جاذبه های گردشگری

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری صربستان

صربستان و به طور رسمی جمهوری صربستان ، کشوری محصور در خشکی است که در بالکان مرکزی واقع شده است. صربستان با شهرهای پر جنب و جوش، کافه ها ، بارها و رستوران هایش شما را مجذوب خود می کند و شهرهای عجیب و غریب آن با زیبایی شگفت انگیز خود شما را مسحور خود می کنند. جنگل های انبوه ، رودخانه های وحشی ، تنگه های عمیق و دره ها و البته هیچ چیز به اندازه بیابان صربستان چشمگیر نیست. ماجراجویی و تاریخ  در اعماق صربستان جریان دارد. در این پست 8 تا از جاذبه های گردشگری صربستان را به شما معرفی کرده اییم که دیدن عکس های آن خالی از لطف نیست.

 

1. قلعه سلطه کالمگدان در بلگراد

بلگراد، این شهر پر جنب و جوش به دلیل زندگی شبانه و اماکن تاریخی اش مشهور است. میخانه های شناور در رودخانه دانوب و ساوا ، رستوران هایی با کلاس جهانی در کنار رودخانه و گالری ها ، موزه ها و بناهای تاریخی بی شماری را در این شهر پیدا خواهید کرد. خرابه های ارگ قدیمی هنوز پا برجا است و نماد شهر است.

 

2. نووی ساد فوق العاده

بدون شک یکی از بهترین شهرهای صربستان و همچنین دومین شهر بزرگ این کشور است. میادین پر از کافه ، ساختمانهای نئوکلاسیک ، کلیساها و قلعه معروف Petrovaradian از مواردی هستند که ارزش سفر به این شهر را دارند. و البته جشنواره Exit در ماه جولای ، که این شهر را به یک قطب مهمانی مهم تبدیل می کند.

 

3. خانه نمادین و بی نام در رودخانه Drina

خانه نمادین در پارک ملی تارا خانه ای در رودخانه Drina است که توسط برخی از مردم محلی  ساخته شده است. و برای چند سال این خانه محل استراحت مورد علاقه شناگران محلی بود ، تا اینکه یک روز نشنال جئوگرافیک این عکس را  “عکس روز” نامید. از آن زمان ، این خانه به نمادی در کشور صربستان تبدیل شد. این بنای دیدنی که توسط پارک ملی زیبای تارا احاطه شده است ، باید یکی از بهترین جاذبه های گردشگری صربستان باشد.

 

4. قلعه با شکوه و فتوژنیک گلوباک

در حاشیه رود دانوب قلعه قرون وسطایی گلوباک قرار دارد که این ساحل معماری تعداد زیادی از علاقه مندان را به سمت خود جلب کرده است. قلعه Golubac خیره کننده که از 10 برج تشکیل شده است بسیاری از عکاسان مشتاق را به خود جلب کرده است و از این رو بهترین عکس از بناهای تاریخی صربستان به شمار می رود و میتوان آن را یکی از برترین جاذبه های گردشگری صربستان نامید.

 

5. Zlatibor خانه ای در چشم انداز دیدنی کوه 

 اگر عاشق پیاده روی و اسکی هستید ، پس Zlatibor را دوست دارید. حدود 200 کیلومتر دورتر از پایتخت صربستان ، شهر حیرت انگیز زلاتیبور واقع شده است. مکانی برای علاقه مندان به طبیعت. به یک پیاده روی بپردازید و شاهد بهترین مکانهای دیدنی این کشور باشید. برای دوستداران اسکی ، استراحتگاه کوچک اسکی Tornik یک لذت کامل است. 

6. Drvengard یا Timber Town جذاب

شهر قدیمی چوبی Drvengrad در دهکده Drvengrad نهفته است. این روستا که برای یک فیلم ساخته شده اس اکنون به عنوان یک موزه در فضای باز استفاده می شود. این دهکده کوچک و جذاب دارای رستوران ، موزه ، گالری و آپارتمان برای اجاره است. در طول سال ، می توان در جشنواره های موسیقی ، جشنواره های فیلم یا کارگاه های فرهنگی شرکت کرد.

 

 

7. پارک ملی دراماتیک تارا منظره خیره کننده در پارک ملی 

 این پارک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری صربستان و خانه چندین گونه پرنده و بسیاری از حیوانات در حال انقراض است. نکته برجسته این پارک ملی دره رودخانه Drina است. در این رودخانه به کایاک سواری بروید علاوه بر این ، پارک بیش از 200 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی دارد. تعطیلات شما در صربستان بدون بازدید از این گوهر بالکان ناقص خواهد بود.

 

8. صومعه باشکوه Studenica 

این صومعه که توسط کوهها احاطه شده است واقعاً یک اثر هنری است. محوطه مذهبی قرن 12th توسط حاکم قرون وسطایی صربستان ، استفان نمانیا تأسیس شد. این مکان که در منطقه راکا در صربستان مرکزی واقع شده است ، دارای سه کلیسای باقی مانده از 9 کلیسای اصلی است. با پیاده روی در کوه ها به دیدن کلیساهای ساخته شده به سبک بیزانسی و رومانسک و نقاشی های دیواری که به همان اندازه هیبت آور هستند  بپردازید.

 

 

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا