جاذبه های گردشگری

قلعه ها و کاخ های نروژ و سوئد

کشورهای منطقه اسکاندیناوی مانند فنلاند ، نروژ و سوئد از زیبایی چشم نواز خیره کننده، مراکز شهری شیک و جاذبه های گردشگری فراوان برخوردار هستند. سوئد و نروژ از جمله کشورهای برتر هستند که دارای شاخص توسعه انسانی فوق العاده بالا در اقتصاد پایدار هستند که در طی قرون وسطی تا زمان ظهور دموکراسی مدرن از حکومت پادشاهی پایدار برخوردار بودند و این امر منجر به حفظ کاخ ها و قلعه های زیبا در کشورهای سوئد و نروژ شده است. در ادامه چند نمونه از زیباترین کاخ ها و قلعه های سوئد و نروژ را به شما معرفی کرده اییم.

 

کاخ Drottningholm (سوئد)

 

کاخ درتونینگهلم در سال 1662 ساخته شده و به “ورسای شمال” معروف است. این کاخ که یکی از زیباترین کاخ های سوئد و حتی شمال اروپاست محل فعلی اقامت خانواده سلطنتی سوئد بوده که در قرن 17 برای استراحت و تعطیلات تابستانی از آن استفاده می کردند. این بنا که در جزیره لوون قرار دارد توسط معمار مشهور سوئدی نیکودموس تسین بزرگ ساخته شده و دارای عناصر و طراحی معماری باروک می باشد. امروز این کاخ به عنوان یک میراث جهانی یونسکو در سوئد تعیین شده است.

قلعه اوربرو (سوئد)

 

یکی از دیدنی های شهر اوربرو، قلعه ایی به همین نام است و اوربرو به معنای “پلی روی رودخانه” است. این قلعه که در شهر اوربرو واقع شده بود و مسیر عبور کشتی ها از رودخانه سوارتا بود در قرن 13 ساخته شد و در قرن 14 گسترش یافت و به عنوان پاسگاهی برای محافظت از کشتی های تجاری که در امتداد رودخانه سوارتون حرکت می کردند تبدیل شد. این قلعه به سفارش شاه کارل نهم ساخته شده است و دارای چهار طبقه شامل حیاط و دفاعی مستحکم است. بعدها این قلعه به زندان و سپس به انباری برای نگهداری سلاح تبدیل شد و امروزه این قلعه میزبان نمایشگاه های سالانه، کنسرت های موسیقی و رستوران ها است.

 

قلعه اکوتورپس (سوئد)

 

اکوتورپس یکی از قلعه های دیدنی سوئد است که در اولند واقع شده و به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. کل منطقه جنوب اولند یک مکان مهم است که برخی از سکونتگاه های انسان باستان را به نمایش می گذارد. امروزه، اکوتورپس یک قلعه باستانی کاملاً محافظت شده است که از عصر آهن تا قرون وسطی را به نمایش می گذارد.

 

قلعه گریپشولم (سوئد)

 

قلعه گریپشولم در حاشیه دریاچه مالارن در جنوب سوئد واقع شده است که در زمان پادشاهی پادشاه گوستاو واسا در سال 1537 ساخته شده است. این قلعه منحصر به فرد دارای عناصر معماری قرن 16 تا 19 است و معماری داخلی سبک رنسانس را منعکس می کند. این قلعه اکنون به عنوان موزه عمومی خدمت می کند و شامل گالری ملی پرتره، یکی از قدیمی ترین گالری ها و مجموعه های پرتره در جهان است. برای دیدن جاذبه های گردشگری سوئد اینجا کلیک کنید.

 

قلعه Akershus (نروژ)

 

این قلعه شگفت انگیز در دهه 1290 توسط پادشاه هاكون پنجم ساخته شد تا از حملات جلوگیری كند و آن را به یك موقعیت استراتژیك حیاتی در نزدیكی دریا تبدیل كند. این قلعه که یکی از زیباترین قلعه های نروژ می باشد از محاصره های بی شماری جان سالم به در برده و تا زمان حمله آلمان در طول جنگ جهانی دوم هرگز با موفقیت تصرف نشده بود. امروز در این قلعه یک کلیسای آکرشوس، یک موزه نیروهای مسلح نروژ به عنوان یک نمونه ای از کریستینیا (نام سابق اسلو) و یک موزه زندان نگهداری می شود.

کاخ سلطنتی اسلو (نروژ)

 

کاخ سلطنتی اسلو که در نیمه نخست سده 19 میلادی ساخته شد و به عنوان محل اقامت چارلز سوم در نظر گرفته شده بود امروزه نیز محل اقامت پادشاه نروژ می باشد و در حال حاضر به عنوان محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی نروژ عمل می کند. این بنا که با معماری بسیار زیبایی ساخته شده است در انتهای دروازه کارل یوهانس در مرکز اسلو واقع شده و توسط پارک قصر و میدان کاخ احاطه شده و یکی از بهترین کاخهای نروژ در اسلو می باشد.

 

قلعه فردریکستن (نروژ)

 

قلعه فردریکستن قلعه ایی در شهر هالدن در نروژ می باشد که بین سالهای 1661 تا 1701 و برای تقویت مرز نروژ و سوئد ساخته شده و به خوبی حفظ شده است. قلعه فردریکستن  یکی از جاذبه های گردشگری محبوب نروژ است و منظره ای پانوراما از شهربندری هالدن ارائه می دهد. این قلعه دارای یک موزه است و می توان در ماه های تابستان از تورهای راهنمای آن استفاده کرد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا