جاذبه های گردشگری

زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا

اروپا با لایه های تاریخی خود و همپوشانی فرهنگ ها ، گنجینه ای برای همه چیز است ، از قرون وسطی و باستان گرفته تا باروک و مدرنیته. شهرهای در حال غرق شدن ، برج های خمیده و شهرهای قدیمی عرفانی با کلیساهای کاتولیک ، دریاچه های عمیق و فایوردهای گسترده مخلوط شده اند. این کانون تاریخ و تمدن مکانی بی نظیر و هیجان انگیز را برای هر مسافری برای گشت و گذار ایجاد می کند. در این پست بهترین جاذبه های گردشگری اروپا را به شما معرفی کرده اییم که به شما کمک می کند تا سفر بعدی خود را برنامه ریزی کنید.

 

24. برج پیزا

 

برج کج پیزا در شهر پیزا و در منطقه توسکانی ایتالیا قرار دارد که با اینکه تنها برج کج جهان نیست اما مشهور ترین آنهاست که در جهان به دلیل شیب باورنکردنی چهار درجه ای خود شناخته شده است و به نظر می رسد این برج در حال سرنگونی است. ساخت این برج با قدمت قرن 12 میلادی به طول انجامید و 199 سال طول کشید ، اما به دلیل نرم بودن زمین از یک طرف ، در هنگام ساخت شروع به کج شدن کرد. امروزه ، این برج با بلندی 55.86 متر بلند توریست هایی را از گوشه و کنار جذب می کند که می خواهند برج را از نزدیک تماشا کنند و با آن عکس بگیرند.

 

23. کانال های بروژ

 

بروژ پایتخت و بزرگترین شهر استان فلاندر غربی در منطقه فلاندی بلژیک ، در شمال غربی کشور و هفتمین شهر بزرگ این کشور از نظر جمعیت است. کانال هاي بروژ از مدت ها قبل راه هاي ارتباطي شهر بوده اند. بروژ در ابتدا در حاشیه رودخانه ری نشسته بود. با توسعه شهر ، آبراه های جذاب آن نیز پیشرفت کردند. کانال ها برای حمل و نقل تجاری از رودخانه حفر شده اند تا کالاهای اساسی و مایحتاج شهر را جابجا کنند. کانال های داخلی بروژ دیوارهای قدیمی شهر و باروها را علامت گذاری کرده و منطقه ای زیبا را برای کاوش با پای پیاده یا با یکی از قایق های توریستی ایجاد می کند.

 

22. صخره های موهر

 

صخره های موهر یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا است که در شهرستان کلار ایرلند واقع شده است و منظره ای هیجان انگیز و شگفت انگیز است. از بالای صخره ها ، جزایر آران را می توان از طریق آب های درخشان مشاهده کرد. مسیرهای ساحلی پیاده روی در امتداد صخره ها هیجان خارق العاده ای را در میان چشم اندازهای طبیعی ایجاد می کنند ، جایی که می توانید از صخره های قلعه مانند دیدن کنید. صخره ها موضوع بسیاری از قصه ها و داستان های عامیانه بوده است و در فیلم های متعددی مانند هری پاتر به نمایش در آمده است.

 

21. پمپئی

 

در سال 79 میلادی ، کوه وزوو با تأثیر ویرانگر فوران کرد. بسیاری از شهرهای کوچک و شهرک های منطقه در اثر این فوران از جمله پمپئی ، به طور کامل تخریب شدند. ویرانه های پمپئی در نزدیکی شهر ناپل قرار دارند. از قضا ، دفن شدن در زیر لایه های خاکستر ریخته شده از آتشفشان منجر به ایجاد یک تصویر باورنکردنی از یک شهر روم شده است که انگار در میان یک فاجعه منجمد شده است. امروزه بازدید کنندگان می توانند در شهر باستانی قدم بزنند و از نقاشی های دیواری رنگارنگ حفظ شده شگفت زده شوند و گچ بری های مردم و حیوانات را ببینند.

 

20. شهاب سنگ

 

 یک سازه سنگی ناخواسته در تسالالی  یونان است یک منظره زیبا از تخته سنگ های تپه مانند ساخته است. بخشی از آنچه این منظره با شکوه را بسیار شگفت انگیز می کند ، صومعه هایی است که بطور ناخوشایند به صخره ها چسبیده اند. این مکان مذهبی که بر روی صخره هایی قرار دارد که راه پله های آن در سنگ کاملاً بریده شده است ، به قرن پانزدهم برمی گردد و هنوز هم برخی از آنها تا امروز از بازدید کنندگان استقبال می کنند. معروف ترین صومعه مقدس ترینیتی در بالای یک برج صخره ای طبیعی قرار دارد و دارای  منظره ای نفس گیر برای تماشاگران است..

 

19. ساگرادا فامیلیا

این کلیسای مجلل مشهور در بارسلونا که رسماً باسیلیکا د لا ساگرادا خانوادگی است ، زاییده ایده معمار مشهور کاتالان آنتونی گائودی است. با شروع کار بر روی کلیسا در سال 1882 ، 137 سال بعد ساگرادا هنوز ناتمام مانده است. پیش بینی می شود این ساختمان در سال 2026 تکمیل شود. این کلیسای خارق العاده ساخته شده در سبک های نوین و گوتیک ساخته شده است و گردشگران زیادی را با برجک های پیچ خورده و منحنی های سورئال جذب می کند.

 

18. شهر قدیمی تالین

تالین که زمانی عضو اتحاد تجاری Hanseatic League بود ، در گذشته یک شهر فوق العاده مرفه بود. از سال 1997 ، این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بیشتر سازه های شهر قدیمی در طول قرن های سیزدهم تا شانزدهم ساخته شده است.  یکی از مکانهای مهم در این قلب فرهنگی و تاریخی پایتخت استونی ، میدان تاون هال است که محل استقرار تالار شهر گوتیک است. در جای دیگر ، قدیمی ترین کلیسای استونی ، کلیسای جامع قرن سیزدهم مریم مقدس ، در تپه Toompea را پیدا خواهید کرد. امروز ساختمانهای تاریخی تنها جاذبه های گردشگری تالین نیستند که منطقه را بسیار جذاب می کنند بلکه بارها و مغازه های زیادی نیز برای لذت بردن وجود دارد.

 

17. پل برج

پل برج که اغلب به اشتباه پل London (لندن) شناخته می شود  از مشهور ترین سازه ها در لندن است که بر روی رود تیمز ساخته شده است. این پل در سال 1894 افتتاح شد و از کنار تیمز نزدیک برج لندن ، یکی دیگر از بناهای برجسته لندن عبور می کند. این پل خود یک پل متحرک است که با موتورخانه هایی ساخته می شود که در برج های شمالی و جنوبی نئوگوتیک واقع شده اند و این یک شاهکار مهندسی قرن نوزدهم است که تا امروز همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و حتی با چراغ هایی که در شب می درخشند مدرنیزه شده است.

 

16. قلعه نوشوانشتاین

قلعه نوشوانشتاین ، یکی از پروژه های معماری پادشاه  لودویگ دوم باواریا  قلعه افسانه ای است. در حقیقت این قصر متعلق به قرن 19 میلادی است و در جنوب استان باواریا در جنوب لندن قرار دارد. ساخت قلعه در سال 1869 آغاز شد ، اما متأسفانه لودویگ هرگز موفق به زندگی در قلعه خود نشد. او در سال 1886 در همان سال تکمیل قلعه درگذشت. این مکان زیبا در قلعه جنگلی و دریاچه های آینه مانند در بایرن جنوبی واقع شده است.

 

15. مونت سن میشل

این جزیره معروف و مستحکم در حدود یک کیلومتری سواحل شمال غربی نورماندی فرانسه واقع شده است. با قدم زدن در اطراف مونت سن میشل ممکن است احساس کنید که به زمان دیگری منتقل شده اید. صومعه به قرن 8 برمی گردد و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دیوارها و کلیساهای قدیمی مکان های جذاب برای گشت و گذار هستند. در جزر و مد زیاد ، آب باعث می شود این جزیره به نظر برسد گویی یک قلعه شناور در دریا است. قبلاً فقط با پیاده روی یا با ماشین در هنگام جزر و مد کم می توان به آن دسترسی داشت و امروزه در هر زمان با پای پیاده در امتداد پلی که در سال 2014 ساخته شده است می توان به این جزیره رفت.

 

14. ارتفاعات اسکاتلند

مناطق مرتفع اسکاتلند منطقه کوهستانی ناهمواری از اسکاتلند شمالی را تشکیل می دهند. در میان مناظر چشمگیر این منطقه زیبا می توان کارهای زیادی را انجام داد. در ارتفاعات اسکاتلند همچنین خانه اینورنس ، بزرگترین شهر منطقه قرار دارد. در نزدیکی Moray Firth جایی است که ممکن است بتوانید دلفین هایی را که در دریا بازی می کنند تماشا کنید.

 

13. دریاچه بلد

در شمال غربی اسلوونی نزدیک به شهر بلد دریاچه ای زمرد و درخشان واقع شده است که توسط تپه های سرسبز و خیره کننده احاطه شده است. این جزیره محل کلیسای عروج مریم است ساختمانی متعلق به قرن هفدهم با برخی از نقاشی های دیواری گوتیک قرن 15 که هنوز هم دست نخورده است. در اطراف این نقطه فوق العاده زیبا ، قلعه Bled نیز وجود دارد اما یکی از بهترین کارها در این منطقه این است که به راحتی در دریاچه قدم بزنید و برای شنا در آبهای آرام بروید.

 

12. کلیسای جامع سنت ریحان

این کلیسای جامع پیچ در پیچ و گنبدهای پیازی چند رنگ که مسلماً نمادین ترین منظره روسیه است ، در میدان سرخ مسکو قرار دارد. کلیسای جامع سنت باسیل نیز توسط شخصی بسیار شاخص بنام ایوان مخوف در سال 1555 ساخته شد. این سازه از سبک های عجیب و غریب است که بیشتر شبیه سرگرمی است و شبیه هیچ چیز دیگری در روسیه نیست. این کلیسای جامع به دلیل سبک منحصر به فرد معماری و پیوندهای تاریخی اش با نبردی پیروزمندانه در تاتارستان نمادی از یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری اروپا است.

 

11. شهر قدیمی دوبروونیک

شهر قدیمی دوبروونیک یک محله در کرواسی است که از لوکیشن های فیلمبرداری سریال بازی تاج و تخت هم بوده است و یکی از زیباترین شهرهای قدیمی اروپا است که دیوارهای شهر باستانی آن به دریای آدریاتیک تبدیل می شود ، و خیابان های سنگفرش آن تعداد زیادی رستوران ، بار ، بوتیک و موزه را پنهان می کند. دیوارهای سنگی با قدمت قرن شانزدهم میلادی ، دارای کلیساهای باروک و ساختمانهای در حال خرابی هستند.

 

10. کانال های آمستردام

آمستردام به دلیل کانالهایش به خوبی شناخته شده است. در واقع ، بیش از 100 کیلومتر کانال در اطراف پایتخت هلند وجود دارد که حدود 90 جزیره را تشکیل می دهد و برای رفت و آمد به 1500 پل نیاز دارد. آبراهه ها منجر به نامگذاری آمستردام به عنوان “ونیز شمال” می شوند. Grachtengordel منطقه کانال آمستردام است ، جایی که چهار کانال اصلی حلقه های متحدالمرکز در اطراف مرکز شهر را تشکیل می دهند. در شهر مدرن کانال ها منظره شهری جذابی را تشکیل می دهند که آمستردام با آن شناخته شده است.

 

9. برج ایفل

نماد مسلم پاریس که به نام گوستاو ایفل نامگذاری شده است ، منظره ای است که هنگام بازدید از پایتخت فرانسه باید شاهد آن بود. این برج در بین سالهای 1887 و 1889 ساخته شده است و 324 متر طول دارد و تا زمانی که ساختمان امپایر استیت در سال 1930 این عنوان را به دست آورد ، به طور شگفت انگیزی بلندترین سازه ساخته شده توسط انسان بود. این برج که از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا است می توانید در آن از مسیری که از برج مشاهده می کنید بروید و از منظره های بلوار پاریس و فضای اطراف آن شگفت زده شوید.

 

8. شهر قدیمی پراگ

شهر قدیمی قرون وسطایی پایتخت جمهوری چک مملو از مناظر تاریخی است و همین امر آن را به چنین مقصدی محبوب تبدیل کرده است. در قلب آن میدان تالار Old Town را مشاهده خواهید کرد که دارای یک ساعت نجومی است که قدمت آن به سال 1410 بر می گردد ، و آن را قدیمی ترین ساعت در جهان کرده است. پل چارلز اتصال شهر قدیمی با شهر کوچک پراگ در آن سوی رودخانه ولتاوا است. ساخت این پل در سال 1357 آغاز شد اما تا اوایل قرن 15 به پایان نرسید. در اطراف شهر قدیمی ، بسیاری از کافه ها و یک منظره پر سر و صدا از زندگی شبانه مکانی لذت بخش را برای گردش بعد از تاریکی هوا ایجاد می کند.

 

7. کلیسای سنت پیتر

این کلیسا در شهر واتیکان واقع شده است ، بزرگترین کلیسای جهان و یکی از مشهورترین نمونه های معماری رنسانس ایتالیاست. ساخت این بنای یادبود در سال 1506 آغاز شد. کلیسای فعلی جای کلیسای قدیمی سنت پیتر را گرفت که از حدود سال 360 میلادی در همان مکان قرار داشت. تصور می شود که این کلیسا بر فراز مقبره سنت پیتر ساخته شده است.

 

6. کانالهای ونیز

ونیز شهر اصلی کانال است و هر شهری در جهان که دارای کانال باشد با ونیز مقایسه می شود. این شهر پر آب بیش از 150 آبراه و 400 پل از جمله پل معروف آه است. کانال اصلی به طول دو مایل است که از کنار میدان سنت مارک عبور می کند و با برخی از معماری تاریخی ونیز از قرون وسطی تا باروک پوشیده شده است. قایق های موجود در رودخانه فقط برای گردشگران نیستند. آنها همچنین برای کارهای روزمره مانند جمع آوری زباله استفاده می شوند.

 

5. کاخ ورسای

ورسای بنای یادبودی است که هیچ بنای دیگری به پای آن نمی رسد. وقتی نوبت به کاخ ها می رسد  قطعاً ورسای مقام اول را دارد. این ساختمان مجلل از سال 1682 تا انقلاب فرانسه 1789 محل اصلی اقامت سلطنتی فرانسه بود. نمای بیرونی قلعه بسیار زیبا است. بعضی از اتاقهای داخل ساختمان به اندازه خود کاخ معروف هستند ، مانند تالار آینه ها با تزئینات مجلل طلاکاری شده.

 

4. فیورد نروژ

یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از مردم به نروژ سفر می کنند دیدن فیبردهای باشکوه آن است.  یخچال های طبیعی شکل گرفته ، دره های سر به فلک کشیده U و صخره های حکاکی شده آنها منظره ای خیره کننده ایجاد کرده اند. نروژ دارای بیش از 1000 فیورد است و استفاده از یک کشتی تفریحی راهی عالی برای دیدن دیوارهای سر به فلک کشیده است.  پیاده روی در بالای فایوردها منظره ای باورنکردنی را ارائه می دهد.

 

3. ایاصوفیه

تقریبا 1000 سال ایاصوفیه بزرگترین کلیسای جامع در جهان بود و هنوز هم یک سازه خارق العاده و چشم نواز است. ایاصوفیه که در ابتدا به عنوان کلیسای جامع ارتدکس شرقی در سال 537 میلادی و هنگام نامگذاری استانبول به قسطنطنیه ساخته شد ، از سال 1453 به یک مسجد عثمانی تبدیل شد و امروز موزه ای برای لذت بردن از همه ادیان است. گنبد ایاصوفیه به خودی خود یک مکان شگفت انگیز است ، و ساختمان به طور کلی کاملاً بازتاب دهنده معماری بیزانس است.

 

2. آکروپلیس

آکروپلیس در آتن منظره ای کاملاً خیره کننده و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا است. این تپه یادبود محل تعدادی مکان باستانی است که قدمت آنها به قرن 5 قبل از میلاد باز می گردد. برخی از جاذبه هایی که این بنا دارد شامل معبد آتنا نایک ، Erechtheion و البته پارتنون است. پارتنون در اوج امپراتوری آتن در سال 447 قبل از میلاد ساخته شده است ، نمادی از یونان است و با ستون های بی شمار هر کسی را تحت تأثیر قرار می دهد. این کلیسا در قرن 6 میلادی بعد از حمله عثمانی به کلیسای مسیحی و در دهه 1460 به یک مسجد تبدیل شد.

 

1. کولوسئوم

کولوسئوم نماد کامل قدرت امپراتوری روم و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا است و این مکان برای نگهداری 50000 تماشاگر طراحی شده است. در اینجا همه نوع نمایش های عمومی از شکار حیوانات و اعدامها تا جنگ های شادی آور گلادیاتورها به نمایش در می آمد. کولوسئوم گرچه عملاً ویرانه است ، اما هنوز هم نماد رم است. داخل قوس ها قدم گذاشته و گشتی در سازه بزنید. بنشینید و خود را به عنوان تماشاچی در زمان روم تصور کنید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا