جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری ادمونتون، کانادا

ادمونتون مرکز استان آلبرتا در کانادا است و این شهر “دروازه شمال” نیز نامیده می شود، زیرا مرکز اصلی ذخیره سازی و خدمات پروژه بزرگ نفت و شن و ماسه در شمال آلبرتا است. ادمونتون دارای آب و هوای نسبتاً خشک، تابستان های گرم و زمستان های سرد است. بزرگترین ویژگی این شهر جشنواره های متنوعی است که در آن برگزار می شود. جشنواره ها مهمترین جاذبه های گردشگری در این شهر هستند. جشنواره اسکی بیرک بینر کانادا هر ساله در ماه فوریه برگزار می شود و هزاران اسکی باز از سراسر دنیا از پیست اسکی 55 کیلومتری آن عبور می کنند. در ادامه برای معرفی جاذبه های گردشگری ادمونتون با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری ادمونتون

جهان علم Telus

 

شما می توانید ساعت ها در دنیای علم در این مرکز علمی باشید و از زوایای جذاب آن لذت ببرید. اگر به دنیای بدن انسان علاقه دارید در اینجا شما را به تور آن دعوت می کنند. یک مدل عظیم از بدن انسان وجود دارد که اندام های داخلی بدن را نشان می دهد. می توانید درباره این اندام ها و نحوه کار آنها بیشتر بدانید. و اینها تنها چند کار است که می توانید در دنیای علم Telus انجام دهید. برای دانستن و دیدن موارد بیشتر، واقعاً باید وارد این مرکز گردشگری و علمی شوید. بخصوص نوجوانان که دنیایی از کنجکاوی در سر خود دارند می توانند در ایین مرکز علمی نهایت لذت را ببرند.

پارک آبی جهان

 

به هر کجای دنیا که سفر کنید پارک های آبی یکی از تفریحات لذت بخش و مهیج هستند که در آنها می توانید بر روی سرسره های آبی سوار شوید یا در استخرهای کم عمق بازی کنید. اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید ، اسلایدهای شیب دار و منحنی را انتخاب کنید. پارک آبی جهانی از بهترین جاذبه های گردشگری در ادمونتون و در سراسر استان آلبرتا و کانادا و یکی از برجسته ترین و معروف ترین پارک های آبی است. این پارک در سال 1986 افتتاح شد. این پارک آبی در زمینی به مساحت 20 هکتار ساخته شده است و بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در جهان است. بنابراین ما انتظار داریم که این پارک آبی تعداد زیادی از مردم را در خود جای دهد. واقعیت این است که پارک آبی جهانی  5000 نفر را در یک زمان در خود جا می دهد. سرسره های آبی در این پارک انواع مختلفی دارند. برخی از آنها معمولی و ساده و برخی شیب دار و ناهموار هستند. جالب است بدانید که بزرگترین استخر سرپوشیده جهان نیز در همان مرکز تفریحی واقع شده است.

باغ گیاهشناسی

 

در این باغ گیاه شناسی گونه های کمیاب گیاهان را می یابید. ممکن است عجیب ترین گیاهان ژاپنی را در بخشی از باغ پیدا کنید و در گوشه ای دیگر یک گل وحشی پیدا کنید. باغ گیاهشناسی تماشای پروانه ها چیز دیگری در این باغ کانادایی است ، آنچه واقعاً در باغ گیاه شناسی ادمونتون در جریان است روح طبیعت است که به این شکل در هیچ کجای دنیا پیدا خواهید کرد. این باغ در زمینی به مساحت 5 هکتار ساخته شده و همه روزه می توان از آن بازدید کرد.

گالری هنری آلبرتا

 

اگر حتی کمی به هنر علاقه دارید  حتما از گالری هنری آلبرتا دیدن کنید. این گالری در ادمونتون ، یکی از مهمترین مراکز جذب هنر است. در حال حاضر بیش از 6000 اثر هنری در گالری هنری آلبرتا وجود دارد. البته وقتی گالری در سال 1920 افتتاح شد تعداد انگشت شماری از آثار در آنجا بود. اما با گذشت سال ها  به این آثار هنری اضافه شده و اکنون گنجینه بزرگی در قلب شهر است.

موزه هواپیمایی

 

این موزه هواپیمایی گزینه ای عالی برای بازدید علاقه مندان و مسافران هواپیمایی است. این موزه دارای 40 هواپیما است. مطمئناً لازم نیست خیلی به موزه نزدیک باشید از فاصله دور، دو هواپیمای جنگنده به صورت عمودی در ورودی موزه قرار گرفته اند و می توانید آنها را مشاهده کنید. موزه هواپیمایی در نزدیکی فرودگاه ادمونتون واقع شده است و هنگام رفتن به مرکز شهر احتمالاً جت هایی را در مقابل موزه خواهید دید.

باغ وحش دره ادمونتون

 

 این باغ وحش یکی از جاذبه های گردشگری ادمونتون می باشد و یک باغ وحش معمولی نیست و در واقع یک مرکز تحقیقاتی ویژه حیوانات است که در سال 1959 افتتاح شد و به طور سنتی روی گونه های جانوری در معرض خطر تمرکز می کرد. نکته شگفت انگیز این باغ وحش به گونه های جانوری کمیاب مربوط می شود. در اینجا بیش از 350 نوع حیوان عجیب نگهداری می شود. به همه این حیوانات در معرض خطر توجه ویژه ای شده است. علاوه بر این ، نگهبانان ویژه دائماً از آنها مراقبت می کنند. به این ترتیب فرصتی برای دیدن حیواناتی در این باغ وحش پیدا می کنید که در هیچ جای دنیا یافت نمی شوند.

ساختمان مجلس

 

ساختمان پارلمان ادمونتون در یک باغ بزرگ واقع شده است. این بنا یادبودی از سال 1912 است و معماری آن قابل توجه است. از تراس این ساختمان منظره زیبایی از رودخانه ساسکاچوان شمالی تا قسمتهای دورتر آن وجود دارد. علاوه بر این ، باغ و گلها در نوع خود بی نظیر هستند.

هنرستان موتار

 

چهار گلخانه هرمی در قسمت جنوبی رودخانه شمالی ساسکاچوان واقع شده است. این گلخانه ها در واقع محل زندگی انواع گیاهان کمیاب از سراسر جهان است.  این گیاهان شرایط مختلف محیطی دارند و بنابراین در هرمی با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مشخص نگهداری می شوند. می توانید گیاهانی را از مناطق گرمسیری برمه تا آب و هوای معتدل با درختان چوب قرمز و اکالیپتوس استرالیا پیدا کنید. انواع مختلف گیاهان به دلیل تجهیزات برتر باغبانی در این گلخانه ها به نمایش گذاشته شده است.

موزه سلطنتی

 

موزه سلطنتی ترکیبی از نمایشگاه های دائمی تاریخ طبیعی است. در این موزه می توانید مجموعه های بسیار ارزشمند فسیل دایناسورها را مشاهده کنید. همچنین گنجینه هایی از عصر یخبندان در موزه وجود دارد. جدا از موجودات روی زمین، اسکلت ماهیان آبزی و غول پیکر نیز در موزه سلطنتی یافت می شود. همچنین شما ماهیان و حشرات زنده عجیب و غریب، از جمله گونه های عجیب و غریب و غول پیکر را پیدا می کنید. این موزه همچنین به ارائه فرهنگ و تمدن مردم بومی منطقه و سبک زندگی آنها اختصاص یافته است.

West Edmonton Mall  یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان

 

همه مارک های بزرگ این مرکز خرید وجود دارند. شما همچنین می توانید فودکورت، گلکسی لند، سینما و سایر مراکز تفریحی عالی را در این مرکز خرید پیدا کنید. West Edmonton Mall Galaxy Land یکی از بزرگترین پارک های تفریحی سرپوشیده در جهان است. در ادمونتون ، شما بیش از هرجای دیگر این مرکز خرید را دوست خواهید داشت. احتمالاً بارها و بارها از آن دیدن خواهید کرد و ساعتهای طولانی را در آن خواهید گذراند. 

 


 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا