جاذبه های گردشگری

بهترین جاذبه های گردشگری کامبوج

 کامبوج که بیشتر به عنوان خانه معابد عظیم انگکور وات شناخته می شود شامل بزرگترین دستاوردهای هنری بشریت است. این کشور جنوب شرقی آسیا با خطوط ساحلی شنی سفید ، حومه های پر از جنگل  و پایتخت پر سر و صدا مقصدی نو ظهور برای سفرهای جنوب شرقی آسیا است که همه مسافران را مجذوب خود می کند. از نظر آب و هوا ، بهترین زمان برای بازدید از سیم ریپ و آنگکور وات بین دسامبر و فوریه است  زمانی که دما به دهه 20 بالا می رسد و رطوبت هوا به اندازه کافی پایین است. پنوم پن پایتخت کامبوج در تمام طول سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و فقط در زمان کوتاهی دمای هوا و رطوبت در حدود 70 درصد کاهش می یابد. در ادامه برای آشنایی با جاذبه های گردشگری برتر کامبوج با ما همراه باشید.

 

1. آنگکور وات (پارک باستان شناسی آنگکور)

آنگکور وات به عنوان یکی از مکانهای باستانی جهان که باید از آن دیدن کنید ، ارزیابی می شود. این شهر بین سالهای 802 و 1432 میلادی ساخته شده است و بزرگترین شهر جهان در دوران قرون وسطی است و از آنجا که خانه های چوبی شهر مورد تجاوز قرار گرفته و خراب شده است آنچه امروز باقی مانده است  فقط معابد قدرتمند است. معبد آنگکور وات بزرگترین بنای مذهبی جهان است.

 

2. پنوم پن

پایتخت کامبوج شهری با خیابانهای بی نظم و مملو از موتور و بوق ماشین و صحنه ایی از کافه و رستوران های بی نظیر است. این مکان همچنین محل اماکن مهم تاریخی است که به گشودن تاریخ مدرن و باستان کامبوج کمک می کند. موزه ملی محل انبوهی از مجسمه  است که تاریخ ملت را از دوران قبل از آنگکوریا تا پادشاهان خدای آنگکور ارائه می کند. 

 

 

3. سواحل Sihanoukville

در استان کومپونگ سام ، سیهانوکویل  یک منطقه مرکزی شلوغ اما پرتنش و دارای استراحتگاه ساحلی پر جنب و جوش است و بهترین جاذبه های گردشگری کامبوج بحساب می آید. سواحل اینجا بهترین مقصد کامبوج برای آفتاب گرفتن است و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. ساحل Brash Ochheuteal و منطقه Serendipity Beach محبوب ترین سواحل شنی هستند و در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری جنوب شرقی آسیا ظاهر شده اند.

 

4. راتاناکیری

 

برای کسانی که دنبال ماجراجویی هستند راتاناکیری یکی از بهترین مکان ها در کامبوج برای پیاده روی است. راتانا کیری استانی در شمال شرق کامبوج است و دارای گزینه های آرامبخش زیادی برای گردشگران است که از آن میان می توان به آب زمرد دریاچه دهانه Yeak Lom در خارج از شهر Ban Lung  و آبشارهای  Chaa Ong و Ka Tieng اشاره کرد.

 

5. Prasat Preah Vihear

Vihear  که در بالای کوههای Dangrek با یک منظره دیدنی در سراسر دشتهای سیل کامبوج نشسته است ، یک مجموعه معبد بزرگ از غرفه های پیچیده حکاکی شده ای است که بوسیله راهروهای طولانی به هم متصل شده اند و در اصل برای احترام به خدای شیوا ساخته شده اند. این معبد کاملاً در مرز تایلند قرار دارد و در طول تاریخ محل اختلاف بین دو ملت بوده است ، که هر دو ادعا می کنند که این بنا متعلق به خودشان است و بالاخره دادگاه بین المللی دادگستری در سال 2013 به نفع کامبوج رای داد و اکنون این میراث جهانی یونسکو می تواند نقش شایسته خود را در مسیر گردشگری بازیابی کند.

 

6. باتامبانگ

 

حومه مزارع برنج و روستاهای کوچک اطراف شهر باتامبانگ در شمال غربی ، آرام ترین مناظر روستایی کامبوج را در خود جای داده است. همه اینها باعث شده تا این شهر خود به مقصدی محبوب از جاذبه های گردشگری کامبوج تبدیل شود. باتامبانگ در مقایسه با هیاهوی پایتخت ، یک شهر کاملا آرام و یک منطقه مرکزی مملو از ساختمان های استعماری است.

 

7. کوه رونگ سلموم

درست در سواحل جنوبی کامبوج ، جزایری پراکنده واقع شده اند که به زیبایی همتایان تایلندی خود در غرب هستند  اما بسیار کمتر از آنها بازدید شده اند. Koh Rong Samloem از میان همه جزایر یکی از زیباترین هاست ، خانه ای طولانی و شنی در خلیج Saracen که دارای ده استراحتگاه کلبه ساحلی است و میزبان مهمانانی از نقاط مختلف جهان است. در اینجا همه چیز برای پر کردن اوقات فراغت فراهم است و فعالیت های  هایغواصی زیادی برای افراد علاقه مند وجود دارد.

 

8. کامپوت

 

شهر آرام  کامپوت دارای محیطی از دنیای قدیم است و خیابان های مرکزی آن مملو از ساختمان ها و معماری است که بعضی از آنها با زحمت بازسازی شده است. این شهر که در کنار رودخانه قرار گرفته است شهری مملو از آرامش است. درمنطقه بوکور هیل می توانید کلیساهای رها شده و نمای ترسناک ساختمانی را که در گذشته ایی دور گراند هتل بوده است را ببینید.

 

9. دریاچه Tonlé Sap

 

دریاچه  Tonlé Sap مهمترین آبراه کامبوج و بزرگترین دریاچه آب شیرین آسیای جنوب شرقی و از زیباترین جاذبه های گردشگری کامبوج است. این دریاچه علاوه بر اینکه منبع مهم غذایی و ابزاری حیاتی برای آبیاری کامبوج است دارای 170 روستای شناور است که برای تأمین معاش خود به ماهیگیری احتیاج دارند و خانه های آنها مستقیماً روی آب ساخته شده اند. خانه ها ، مغازه ها ، کلیساها ، مدارس و معابد این روستاها از بشکه و ماسوره و بامبو ساخته شده اند و تمام حمل و نقل آنها با قایق انجام می شود و یکی از جالب ترین آنها دهکده  کومپونگ لوونگ نزدیک شهر پورسات در ساحل غربی Tonlé Sap است. 

 

 

10. بانته ای چمار

 این بنا توسط پادشاه آنگكوریای قرن 12 Jayavarman VII ساخته شده است و نقش برجسته های آن که  در امتداد دیوارهای آن قرار دارد به طور خاص Avalokiteśvara را در دیوار جنوبی به تصویر می کشد و مجموعه ای از صحنه های نبرد که در دیوارهای شرقی به تصویر کشیده شده  نمونه های برجسته هنر دوران آنگوریایی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا