جاذبه های گردشگری

زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

جهان مکان زیبایی است و زیبایی های آن غالبا در لیست های معروف مانند 7 عجایب جهان یا 7 عجایب طبیعی جهان معرفی شده است. سایت های میراث جهانی یونسکو روش دیگری برای شناخت و جلب توجه به اماکن شگفت انگیز هستند. با این حال ، بسیاری از مکان های شگفت انگیز دیگر در جهان وجود دارد که گاها در لیست های محبوب مورد غفلت قرار می گیرند. محدود کردن این مکانهای زیبا تا فقط 14 مورد کار بسیار سختی میباشد، اما در این لیست قصد داریم مکان های هیجان انگیز و جاذبه های گردشگری طبیعی از دور و نزدیک را برای انتخاب مقصد بعدی سفر شما معرفی کنیم.

 

14 – پارک ملی Plitvice Lakes

Plitvice Lakes National Park

پارک ملی Plitvice Lakes یک ذخیره جنگل کوهستانی و میراث جهانی یونسکو در مرکز کرواسی است. در کل 113.9 مایل مربع را در بر می گیرد. این پارکها دارای 16 دریاچه فیروزه ای و چندین آبشار دیدنی است که همگی در طول فصل زمستان می توانند یخ بزنند. این پارک دارای آبهای کریستالی شفاف و یک اکوسیستم ظریف است که محل زندگی گونه هایی از قبیل خرس قهوه ای ، گربه های وحشی ، عقاب ها ، سیاهگوش ها ، جغدها و لاک پشت ها و همچنین 75 گونه گیاه بومی است.
 
 

13 – Chefchaouen ، مراکش

 
 
Chefchaouen یا Chaouen شهری قدیمی در شمال مراکش در دره کوه Rif در نزدیکی دریای مدیترانه است. آنچه این شهر را شگفت انگیز می کند نه تنها تاریخ غنی آن بلکه رنگ آبی آن نیز هست. این شهر رنگ و بوی خود را از پناهندگان یهودی گرفت که در دهه 1930 ، دیوارها و خیابانها را به عنوان یادآوری قدرت خداوند به رنگ آبی رنگ کردند.
 
 

12 – Banaue Rice Terraces

Banaue Rice Terraces

 
 
2 هزار ساله Banaue یا Banawe Rice Terraces را هشتمین شگفتی جهان خوانده اند. تراسها در کوههای Ifugao با سیستم آبیاری  و آب جنگل های مجاور را به این منطقه هدایت کرده اند. اگرچه در تراس های کشاورزی برنج کمی وجود دارد ، ولی هزاران نفر برای دیدن منطقه و همچنین تعامل با فرهنگ منحصر به فرد Ifugao ، به اینجا می آیند که گردشگری را در این منطقه پر رونق کرده است.
 
 

11 – پارک ملی فیوردلند

Fiordland National Park

 
 
پارک ملی فیوردلند واقع در جزیره جنوبی نیوزیلند ، دارای جنگلهای باران باشکوه ، هزاران آبشار و صخره های نفس گیر است. این پارک هم یک میراث جهانی یونسکو و هم یک منطقه مهم (سایت IBA) است و سالانه تقریباً 1 میلیون بازدید کننده را ثبت می کند که گزینه فعالیت در قایقرانی ، کوله پشتی و سفرهای دریایی اقیانوس را نیز از جمله سایر فعالیت ها دارند. همچنین تعداد زیادی پنگوئن ، دلفین ، مهر ، نهنگ و طیف گسترده ای از پرندگان در اینجا وجود دارد.
 
 

10 – گرند کانیون

Grand Canyon

 
 
گراند کانیون یکی از دیدنی ترین نقاط دیدنی جهان است. گراند کانیون واقع در جنوب غربی ایالات متحده ، سالانه حدود 4 میلیون بازدید کننده داخلی و بین المللی را دریافت می کند. این دره بزرگ پهناور 277 مایل طول و یک مایل عمق دارد.
 
 

9 – جزایر یونان

The Greek Islands

 
جزایر یونان به دلیل داشتن یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه بازدیدکنندگاه سراسر جهان قرار می گیرد. یکی از محبوب ترین این جزایر ، سانتورینی ، گروهی از پنج جزیره آتشفشانی فعال است. شهر اویا به دلیل ساختمانهای مکعبی سفید و سقف های آبی مشهور است که با پشتوانه ای از آبهای عمیق آبی احاطه شده است. اینجا یکی از مقصدهای عکاسی جهان است.
 

8 – Torres Del Paine National Park 

Torres Del Paine National Park

 
 
پارک ملی تورس دل پاین یک پارک ملی در شیلی است که از اکوسیستم ها و مناظر متنوعی تشکیل شده است. این پارک بیش از نیم میلیون هکتار را پوشش می دهد. این پارک در منطقه بزرگتری واقع شده که با نام پاتاگونیا شناخته می شود.
 
 
 

7 – Victoria Falls, Zambia/Zimbabwe

Victoria FallsZambiaZimbabwe

 
آبشار ویکتوریا ، محلی به نام Mosi-o-Tunya به “دودی که رعد و برق می دهد” در رودخانه زامبیزی در امتداد مرز بین زامبیا و زیمبابوه است. این آبشار به عنوان یکی از بزرگترین آبشارهای جهان شناخته می شود، آبشارها از جنگل رودخانه زامبیزی سرازیر می شوند و پاشش می کنند و به همین دلیل 24 ساعت در روز به آن “باران” می بخشد. در طول ماه کامل در غروب آفتاب ، بازتاب ماه روی آب رنگین کمان را تشکیل می دهد.
 
 
 

6 – Borobudur 

Borobudur

 
Borobudur یک معبد بودایی در جاوا ، اندونزی است. قدمت آن به قرن نهم باز می گردد. این منطقه به دلیل طراحی زیبای خود که میزبان بیش از 500 مجسمه بودا در داخل آن است معروف شده است.
 
 

5 – Machu Picchu

Machu Picchu

 
ماچو پیچو که به معنی “کوه قدیمی” است ، یک قلعه اینکا است که در قرن 15 در منطقه Machupicchu پرو در بالای دره مقدس ساخته شده است. این قلعه دارای سه بنای منحصر به فرد است: معبد خورشید ، Intihuatana و اتاق سه ویندوز. یکی از هفت عجایب جدید جهان و یک منطقه میراث جهانی یونسکو ، این معماری به طور یکپارچه با کوه ها جا می گیرد و نزدیک به 200 ساختمان به موازات تراس ها ساخته شده است. اینکاها بعنوان بهترین ماسون های زمان خود ، بیشتر از سنگهای خشک استفاده می کردند که وزن آنها بیش از 50 تن بود.
 
 
 

4 – Taj Mahal

Taj Mahal

 
تاج محل یکی از مشهورترین نمونه های دنیای هنر تشییع در جهان است. ساخت معبد در سال 1632 شروع شد و در سال 1643 به پایان رسید. تاج محل در آگرا ، در شمال هند واقع شده است و از سال 1983 تاکنون میراث جهانی یونسکو بوده است.
 
 

3 – Moraine Lake

Moraine Lake

 
 
دریاچه مورینای کانادا در پارک ملی معروف بنف در استان غربی آلبرتا در کشور کانادا قرار گرفته است. اگرچه بسیار مشهورتر از همسایه نزدیک دریاچه لوئیز است ، اما دریاچه موراینه همان آب رنگ آبی زیبا را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. کوههای پشت دریاچه به عنوان دره ده قله معروف است. قایق رانی یا کایاک در دریاچه انجام می شود، اما به دلیل دمای بسیار سرد سال در طول سال شنا توصیه نمی شود.
 
 

2 – The Twelve Apostles 

The Twelve Apostles

 
اگرچه از نظر فنی اکنون به مراتب بیشتر به عنوان “هشت رسول” خوانده می شود – جدیدترین رسول در سال 2005 فروپاشید – ویکتوریا ، برج دوازده رسول استرالیا هنوز هم واقعاً چشمگیر و زیبا است. در اثر فرسایش به دست اقیانوس جنوبی ، دوازده رسول در ساحل پارک ملی بندر کمپبل قرار گرفته است
 
 

1 – Svartifoss 

Svartifoss

 
آیا می توانیم بدون ذکر جاذبه ایسلندی ، این لیست را تهیه کنیم ؟ اگرچه در سرزمین های آتش و یخ دیدنی های زیادی وجود دارد که قابل ذکر است ، اما چیزی در مورد آبشار Svartifoss بسیار زیباست. در منطقه جنوبی جزیره ، Svartifoss یا “Black Falls” واقع شده است که یکی از مکانهای عکاسی در این جزیره است. صخره های تاریک و متمایز آن که در واقع ستونی از گدازه های تیره هستند ، یادآور سنگ هایی است که در سایر مکان های معروف مانند Causeway Giant یا برج شیطان قرار گرفته است.

صفری

متخصص تولید محتوا، فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز ، علاقمند به دنیای تکنولوژی و فناوری، گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا