جاذبه های گردشگری

10 دلیل برای سفر به افریقا

 قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده فوق العاده زیبای سانتورینی، لذت بردن از شهر تاریخی رم، لذت بردن از غذاهای بینظیر بانکوک یا خرید در پاریس از جمله ایده های محبوب برای سفر و  گذراندن تعطیلات می باشند. اما برای کسانی که به دنبال کمی هیجان و ماجراجویی بیشتر هستند قاره آفریقا بهترین گزینه است. از مهاجرت بزرگ حیوانات در تانزانیا، اسب سواری در پارک ملی ماسایی مارا کنیا تا زیبایی دیدنی مجمع الجزایر در موزامبیک، قاره آفریقا حرف های زیادی برای گفتن و جاذبه های گردشگری زیادی برای دیدن دارد. در ادامه با معرفی بهترین جاذبه های گردشگری قاره افریقا با شما هستیم.

مهاجرت بزرگ، تانزانیا

 

یکی از دیدنی ترین رویدادها و جاذبه های گردشگری قاره افریقا مربوط به مهاجرت حیات وحش است که  رویداد بزرگ مهاجرت نیز نامیده می شود. این مهاجرت رویدادی سالانه است که در چشم انداز سرسبز آفریقا انجام می شود. حدود 1.5 میلیون حیوانات وحشی ، هزاران گورخر کوهی و غزال پارک ملی سرنگتی تانزانیا را ترک می کنند و برای جستجوی مراتع سبز در ماه مارس و آوریل به ماسایی مارا در کنیا می روند. این سفر حماسی که به سمت منبع بعدی آب می رود با خطرات بزرگی مانند شکارچیان و عبور از رودخانه های خطرناک همراه است.

 

کوه تیبل، آفریقای جنوبی

 

کوه تیبل  نماد آفریقای جنوبی و به عنوان یکی از 7 عجایب طبیعت است که یک بهشت ​​کوهنوردی با مسیرهای متعدد می باشد. این کوه در جنوب غرب افریقای جنوبی قرار دارد و مشرف بر کیپ تاون و خلیج تیبل می باشد که از شناخته شده ترین مناطق کیپ تاون و مکان مناسبی برای پیاده روی، اردو زدن و فعالیتهای تفریحی می باشد.

پارک ملی Nxai Pan در بوتسوانا

 

پارک ملی Nxai Pan مکانی است که می توانید در آن روح خود را در آن پیدا کنید و با طبیعت ارتباط برقرار کنید.  این پارک از بزرگترین تشت های نمکی در جهان است و با ترکیبی از علفزارها، تابه های خشک و بوته ای ضخیم  تجربه بی نظیری از سافاری(گردشی با هدف تهیه فیلم و عکس از جانوران) حیات وحش را شامل گله های وحشی، تماشای پرندگان و مناظر زیبای طبیعی ارائه  می کند.

آبشارهای ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه

 

آبشارهای ویکتوریا در حال سقوط در دره ای عمیق و باریک منظره ای دیدنی از زیبایی طبیعی و هیجان انگیز رودخانه زامبزی را ارائه می دهد. این آبشار از زیباترین جاذبه های گردشگری قاره افریقا می باشد و از پیاده رو هموار آن  می توانید در امتداد آبشار وارد جنگل های بارانی شوید. اسپری آب در حال سقوط که از ارتفاع 400 متری سقوط می کند از دور قابل مشاهده است. این آبشار مرز بین زامبیا و زیمبابوه را تشکیل می دهد و قطرات آب و افشانه های آن باعث می شود که جنگل های بارانی رود زامبزی همیشه شاهد بارش باران باشند. در کنار این آبشار می توانید شاهد پدیده ماه کمان که همان تابش نور ماه در آب است باشید. برای دیدن زیباترین آبشارهای جهان اینجا کلیک کنید.

تپه های شنای صحرا، مراکش

 

تصور کنید که روی یک شتر نشسته ایید و چیزی در اطراف شما نیست جز صدای رد پای شتر بر روی شن های نرم. روح آرامش و ماجراجویی را در تپه های شنی ساهارا کشف کنید، اینجا جایی است که قطعاً همه باید حداقل یک بار آن را تجربه کنند. تپه های طلایی صحرا زمینه ای چشمگیر برای یک ماجراجویی از جمله شتر سواری و دوچرخه سواری را فراهم می کند. تراکم جمعیت در این منطقه یکی از کمترین ها در جهان است و بیشتر وسعت آن را دشت های بیابانی در بر گرفته است. برای دیدن جاذبه های گردشگری مراکش اینجا کلیک کنید.

سافاری اسب سواری، کنیا

 

سافاری سوار بر اسب احتمالاً خطرناکترین و مهیج ترین کاری است که می توانید در آفریقا انجام می دهید. این سفر اکتشاف و کشف حیات وحش آفریقا است. وقتی سوار بر است به سمت بیابان ماسای مارا حرکت می کنید و زرافه ها، گورخرها را می بینید یک تجربه شگفت انگیز از سفر را تجربه خواهید کرد.برای دیدن جاذبه های گردشگری کنیا اینجا کلیک کنید.

مجمع الجزایر Bazaruto، موزامبیک

 

مجمع الجزایر بازاروتو را می توان یکی از دور افتاده ترین سواحل جهان نامید. این ساحل و طبیعت آن دور از دسترس همه است و تنها ماجرا جویان واقعی می توانند رنج این سفر را تحمل و  آن را از نزدیک ببینند. این جزیره با طبیعت بکرش توسط سواحل ما سه ای سفید، دریاچه های آب شیرین و صخره های مرجانی صورتی احاطه شده است و محل زندگی خرچنگ های غول پیکر، کوسه ها، لاک پشت ها و دلفین ها می باشد. فعالیت هایی مانند ماهیگیری، اسکی روی آب و تماشای وال ها، و دلفین ها و فلامینگوها می تواند حسابی شما را در این جزیره زیبا سرگرم کند.

آتشفشان نیراگونگو، کنگو

 

پارک ملی ویرونگا قدیمی ترین پارک ملی آفریقا و دومین پارک ملی در جهان است. این شهر که بیشتر به دلیل گوریل های کوهستانی در معرض خطر شناخته شده است اکنون برای پیاده روی های یک شبه از گردشگران استقبال می کند تا از آبشار گدازه ای که حدود 1000 فوت در هوا در آتشفشان کوه نیامولاگیرا قرار دارد  دیدن کنند. این تنها آتشفشان فعال آفریقا است که واقعاً نمایشگر خلقت بی نظیر خداوند است.

دره رود ماهی، نامیبیا

 

دره رود ماهی دومین دره بزرگ جهان بعد از گرند کانیون است. این دره 27 کیلومتری با عمق 550 متری، 27 کیلومتر عرض و 160 کیلومتر طول در جنوب نامیبیا واقع شده است و  دارای مناظر چشمگیری می باشد. دره رود ماهی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری قاره افریقا، بزرگترین دره در افریقا و دومین جاذبه توریستی پر بازدید در نامیبیا می باشد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا