جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری تیرانا، پایتخت آلبانی

 تیرانا پایتخت کشور آلبانی و بزرگ ترین شهر آن است. این شهر با آب و هوای مدیترانه ایی، کلیساها و پارک های زیبا به یکی از شهرهای توریستی جهان تبدیل شده است. درست مثل هر مکان دیگر روی سیاره زمین تیرانا مکان های جالب و منحصر به فردی دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. در این بخش قصد دارم به شما نشان دهیم که چگونه از تیرانا لذت ببرید و پس از ورود به آنجا کجا بروید. پس با ما همراه باشید و برای معرفی مکانهای بی نظیر و جاذبه های گردشگری جالب تیرانا ما را دنبال کنید.

میدان Skanderbeg

 

میدان Skanderbeg نماد اصلی تیرانا محسوب می شود و اساساً یک منطقه وسیع (حدود 40 000 متر مکعب) برای سکونت است. این میدان در اصل در قلب تیرانا قرار دارد و همه ساختمانهای مهم در اطراف این میدان واقع شده اند. سازمان هایی مانند هتل بین المللی تیرانا، کاخ فرهنگ، اپرای ملی، کتابخانه ملی، بانک ملی، مسجد ایتم بیگ، برج ساعت، تالار شهر، وزارت کشاورزی، وزارت اقتصاد، وزارت نیرو و موزه تاریخی ملی تعدادی از آنها هستند.

مسجد Et’hem Bey

 

 این مسجد به دلیل طراحی های شگفت انگیز معماری یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در آلبانی بازدید کنید. چیزی که این مسجد را از دیگران جدا خواهد کرد چیزی به نام “نقوش” است. نقوش حاوی نوعی هنر در ضلع داخلی گنبدها است که در میان مساجد بسیار نادر است. این مسجد یکی از بهترین مکانهای جالب و منحصر به فرد و از زیباترین جاذبه های گردشگری تیرانا محسوب می شود.

موزه تاریخی ملی تیرانا

 

در این موزه همه چیز در مورد تاریخ ملت گفته شده است و این بهترین ترکیبی است که می توانید در جهان پیدا کنید. تابلوهای زیادی در این موزه قرار گرفته اند و یکی از بهترین توری های جالب و منحصر به فرد تیراناست. در این موزه بیش از 4750 اثر تاریخی وجود دارد.

منطقه کوهستانی داجتی

 

dajti یکی دیگر از مکانهای جالب و منحصر به فرد و از بهترین جاذبه هالی گردشگری تیرانا می باشد که در ارتفاع 1،613 متری از سطح دریا واقع شده است. داجتی یک منطقه کوهستانی است که مردم می توانند به آنجا بروند و از آن لذت ببرند و یک پارک ملی محافظت شده است که در آن انواع شکارها ممنوع است. دو ایستگاه تله کابین در این منطقه کوهستانی وجود دارد یکی در پایین کوه و دیگری در بالا که مامور جابجایی مردم هستند. قابل ذکر است که این مناطق فقط در سردترین ماه زمستان پوشیده از برف است و این بهترین و تنها فرصتی است که ساکنان حداقل سالی یک بار باید برف ببینند. شما می توانید فعالیت هایی مانند کوهنوردی و البته پیاده روی در کوهستان را انجام دهید و از آنجا که داجتی مرکز جاذبه های گردشگری در این کشور است شما می توانید انواع فعالیت ها و سرگرمی های مورد نظر خود را در آن پیدا کنید.

هرم تیرانا 

 

از دیگر جاذبه های گردشگری تیرانا هرم است. هرم تیرانا قرار بود یک موزه کمونیست باشد که در اکتبر 1988  برای نشان دادن اعمالی که یک رهبر قدیمی کمونیسم در آلبانی برای این کشور انجام داد ایجاد شد. نام او هرگز خوجه بود که 3 سال قبل از افتتاح موزه درگذشت. جالب است بدانید که در آن زمان هرم تیرانا گرانترین سازه ای بود که در آلبانی ساخته شده بود.

پارک Rinia

 

پارک rinia سه هکتار از مرکز تیرانا را پوشش می دهد و مشهورترین پارک در کل آلبانی است. rinia در انگلیسی به معنای جوانی است که باعث می شود این پارک در انگلیسی “پارک جوانان” نامیده شود. این پارک در سال 1950 در اواسط دوران کمونیسم ایجاد شده است.

موزه بنکارت

 

از دیگر جاذبه های گردشگری تیرانا موزه بنکارت است که  در واقع نام یک پروژه اتمی آلبانی است. bunkart به گنبدهای بتونی گفته می شود که برای محافظت از مردم در برابر حملات اتمی احتمالی ایجاد کرده اند. بعدها فرمانداران تصمیم گرفتند این گنبدها را به موزه تبدیل کنند. در سال 1983 بود که 173000 سنگر بتونی در سراسر کشور تحت نظارت کمونیسم ایجاد شد. البته همه آنها به موزه ای تبدیل نشده اند. بنکارت در واقع به تاریخ کمونیسم در آلبانی و زندگی روزمره مردم آلبانی در این شرایط می پردازد و نه تنها یک موزه کمونیسم است  بلکه دارای بخش تاریخ و هنر مدرن برای بازدید مردم است.

جشنواره ها در تیرانا

 اگر به موسیقی یا فیلم علاقه مند باشید  تیرانا یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید از آن بازدید کنید. زیرا بیشتر جشنواره های آن مربوط به این نوع سرگرمی ها است و قصد داریم تعدادی از جشنواره هایی را که در این شهر برگزار می شود به شما معرفی کنیم.

جشنواره بین المللی فیلم TIFF یا تیرانا

 

این اولین جشنواره بین المللی فیلم در سراسر اروپای جنوبی است که با نام جشنواره فیلم سارایوو برگزار می شود. در یک کلمه این جشنواره مشهورترین جشنواره ای است که در کل آلبانی برگزار می شود و کاملاً مربوط به فیلم ها و سریال ها است که در آن افراد در جلسات نمایش فیلم دور هم جمع می شوند و در مورد مسائل مربوط به فیلم با یکدیگر بحث می کنند.

جشنواره بین المللی ادبیات TILF یا تیرانا

اگر طرفدار ادبیات هستید این جشنواره را که آخر هفته ماه اکتبر برگزار می شود از دست ندهید. در این جشنواره همه نویسندگان برای بحث در مورد دیدگاه ها و نوشته های خود و کتاب هایی که در طول یک سال گذشته نوشته اند به آلبانی می آیند. قابل ذکر است که شرکت در این جشنواره ویژه برای دانشجویان این کشور رایگان است.

جشنواره نیو Nyou Festivals

 جشنواره  نیو فیستیوال که هدف آن شناسایی هنرمندان جدید جاز و ایجاد رقابت آنها با یکدیگر است بصورت سالانه برگزار می شود. در این جشنواره که در ماه ژوئن برگزار می شود مردم هر ساله از معرفی موسیقی ها و هنرمندان جدید لذت می برند.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا