جاذبه های گردشگری

بهترین فصل ها برای سفر به 5 کشور آسیایی

برای کسانی که اهل سفر و تفریح هستند این دغدغه  که در چه فصلی به کدام کشور سفر کنند وجود دارد. چرا که مسافرت در فصل های موسمی یکی از بهترین راه ها برای فرار از “جمعیت توریستی” و گرفتن تخفیف های خارق العاده است. در این پست ما بهترین کشورهای آسیایی را برای مسافرت فصلی به همراه جاذبه های گردشگری که دارند به شما معرفی کرده ایم تا شما بتوانید در بهترین زمان به کشور مورد نظر خود سفر کنید. 

1-هند

ماههای موسمی: ژوئن تا سپتامبر. هند کشور عجائب و رنگ ها با کوههای قدرتمند که انگار یک پتوی سبزرنگ پوشیده اند، رودخانه های با شکوه  و امواج موزون اقیانوس ها یکی از بهترین مقاصد گردشگری در آسیاست. بهترین فصل برای سفر به کشور هند فصل تابستان است و بهتر است در این فصل به شمال هند و نواحی کوهستانی آن سفر کنید. و در فصل زمستان نواحی گرمسیری آن گزینه مناسبی است. از ماه اکتبر تا ژانویه جشنواره های مهمی در هند برگزار می شود که زمان مناسبی برای کسانی است که دنبال یک تور ارزان قیمت برای سفر به هند هستند.

گوا

 

نمی توانید به هند بیایید و به گوا نروید. به خصوص  اگر شما یک آدم علاقه مند به ساحل، علاقه مند به عکاسی و عاشق غذاهای دریایی هستید. اگرچه پیاده روی طولانی مدت در ساحل بسیار امکان پذیر است، اما اگر خیس شدن در باران شما را هیجان زده نمی کند ، ممکن است بخواهید به یکی از معدود پناهگاه های حیات وحش آن بروید. پناهگاه حیات وحش Mhadei ، پناهگاه Bhagwan Mahavir یا پارک ملی Mollem. پیاده روی در جنگل انبوه برای رسیدن به آبشارهای دودساگار یکی دیگر از فعالیت هایی است که گردشگران در فصل های موسمی انجام می دهند. به هر یک از کلوپ های شبانه آن برای موسیقی و نوشیدنی های بروید و یا به راحتی گزینه یک فنجان قهوه را انتخاب کنید و در کنار یک کافه کنار دریا بنشینید تا رقص باران را در پشت بام تماشا کنید.

2. تایلند

ماههای موسمی: مه تا اکتبر. بهترین فصل برای سفر به کشور تایلند ماههای نوامبر و اوریل است. ولی در تمام سال در تایلند جشنواره های زیادی برپا می شود . فصل هایی که باران های شدیدی در تایلند می بارد بهترین زمان برای کسانی است که دنبال تور ارزان در تایلند هستند.

کوه سامویی:

 بگذارید باران بهانه شما برای بازدید از آبگرم های آرام تایلند باشد، مستقیم به ساحل بروید و در رستوران   سوپ مرغ تایلندی را تجربه کنید. اگر زمان اجازه داد ، ممکن است بخواهید در یکی از کلاسهای آشپزی تایلندی ثبت نام کنید و خودتان یاد بگیرید که این غذاهای خوشمزه را بپزید. مکان های دیگر برای لذت بردن از باران: کوه فانگان ، کوه تائو ، ساحل پاتونگ پوکت و سایر مکانها

3. مالزی


ماههای موسمی: مه تا اکتبر. ماههای مه تا اکتبر (ساحل غربی) سواحل شرقی که با هوای خشک در این ماه ها مشخص می شود بهترین فصل برای سفر به کشور مالزی و بخصوص برای دوستداران ساحل است. با این حال، اگر در ساحل غربی هستید و می خواهید از وقت و تعطیلات خود به بهترین شکل استفاده کنید، مالزی و به خصوص کوالالامپور شما را ناامید نمی کند. مالزی از پرباران ترین کشورهای جنوب شرق آسیاست و در تمام طول سال آب و هوای یکنواختی دارد.

کوالالامپور

مملو از آسمان خراش ها، بناهای تاریخی، مراکز خرید بزرگ و بازارهای شلوغ است.  پایتخت مالزی نیز حتی در هنگام اجرای مونسون نیز مکان تفریحی است. از کلاس بولینگ تا تیر و کمان گرفته تا کلاس های آشپزی.  اگر با کودکان سفر می کنید می توانید از پارک موضوعی Berjaya Times Square که بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در مالزی است یا شاید از Sunway Pyramid Ice در مرکز خرید Sunway Pyramid دیدن کنید. 

4. سنگاپور


ماه های موسمی: ژوئن تا سپتامبر (موسمی جنوب غربی). سنگاپور دو نوع موسمی را تجربه می کند: موسمی جنوب غربی در ماه های ژوئن-سپتامبر و شمال غربی در ماه های دسامبر-مارس. ویژگی های موسمی جنوب غربی این است که رگبار و رعد و برق وجود دارد اما مدت زیادی دوام ندارند و از این رو مانع گردشگران نمی شود.
سنگاپور از لوکس ترین و گرانترین شهرهای شرق آسیاست  و ماههای جولای تا سپتامبر یعنی تیر تا شهریور جشنواره هایی در سنگاپور برگزار می شود . و از فوریه تا آوریل بهمن تا اسفند برای تفریحات آبی بسیار مناسب است. تور ارزان قیمت سنگاپور را می توانید در ماه های نوامبر تا ژانویه خریداری کنید و این ارزان شده به علت گرم شدن هوا می باشد.

شهر سنگاپور

 در شهر سنگاپور ، باران تخفیف می بارد. در مراکز خرید شهر بهترین مارک را با قیمت های باور نکردنی بخرید و پس از آن  خود را به غذاهای سنگاپوری مهمان کنید. به خصوص اگر در ماه های ژوئن یا جولای به شهر سفر کنید ، به این ترتیب زمانی است که جشنواره بزرگ غذا سنگاپور برگزار می شود. جزیره سنتوزا، باغهای تازه احداث شده در کنار خلیج در نزدیکی سنگاپور، تالاب دلفین ها، پارک با شکوه پروانه ها و حشرات ، پارک ماجراجویی Megazip ، مجسمه Merlion  برخی از معدود مکان های محبوب برای بازدید حتی در هنگام باران هستند.

5. اندونزی


ماههای موسمی: نوامبر تا مارس. اندونزی یك منبع بزرگ جذب گردشگر در قاره آسیا است. اندونزی که سرزمین ماجراجویی، سواحل و آتشفشان ها و فرهنگ غنی است در فصل های موسمی روح تازه ای به خود می گیرد و زیبایی های آن در فصل موسمی بیشتر می شود.

بالی

 با بازدید از موزه های بالی که نمایش هنرمندان محلی را در آن برگزار می کنند ، با تاریخ غنی بالی آشنا شوید. همچنین می توانید خود را در کلاس های آشپزی یا جواهرات ثبت نام کنید و از بین این مهارت ها بینش خوبی کسب کنید. ایده محبوب دیگر، لذت بردن از یک نمایش تئاتر است که دارای نورپردازی چشمگیر و سیستم های صوتی است و شما را با افسانه ها و داستان های عامیانه جذب می کند. شما همچنین می توانید هنر معروف باتیک Bali یا Jenggala Keramik را در جیمباران فرا بگیرید که کلاسهای نقاشی سفال و سرامیک را ارائه می دهد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا