جاذبه های گردشگری

زیباترین جاذبه های گردشگری یونان در فصل بهار

زیبایی طبیعی یونان  ، در بهار هنگامی که گلهای وحشی شکوفا می شوند و تپه ها به یک رنگ سبز باشکوه تبدیل می شوند بیش از پیش نمایان می شود. بهار در یونان که از آوریل تا اوایل ژوئن به طول می انجامد ، دلپذیرترین زمان برای بازدید است زیرا جمعیت کمتری وجود دارد و هوا کاملاً مطبوع است. در سراسر کشور ، گردشگران با بقایای گذشته مشهور این منطقه روبرو می شوند. هنوز هم ردپای خدایان و الهه های یونان باستان را می توان در اینجا یافت ، سفر به یونان هرگز ناامید کننده نخواهد بود. اگر علاقه مند به دیدن جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی یونان و به دنبال یک ماجراجویی بی نظیر و منحصر به فرد هستید، بهار یونان را از دست ندهید.

 

(1) سفر خود را دقیقاً از آتن آغاز کنید

بقایای کتابخانه هادریان در میدان موناستیراکی در آتن ، یکی از بهترین مکان های دیدنی یونان

   از آنجا که بیشتر جاذبه های شهر آتن در فضای باز قرار دارند ، فصل بهار با دمای هوا بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد بهترین زمان برای گشت و گذار در این کشور است. برای کسانی که آماده اند بلافاصله خود را در اساطیر یونان غوطه ور کنند ، آکروپلیس مقصدی است که باید از آن بازدید کنند. آکروپلیس با داشتن برج پارتنون و همچنین گشت و گذار در بازار آگورا ، از جاذبه های بی نظیری است که کسانی را که علاقه مند به تاریخ هستند را هیجان زده میکند.

 پارتنون در سال 438 قبل از میلاد ساخته شد و از انجا می توانید به برج زئوس نگاه کنید که به راحتی یکی از مکان های نفسگیر برای تماشای این منطقه است. پس از اتمام تورهای خود در آکروپولیس ، ممکن است از منظره ای بلندتر از شهر لذت ببرید. هیچ مکانی برای لذت بردن از این مکان بهتر از کوه لیکابتوس نیست. تنها 30 دقیقه پیاده روی از پایه کوه تا ویستای بالا ، این یک پیاده روی کوتاه ایده آل برای مسافرانی است که علاقه مند به کشف زیبایی های طبیعی آتن هستند. برای کسانی که ممکن است سفربا ماشین به قله را ترجیح دهند ، یک ماشین نیز در دسترس است.

 

(2) سفر به جنوب، به پلوپونز یکی از مکان های دیدنی یونان

ناپلیو یک شهر بندری در پلوپونز در یونان است که دارای جو قرون وسطایی شدیدی است. با آتن فقط 2 ساعت با ماشین فاصله دارد. این باور که همه ثروت های فرهنگی یونان در آتن قرار دارد اشتباه خواهد بود. در حقیقت ، مسافرانی که علاقه مندند سفری کوتاه به سمت شبه جزیره جنوبی یونان داشته باشند ، انبوهی از گنجینه های اساطیری را پیدا می کنند. اماکن تاریخی مانند کاخ آگامنون و پناهگاه المپیا تنها دو مقصد از بسیاری از مقاصد با عظمت اساطیر یونان باستان است.

ناپلیو یک شهر بندری در پلوپونز در یونان است که دارای جو قرون وسطایی شدیدی است.

مطمئناً ، بدون ادای احترام به جنگجوی افسانه ای اسپارتا در سرزمین اصلی خود ، سفر به پلوپونس کامل نخواهد بود. اسپارتا در سالهای شکل گیری خود یك نقش اساسی در ایجاد و رشد یونان داشته است ، كه این امر باعث می شود كه وطن اسپارت در پلوپونز بی نظیرتر شود. در بهار ، کوههای پلوپونز با گلهایی به رنگ تماشایی فرش شده اند  و این بهترین زمان برای رفتن به جنوب یونان است.

 

(3) سفر به قلب  یونان

  یونان مرکزی نقشی محوری در تاریخ یونان داشته و بنابراین منطقه ویژه ای از این کشور محسوب می شود. تعدادی از یادگارهای منحصر به فرد را می توان در اینجا یافت ، از جمله مذهب مقدس در دلفی ، که اعتقاد بر این بود که دریچه ای برای آینده رهبران و حاکمان نظامی یونان باستان است. علاوه بر اوراکل ، بازدید کنندگان می توانند به صومعه های منحصر به فرد Meteora ، که در قله های صخره ای واقع شده اند سفر کنند.

صومعه مقدس ترینیتی ، بخشی از شش صومعه Meteora

شاید جذاب ترین توپوگرافی طبیعی یونان را بتوان در شبه جزیره Pelion مجاور یافت ، جایی که درختان میوه  سرسبز ، جنگل های سرسبز ، دامنه های پوشیده از کاج و زیتون و چشمه های آبدار است. به لطف هوای خنک تر بهار و تابستان ، شبه جزیره پیلیون مقصد محبوب گردشگرانی است که بدنبال استراحت از گرمای طاقت فرسای یونان در سراسر کشور هستند. مسافرانی که به یک تجربه پیاده روی فشرده تر علاقه مند هستند می توانند به قله کوه Pelion که قله آن در 1651 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است راه یابند. از اینجا به راحتی می توان به مناطق وسیعی که متعلق به حکام معروف یونان باستان بود ، نگاه کرد.

 

(4) سفر به مناطق شمالی یکی از مکان های دیدنی یونان و کشف راهی جدید برای تصور هویت یونانی است

این منطقه خاص از کشور که میزبان استان های تراکیا و مقدونیه و یکی از مکان های دیدنی یونان است ، دارای تأثیرات شدید ترکیه است که دلیل عمده آن حضور این قدرت خارجی در قرن 19 و اوایل قرن 20 است. برای کسانی که سه ساعت بیشتر وقت ندارند، پیاده روی تا قله بلندترین قله کوه Olympus – Mytikas ، که 2918 متر بالاتر از سطح دریا فاصله دارد مناظر حیرت انگیز و خاطرات فراموش نشدنی را به همراه خواهد داشت.

حالا اجازه دهید در مورد غذا صحبت کنیم. هر منطقه از کشور مفتخر است که آشپزی متمایز خود را ارائه دهد ، که باعث می شود سفرهای یک روزه یا گشت و گذارهای طولانی تر در سراسر کشور رضایت بخش باشد. هر کجا که باشید ، ما شدیداً شما را به کشف وعده های غذایی و آداب و رسوم مردم محلی تشویق می کنیم. شاید یکی از مزایای منحصر به فرد کشوری به وسعت یونان ، امکان سفر سریع بین این مناطق به ظاهر متفاوت باشد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا