جاذبه های گردشگری

زیباترین جاذبه های گردشگری هند

 هند سرزمینی سرشار از تضادهای آشکار ، تنوع حیرت انگیز و جذابیتهای فراوان است. کشور هند مجموعه ایی از اعتقادات معنوی ، سنت های فرهنگی ، گوهرهای معماری ، جنگل های عمیق ، غذاهای بسیار خوشمزه ، جشنواره های رنگارنگ است و کمتر کشوری را می توان یافت که این چنین باشد و گردشگران در هند چیزی را می یابند که در کشورهای دیگر نمی توانند پیدا کنند. در این پست زیباترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی هند را به شما معرفی کرده اییم که دیدن عکس های آن خالی از لطف نیست.

دره نوبرا ، لاداخ هند

 دره نوبرا یکی از مکان هایی است که وقتی به آنجا می رسید تا چند لحظه ناباورانه به اطراف نگاه می کنید. این دره در بخش شرقی ایالت جامو و کشمیر هند قرار دارد که توسط قله های یخبندان و صومعه های بودایی و رودخانه های زیبا که از دره عبور می کنند احاطه شده است. دره نوبرای بسیار جذاب یکی از زیباترین مکان ها در هند به شمار می رود.

 

لاکشادویپ

این مجمع الجزایر بکر ، در سواحل جنوبی هند مجموعه زیبایی از دوازده جزیره مرجانی است است. در این جزایر جاذبه هایی مانند سواحل مطبوع ، غذاهای دریایی ، تالاب های زیبا و برخی از فرصت های ورزش های آبی مانند قایق های تفریحی ، غواصی ، قایق رانی یا فقط یک شنای آرام در آبهای آرام و آبی برای شما وجود دارد.

 

مونار ، کرالا هندوستان

 هزاران رنگ سبز ، مزارع ادویه و چای ، و شهرهای دیدنی ، مونار را به یکی از مکان های دیدنی هند تبدیل کرده است. این شهر تپه ای عجیب و غریب زمانی استراحتگاه تابستانی دولت بریتانیا در جنوب هند بود.

 

خواجیار ، هیماچال پرادش

حدود 22 کیلومتر از شهر تپه ای بسیار جذاب Dalhousie ، هیماچال پرادش را طی کنید تا به خواجیار ، “مینی سوئیس هند” برسید. خواجیار که یک شهر کوچک و تپه ای است ، یک چشم انداز زیباست که با چمنزارهای سبز نورد که در میان یک پوشش ضخیم از درختان سرو عمیق هیمالیا احاطه شده اند. زوربینگ ، اسب سواری یا یک پیک نیک ساده  فعالیت هایی است که می توانید در اینجا از آنها لذت ببرید.

 

دره گلها ، اوتاراکند

  دره گل ها یک بهشت واقعی و یکی از زیباترین مکان های دیدنی هند است. دره ای به وسعت بیش از 87 کیلومتر مربع ، که در ارتفاعات هیمالیا قرار دارد و به دلیل چمنزارهای بی پایان گلهای وحشی مشهور است. این دره همچنین یک سایت مشخص شده در یونسکو است که گونه های حیات وحش در معرض خطر از جمله پلنگ برفی ، گوزن مشک ، روباه قرمز ، گوزن سیاه آسیا و غیره را در خود جای داده است.

 

ران کوتچ ، گجرات

  در ران کوتچ کیلومترها زمین بایر سفید با آسمان آبی روشن در افق ادغام می شوند. اینجا یکی از بزرگترین صحراهای نمکی در جهان است. مقیاس وسیع و زیبایی این مکان شما را مبهوت می کند و شما می توانید از شتر سواری در صحراهای نمک لذت ببرید.

 

پاهالگام ، کشمیر

 پاهالگام کشمیر بهشتی برای کوهنوردان و دوستداران طبیعت است و با چمنزارهای آلپی ، دریاچه های پر زرق و برق و کوه های عمیق مملو از درختان مخروطی و چشم اندازهای خیره کننده هیمالیا های چشم هر بیننده ایی  را خیره می کند.  پاهالگام یک مکان مورد علاقه فیلم های بالیوود است و فیلم های متعددی در اینجا گرفته شده است.

 

هامپی ، کارناتاکا

 چشم انداز سورئال هامپی سالهاست  مسافران را به خود جلب کرده است. اینجا یکی از مکان های دیدنی هند است که بازدیدکنندگان را با ترکیبی از ویرانه های باستانی ، تخته سنگهای عظیم و معابد اسطوره ای شگفت زده می کند. تخته سنگهای عظیم Hampi که به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شده است ، با تعادل در یک موقعیت تقریباً ثابت همچنان تماشاگران خود را متحیر می کند. این تخته سنگها زمانی سنگهای عظیم یکپارچه ای بودند که پس از سالها فرسایش به صورت کنونی در آمدند.

 

گوا

 گوا یکی از مکان های دیدنی هند  با ترکیبی از آفتاب بی پایان ، سواحل شن و ماسه طلایی  ، غذاهای دریایی خوشمزه ، جاده های زیبا  ترکیبی شیرین از هند و فرهنگهای پرتغالی است. به اینجا بیایید و در کنار ساحل از  غروب آفتاب لذت ببرید.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا