جاذبه های گردشگری

بهترین زمان برای سفر به گرجستان

گرجستان از شهرهای عجیب و غریب و کلیساها و صومعه های زیبا پر شده است و به دلیل کوه های سر به فلک کشیده ، شراب باورنکردنی ، غذاهای خوشمزه و محلی های دوستانه شهرت دارد. یک دیگر از دلایل جذابیت های گرجستان این است که می توانید در هر زمان از سال به آن سفر کرد زیرا به لطف موقعیت جغرافیایی خود ، از آب و هوای متنوعی برخوردار است که بیشتر نیمه گرمسیری است. تابستانهای اینجا گرم و مرطوب است و زمستانها سرد است. در حالی که قله های کوه های شمالی به طور دائمی برف گیر هستند ، مناطق ساحلی غرب در کنار دریای سیاه از یک آب و هوای دلپذیر در طول سال برخوردار هستند. بنابراین ، اگر فکر می کنید بهترین زمان برای سفر به گرجستان یا پایتخت آن تفلیس و بازدید از جاذبه های گردشگری آن چه زمانی است مطمئن باشید که می توانید در تمام طول سال از این کشور بازدید کنید.

تابستان (ژوئن تا آگوست)

 

میانگین دما در تابستان ها در گرجستان از 20 تا 30 درجه سانتیگراد است ، به این معنی که در این مدت به طور مطلوبی گرم است. بیشتر اقامتگاه های تفریحی در گرجستان در طول تابستان ها معمولاً مملو از گردشگران است. شهر تفریحی دریای سیاه باتومی با داشتن آب و هوای متوسط در طول سال و دمای هوا بین 19 تا 26 درجه سانتیگراد ، یک مکان تابستانی محبوب برای گردشگران و مسافرانی است که به گرجستان می آیند. تابستان بهترین زمان برای دیدن جاذبه های گردشگری گرجستان است و از مقاصد معروف تابستانی گرجستان می توان به شهرهای تفریحی و روستاهایی مانند کوبولتی ، شکوتیلی ، اورکی ، کواریاتی و سارپی اشاره کرد.

 

پاییز (سپتامبر تا نوامبر)

 

گرجستان در پاییز زیبا است و با بارندگی های مکرر و درختان چند رنگ دل هر بیننده ایی را می رباید. ما به شما توصیه می کنیم لباس های گرم به همراه خود داشته باشید زیرا فصل پاییز معمولاً فصل مرطوب گرجستان است. در پایان ماه اکتبر هوا خنک تر می شود و باران می بارد. میتوان پاییز را بهترین زمان برای سفر به گرجستان دانست.

 

زمستان (دسامبر تا فوریه)

 

هوا در گرجستان در طول زمستان ها معمولاً بسیار سرد می شود و دمای آن از 2 تا 6 درجه سانتیگراد است. گرجستان در زمستان ها مکانی ایده آل برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی به ویژه علاقمندان به اسکی است. بعضی از نقاط مانند Tetnuldi در منطقه Svaneti در بخش غربی کشور ، اولین دور بارش برف را در اوایل ماه سپتامبر دریافت می کنند. اگر در دسامبر قصد سفر به گرجستان را دارید ، پیست های اسکی در Gudauri را از دست ندهید! از دیگر مراکز تفریحی محبوب اسکی در گرجستان می توان به گودردزی اشاره کرد که فقط 100 کیلومتربا باتومی فاصله دارد.

 

بهار (مارس تا مه)

بهار بهترین زمان برای سفر به گرجستان

بهتر است در ماه های بهار که هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است ، به تفلیس و بقیه شهرهای گرجستان سفر کنید. ممکن است در ماه های آخر بهار بارندگی مکرر رخ دهد ، بنابراین به شما توصیه می شود لوازم مورد نیاز باران را به همراه دیگر وسایل در چمدان خود قرار دهید. به راحتی می توان گفت که ماه مه بهترین زمان برای سفر به گرجستان است. برای دیدن جاذبه های گرجستان در بهار اینجا کلیک کنید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا