جاذبه های گردشگری

بهترین جاذبه های گردشگری سامارا، گنجینه طلای روسیه

مکان های زیادی در جهان وجود دارد که مردم می توانند به آنها سفر کرده و اوقات خوبی را در آنجا سپری کنند. روسیه کشوری با مکان ها و شهرهای زیبا و به ویژه جاذبه های عالی است. در این پست قصد داریم شهری زیبا به نام سامارا را به شما معرفی کنیم که در جنوب شرقی کشور اروپایی روسیه و منطقه فدرال ولگا قرار دارد و ششمین شهر بزرگ روسیه است. سفر به این شهر برای جهانگردان مشتاق تاریخ و طبیعت می تواند جذاب باشد زیرا از نظر فرهنگ و تاریخ غنی است و جاذبه های طبیعی بسیاری دارد. این شهر در سال 1586 تاسیس شد و در آن سال قلعه ای در مجاورت رودخانه ولگا ساخته شد که بازدید از آن را جذابتر می کرد. ما را دنبال کنید تا در مورد بهترین جاذبه های گردشگری سامارا بیشتر بدانید.

 

چشم انداز اسلاوی پلوشچاد در شهر سامارا

 

از جمله جاذبه های شهر توریستی سامارا مناظر اسلاوی پلوشچاد است که نمای رودخانه ولگا را منعکس می کند. قایق بادبانی موجود در آب از جمله مناطقی است که گردشگران مشتاق دیدن آن هستند. قدم زدن در منطقه و دیدن زیبایی رودخانه ولگا برای مردم بسیار لذت بخش و آرامبخش است.

ساحل رودخانه ولگا در شهر سامارا

رودخانه بزرگ ولگا شاید  از برجسته ترین مکان دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر سامارا باشد و پیاده روی در امتداد رودخانه و ساحل زیبای آن سرگرمی گردشگران و اهالی شهر می باشد. بدون شک گردشگران هر ساله برای جستجوی آرامش از این رود زیبا و ساحل چشمگیر آن دیدن می کنند. ساحل رودخانه سامارا حدود یک سال است که به عنوان منطقه تفریحی شناخته می شود و از سال 1930  ساحل رودخانه ولگا یک حومه از کارخانه های مختلف با انبارهایی با تولیدات مختلف در ساحل بود. بعد از اینکه مسئولان شهری تغییر مثبتی در منطقه ایجاد کردند و آن را به منطقه تفریحی تبدیل کردند اکنون این منطقه یکی از جذاب ترین مکانهای سامارا محسوب می شود. علاوه بر کافه ها و رستوران های مختلف در ساحل رودخانه ولگا  خطوط دوچرخه سواری، زمین اسکیت کوچک، زمین های فوتبال و والیبال و بسکتبال و استخرها مکان های دیگری نیز وجود دارد که مردم می توانند از آنها لذت ببرند.

 

قایق بادبانی استلا در سامارا

 

 برای بزرگداشت 400 سالگی شکل گیری شهر سامارا گالاخوف و یانکین (دو معمار مشهور روسی) نمادی را برای این شهر در ساحل زیبای رودخانه ولگا به نام قایق بادبانی استلا ساختند که هم مکانی برای سرگرمی مردم است و هم چشم انداز رودخانه ولگا را زیبا می کند. بهترین جاذبه های سامارا مانند جشن های بزرگ و رویدادهای مختلف ورزشی در این قایق در کنار رودخانه برگزار می شود. جایی که مردم شهر و گردشگران دور هم جمع می شوند و از آن لذت می برند.

خیابان لنینگرادسکایا در شهر سامارا

این خیابان را می توان مرکز اقتصاد و فرهنگ سامارا دانست. تا سال 1856  این خیابان در حومه شهر بود ، اما هنگامی که بازار بزرگ شهر از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل شد صاحبان مغازه ها خیابان را برای اداره تجارت خود در نظر گرفتند. آنها زمینی را در این منطقه خریداری کردند و بزرگترین و معتبرترین مرکز خرید در خیابان است را تشکیل دادند. هنوز هم می توانید خانه های تاجران قدیمی سامارا را که در قرن 9 فعالیت داشتند مشاهده کنید. مغازه های معروف و رستوران های معروف را می توان در این خیابان یافت که هر روز افراد زیادی را به گردش و خرید جذب می کند.

سازه یادبود بمب افکن شماره 2 در سامارا

 

این سازه که یادآور پایان جنگ جهانی دوم و شکست ارتش سرخ شوروی از ارتش هیتلر در آلمان است یک بنای یادبود از بمب افکن شماره 2 است که سنبلی از اقتدار روسیه را نشان می دهد و در واقع یک سازه نظامی است. این بمب افکن در سال 1974 به سامارا منتقل شد تا مردم بتوانند روز پیروزی را در کنار یادبود جشن بگیرند. در کنار سفر به مناطق مختلف این شهر زیبا تجربه چشیدن غذاهای محلی نیز می تواند به تجربه عالی گردشگران بیفزاید. 

غذاهای سامارا

 

 رستوران ها و کافه های زیادی در این شهر وجود دارد که برخی از آنها شهرت جهانی دارند. به عنوان مثال رستوران Benjamin’s به دستور بنیامین فرانکلین ساخته شده است که زمانی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده خدمت می کرد. این رستوران انواع غذاهای روسی و بین المللی و دسرها را سرو می کند که غذاهای بسیار محبوب هستند. برنامه های تفریحی برگزار شده در رستوران نیز مخاطبان زیادی دارد و بسیار جذاب است. اما نکته جالب اینجاست که تمام درآمد حاصل از این برنامه ها صرف امور خیریه می شود و به خیریه ها برای رسیدگی به وضعیت مردم محروم و کودکان معلول اختصاص می یابد. بهترین جاذبه های سامارا مواردی بودند که در بالا دنبال کردیم. در پایان لازم به ذکر است که این شهر مکانی عالی برای افرادی است که عاشق دیدن جاذبه های تاریخی و مناظر زیبا هستند. سامارا خانه توریست هایی است که بدنبال مکانی آرام و متفاوت هستند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا