جاذبه های گردشگری

9 دهکده جذاب انگلیسی که از دیدنشان سیر نمی شوید

انگلستان کشوری مملو از جاذبه های گردشگری و تاریخی و البته روستاهای جادویی، قرون وسطایی و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی که دنبال طبیعت ناب و بکر و دست نخورده می باشد. در واقع بریتانیای کبیر از هیچ جاذبه گردشگری بی بهره نیست اما روستاهای آن چیز دیگری هستند و با خیابان های سنگفرش و کلسیاهای جالب دل هر گردشگری را می برند. در ادامه قصد داریم 8 دهکده زیبای  انگلیسی فوق العاده را به شما معرفی کنیم و بعید نیست که پس از خواندن این پست چمدان خود را ببندید و به دیدن این روستاها در انگلستان بروید.

بیبری، کوتسولد

دهکده جذاب کوتسولد که در حاشیه رودخانه Coln واقع شده است و شما را با کلبه های که قدمت آن به دهه 1300 برمی گردد شیفته خود خواهد کرد. همانطور که در خیابان های زیبای این روستا قدم می زنید  می فهمید که چرا یکی از زیباترین روستاهای انگلستان محسوب می شود.

استیتس، یورکشایر شمالی

 

استیتس در کنار یک آبشار کوچک در یورکشایر شمالی واقع شده و یک دهکده ساحلی ایده آل و از زیباتریبن روستاهای انگلستان می باشد. مهمترین نکته در این روستا علاوه بر بندرگاه زیبا و غذاهای دریایی، جشنواره هنر و میراث Staithes است جایی که مردم محلی کالاهای دست ساز را عرضه می کنند. و شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دهکده زمانی محل زندگی دریانورد و کاوشگر افسانه ای جیمز کوک بوده است.

کلاولی، دوون

از بالای تپه خیابان های سنگفرش شده روستای زیبا به سمت بندر پر جنب و جوش ادامه دارند. این کوچه های باریک مملو از خانه های سفید، مغازه های سوغاتی روستایی و کافه های جذاب اند و جالب است بدانید که کلولی یک دهکده خصوصی است و هیچ وسیله نقلیه موتوری در خیابان های آن مجاز به رانندگی نیست.

 

Polperro، کورن وال

 

مسلماً پولپرو یکی از زیباترین روستاهای کورن وال است. این دهکده کهن ساحلی  که در لبه یک بندرقرار دارد در اواخر قرن هجدهم به عنوان کانون قاچاق شناخته شد. امروزه بندر زیبا و کلبه های کوچک ماهیگیران این شهر آن را به یک مکان تفریحی ساحلی تبدیل کرده است که ساحل بکر و غذاهای دریایی آن گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

قلعه کمب، ویلتشایر

 

 

قلعه کمب یکی از زیباترین روستاهای انگلستان می باشد که قدمت این دهکده سنگی قرون وسطایی به صدها سال قبل باز می گردد و به سبک معماری کوتسولد ساخته شده است. این دهکده لوکیشن فیلم هایی مانند War Horse ، Stardust و Doctor Doolittle نیز بوده است.

کریل، فیف، اسکاتلند

 
 

در میان روستاهای جذاب اسکاتلند  Crail در Fife قطعاً یکی از پیشگامان هستند. کریل که در امتداد نئوک شرقی Fife واقع شده است  یک دهکده ماهیگیری تاریخی است که مملو از خیابان های سنگفرش شده دنیای قدیم می باشد و با کلبه های ماهیگیری دلپذیری پوشانده شده است.

 

کروی، آبردین شایر، اسکاتلند

 

یک دهکده ماهیگیری کوچک که شامل یک ردیف خانه است و در یک قسمت باریک از زمین در پایین صخره قرار گرفته است. این دهکده زیبا اسکاتلندی دارای بهترین مناظر از خط ساحلی اسکاتلند است. با اینکه این روستا به قدری باریک است که نمی تواند ماشین ها را در خود جای دهد این مسئله به جذابیت آن می افزاید و باعث زیبایی و منحصر به فرد شدن آن می شود. برای دیدن جاذبه های گردشگری اسکاتلند اینجا کلیک کنید.

 

دانستر، سامرست

 

دونستر که یکی از زیباترین روستاهای سامرست می باشد روستایی دوست داشتنی است که در میان تپه های گسترده پارک ملی Exmoor محصور شده  و یک تفریحگاه ایده آل در جنوب غربی انگلیس می باشد. مقاومت در برابر جذابیت قرون وسطایی دونستر دشوار است. قلعه تاریخی دونستر ، خیابان هایی که ظاهراً در طول صد سال تغییر نکرده و وجود برخی از قدیمی ترین درختان در تمام انگلستان که این منطقه را به یکی از خوش آب و هوا ترین دهکده های انگلیس تبدیل کرده است و از جاذبه های گردشگری این روستای زیبا در انگلستان می باشد. برای دیدن جاذبه های گردشگری انگلستان اینجا کلیک کنید.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا