

 

این باغ وحش در مرکز روتردام واقع شده و انواع مختلف جانوری را در خود جای داده است. این باغ وحش یکی از قدیمی ترین باغ وحش های هلند است و می تواند تجربه ای جدید در میان بازدیدهای مختلف تاریخی و طبیعی باشد. باغ سلطنتی دارای چندین بخش است و در قسمت آسیایی آن پرندگان عجیب و غریب، دشت مغولستان، غار خفاش، باغ چینی هلندی و بسیاری از موجودات دیگر بومی این منطقه نگهداری می شوند. همچنین آکواریوم هایی دارد که می توانید از تماشای آنها لذت ببرید.

موزه Boymans van Beuningen

 

این موزه در سال 1849 بازگشایی شد و مجموعه ای از هنرهای قرون وسطایی و هنر معاصر  هنرمندانی مانند رامبراند، کلود مونه، وینسنت ون گوگ و سالوادور دالی ارائه می دهد. موزه Boymans van Beuningen همانقدر که آثار هنری تاریخی موزه زیبا هستند آثار هنری معاصر آن نیز زیبا هستند، بنابراین برای دیدن هر دو مجموعه وقت بگذارید.

منطقه Delfshaven و کلیسای جامع قدیمی

 

این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق این شهر شلوغ است. این نقطه از شهر توسط هلندی ها مورد احترام  زیرا زادگاه یک شخصیت افسانه ای هلندی به نام پیت هین یکی از چهره های قرن شانزدهم هجری است که در طول جنگ طولانی بین هلند و اسپانیا نقش بسزایی داشت.

 

برج Euromast روتردام

 

یکی از زیباترین ساختمان های روتردام که بازدید آن برای عموم آزاد است این برج می باشد. برای لذت بردن از منظره خیره کننده شهر می توانید تا انتها به سمت بالا بروید. برج Euromast روتردام  185 متر ارتفاع دارد و همین باعث می شود بلندترین ساختمان در هلند باشد. با آسانسور چرخان شیشه ای می توانید از این برج 185 متری بالا بروید.

ساختمانهای طراحی مکعب، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روتردام

 

روتردام به خاطر سبک های معماری متمایز شناخته شده است. خانه های مکعبی در روتردام که به خانه های روبیک نیز معروف است  نمونه ای از این نوع معماری شهری هلند است. ساختمانهای طراحی مکعب در مرکز این سازه بسیار جالب و دیدنی توسط معماری به نام پیت بلوم ساخته شده است. معمار مشهور هلندی که سازه های زیادی را طراحی و ساخته است در سال 1999 درگذشت. آثار این هنرمند را می توانید در همه جای هلند مشاهده کنید.

تالار هنر روتردام

 

  تالار هنر روتردام این گالری شیک در اواخر دهه 1990 ساخته شده است و شامل نمایشگاه های مختلفی از هنرهای تجسمی، طراحی، معماری و فرهنگ از سراسر جهان است که به طور مداوم در حال تغییر هستند. یکی دیگر از گالری های برجسته این مجموعه موزه Chabot است که آثار نقاش و مجسمه ساز هلندی هنک چابوت را در خود جای داده و یکی از برترین جاذبه های گردشگری در روتردام  هلند است. مناظر روتردام در این موزه مجموعه عظیمی از تصاویر تاریخی است که توسط تعداد زیادی از عکاسان هلندی گرفته شده است. می توان گفت این بهشت ​​عکاسان و هنردوستان است!

پل اراسموسبروگ

 

پل اراسموسبروگ در روتردام یکی از زیباترین پل های جهان است. این پل روی رودخانه Nieuwe Maas قرار دارد و نیمه شمالی و جنوبی روتردام را به هم متصل می کند. این پل 808 متر طول و یک ستون 139 متری با طراحی نامتقارن دارد و در 6 سپتامبر 1996 توسط ملکه بئاتریکس افتتاح شد. برای ساخت این اثر هنری زیبا بیش از 75 میلیون یورو هزینه شده است.

Zierikzee and schouwen duiveland، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روتردام

 

زییریکزی شهری باستانی است که در جزیره ای در زیلند واقع شده است. در این شهر بیش از 500 اثر تاریخی وجود دارد.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا