جاذبه های گردشگری

10 مکان خیره کننده که باید به آنها سفر کنید

مواقعی وجود دارد که دوست دارید همه چیز را رها کنید و به یک خلوت دنج و خالی از انسان بروید. اما آیا در این جهان پرجمعیت ، مکانهایی از این دست واقعاً وجود دارند؟ بله ،شما می توانید در سرزمین زیبا گرینلند چند روز را با پنگوئن ها در جزایر فالکلند سپری کنید ، یا خود را در مناطق وسیع  صحرای غربی به چالش بکشید.  در اینجا ما لیستی از 10 مکان برای تنهایی که در عین حال خیره کننده و پر از جاذبه های گردشگری هستند را به شما معرفی کرده اییم.

1. جزایر فالکلند

جزایر فالکلند یکی از جاذبه های گردشگری خیره کننده در جهان

یکی از مکان هایی که در آن می توانید واقعاً تنها باشید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید ، جزایر فالکلند است. این جزیره در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده است و دارای سواحل خیره کننده است که هنوز هم کشف نشده باقی مانده اند. با وجود پنگوئن ها و آلباتروس ها ممکن است حتی احساس تنهایی نکنید. جزایر فالکلند بهترین مکان برای فرار از همه و پناه بردن به دل طبیعت است.

 

2. ایسلند

“سرزمین آتش و یخ” ، ایسلند که یکی از تنهایی ترین و سردترین مکانها برای سفر است. از جاذبه های گردشگری خیره کننده ایسلند می توان به مناظر نفس گیر ، یخچال های طبیعی ، چشمه های آبگرم ، سواحل ماسه سیاه ، دریاچه ها و آبشارهای بکر و مناظر چشمگیر اشاره کرد. این مکان واقعاً یکی از تنها ترین و در عین حال پر از جاذبه های گردشگری خیره کننده روی زمین است.

 

3. قطب جنوب

قطب جنوب یکی از تنها ترین و خشک ترین مکانهای روی زمین است که به درستی “صحرای یخی” نیز نامیده می شود. در این سرزمین پوشیده از یخ بیش از 1000 نفر زندگی می کند که این تعداد در زمستان ها به 200 نفر کاهش می یابد. جدا از تعداد ناچیز انسان ها ، پنگوئن ها ، آلباتروس و نهنگ ها نیز قطب جنوب را با وجود سرمای شدید خانه خود می دانند. اگر می خواهید از این مکان سرد و پر از جاذبه های گردشگری خیره کننده دیدن کنید ، حتماً بین ماه های نوامبر و مارس سفر کنید زیرا این تنها ماه های قابل دسترسی است.

 

4. Ittoqqortoormiit ، گرینلند

بزرگترین جزیره جهان یعنی گرینلند برای مسافران مشتاق بیگانه نیست. گرینلند به دلیل دهکده های زیبا ، بیابان های و مناظر خیره کننده و فعالیت های پرماجرا بسیار مشهور است و بهشت روی زمین نامیده می شود. این جزیره با بسیاری از زیبایی های طبیعی و خام ، یکی از تنها ترین و خیره کننده ترین مکان ها برای بازدید است. یک سوم جزیره پوشیده از یخ است. Ittoqqortoormiit شهری  در گرینلند که بیش از 450 نفر در آن زندگی می کند. این پارک ملی گسترده با کیلومترها بیابان ، محل زندگی پرندگان دریایی  و خرس های قطبی است.

 

5. اویاماکون ، روسیه

Oymyakon به معنای “آب منجمد” است. کاملاً برخلاف نام آن ، این شهر روسیه سردترین مکان در این سیاره است و تقریباً همه چیز در اینجا یخ می زند ، مژه ، موتور ماشین ، محصولات زراعی و حتی ودکا  اگر در فضای باز نگه داشته شود. جمعیتی که در این هوا حدود زندگی می کنند 500 نفر است. گرچه ممکن است درجه حرارت باعث ایجاد لرز شود ، اما مردم محلی کارهای روزمره خود را ادامه می دهند. مدارس ، بانک ، اداره پست و همچنین باند فرودگاه وجود دارد.

 

6. صحرای غربی

صحرای غربی منطقه ایی است که در شمال غرب افریقا و جنوب کشور مراکش واقع شده است.

7. جزیره مار ، برزیل

جزیره مار ، خلیج گوآنابارا ، ریودوژانیرو ، برزیل

 

8. صحرای گوبی

صحرای گوبی مغولستان یکی از جاذبه های گردشگری خیره کننده در جهان

 

9. جزیره مک کواری

جزیره مک کواری یک جزیره در گوشه جنوبی اقیانوس آرام و میان نیوزلند و قطب جنوب قرار گرفته است.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا