جاذبه های گردشگری

بهترین زمان برای سفر به قاره آسیا

آسیا  بزرگترین قاره جهان است که چندین مقصد زیبا را در خود جای داده است. 48 کشور در این قاره وجود دارد و از این رو تعیین بهترین زمان برای سفر به آسیا ممکن نیست. هوای کشوری که به آن سفر می کنید تا حد زیادی مشخص می کند که بهترین زمان برای سفر به آسیا چه زمانی خواهد بود. به طور کلی هوا در آسیا در فضای داخلی خشک است در حالی که بخش های جنوبی و شرقی نسبتاً مرطوب هستند. تفاوت بالایی در دما بین کشورهای مختلف آسیا وجود دارد. به عنوان مثال  سیبری سردترین مکان در آسیا با دمای هوا تا 4/66 درجه می باشد، در حالی که تیرات آوی در اسرائیل  با بیش از 54.0 درجه سانتیگراد گرمترین کشور است. هنگام گشت و گذار در سراسر آسیا به احتمال زیاد ممکن است در یک مکان با باران و در مکان دیگر با برف روبرو شوید، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین زمان سفر به آسیا و بازدید از جاذبه های گردشگری آن  خوب تحقیق کنید. در این پست ما قصد داریم به این سوال که بهترین زمان برای سفر به قاره آسیا چه فصلی است و اینکه از کشورهای آسیایی باید در کدام فصل ها بازدید کنیم پاسخ دهیم.

فصل بهار

فصل بهار در بیشتر مناطق آسیا مانند هند، چین، سریلانکا، ژاپن، کامبوج، فیلیپین، لائوس و ویتنام از مارس تا مه ادامه دارد. این دوره ای است که هوا تازه شروع به گرم شدن می کند و بیشتر اوقات دلپذیر است. گلها همه جا شکوفا می شوند و جشن های برداشت در سراسر کشور جشن گرفته می شود. و انتظار روزهای آفتابی  با رطوبت کم و بدون باران است.

نکات: در صورت سفر به کشورهای آسیایی در فصل بهار پوشاک و صندل های سبک همراه خود داشته باشید. زیرا در این مدت مناطق تپه ای هنوز هم می توانند بسیار سرد باشند  بنابراین کت همراه داشته باشید. بهار یکی از بهترین فصل ها برای سفر به قاره آسیا می باشد چرا که آسیا در این فصل میزبان جشنواره هایی مانند جشنواره فانوس در تایوان، هولی در هند، جشنواره سونگکران در تایلند و … است که این فصل را به یکی از بهترین زمان ها برای سفر به آسیا تبدیل می کند.

جشن هولی در فصل بهار

فصل تابستان

ژوئن تا آگوست تقریباً در همه کشورهای آسیا ماه های تابستان است. اما با این وجود باز هم  فصل تابستان از یک کشور به کشور دیگر تفاوت زیادی در دما دارد. به عنوان مثال بازدید از کامبوج، سریلانکا یا اکثر مناطق هند در این مدت به دلیل گرمای زیاد و شروع فصل موسمی ناخوشایند است. دما در کشورهایی که تابستان را تجربه می کنند می تواند به بیش از 45.0 درجه سانتی گراد برسد. با این وجود برای مقاصدی مانند بالی و مالدیو این فصل به دلیل سواحل و فرصت های ورزش های آبی شلوغ می باشد. 

نکات: پارچه های جذب کننده عرق را به همراه صندل های راحت باز در لباس های خود حمل کنید. هیدراته بمانید و چترها و روسری ها را برای جلوگیری از باران یا اشعه شدید آفتاب بسته به کشوری که بازدید می کنید همراه خود داشته باشید. تابستان یکی از بهترین فصل ها برای سفر به قاره آسیا می باشد و در این فصل می توانید شاهد جشنواره جهانی موسیقی جنگل بارانی در مالزی و جشنواره قایق اژدها در چین باشید.

 

غروب خورشید در مالدیو

فصل زمستان

فصل زمستان در آسیا از دسامبر تا فوریه ادامه دارد. بعضی از کشورهای آسیایی هوای سرد بی حس کننده استخوان را تجربه می کنند  در حالی که بعضی از آنها هوا به حدی دلپذیر است که حتی بدون کاپشن هم می توان بیرون رفت. به عنوان مثال  بیشتر مناطق هند در این ماه ها بسیار سرد می شوند در حالی که در تایلند هوا  کمی نسبت به تابستان ها دلپذیرتر و خنک تر می شود. در برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا این فصل باران های موسمی است، اما بارش باران کوتاه مدت چندان در برنامه گشت و گذار تداخل ایجاد نمی کند. زمستان ها اوج فصل های گردشگری برای کشورهایی مانند لائوس، هند، کامبوج، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، چین و ژاپن است.

برای دیدن جاذبه های گردشگری تایلند اینجا کلیک کنید.

نکات مهم: کوله های ضد آب و کوله پشتی های خود را به همراه داشته باشید. اگر قصد راه رفتن زیاد دارید مخصوصاً اگر از مناطق برفی و بارانی دیدن می کنید کفش های راحت و بسته بپوشید. زمستان یکی از بهترین فصل ها برای سفر به قاره آسیا می باشد و اگر در زمستان به قاره آسیا سفر کنید می توانید شاهد جشنواره بین المللی مجسمه های یخی و برفی هاربین در چین و تایپوسام در مالزی و جشن های سال نو چینی در چندین کشور خواهید بود. برای دیدن جاذبه های گردشگری چین اینجا کلیک کنید.

ژاپن برفی در زمستان

 

فصل پاییز

فصل پاییز در آسیا  از سپتامبر آغاز می شود و تا نوامبر ادامه دارد. این فصل در بعضی از مناطق آسیا مانند کره جنوبی، ژاپن و چین  به لطف آسمان صاف و هوای مطبوع  زمان مناسبی برای سفر است. برای علاقه مندان به ورزش های آبی بهترین زمان بازدید از کشورهایی مانند فیلیپین و تایلند است.

نکات: برای مقابله با باران های موسمی در برخی مناطق چتر به همراه داشته باشید. جشنواره نور زمستانی یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن در این فصب می باشد. برای دیدن جاذبه های گردشگری ژاپن اینجا کلیک کنید.

کوه فوجی و شاخ و برگ پاییز

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا