جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری برتر توکیو

توکیو ، پایتخت ژاپن و یکی از بهترین مکانها برای بازدید در آسیاست. این شهر پرجمعیت که در شرق هونشو ، بزرگترین جزیره اصلی ژاپن واقع شده ارزش بازدید را دارد و به عنوان یک پایگاه عالی برای گشت و گذار در کشور ژاپن است. توکیو از نظر زیرساخت ها و طراحی یکی از مدرن ترین شهرهای جهان است و  عنوان گرانترین شهر جهان را نیز یدک می کشد که به لطف شبکه های ریلی و مترو فوق العاده اش ، یکی از بهترین شهرها برای رفت و آمد است. این شهر همچنین از نظر موسیقی و تئاتر غنی است و مکانهای مختلفی از درام های ژاپنی گرفته تا مدرن ، ارکسترهای سمفونیک و کنسرت های پاپ و راک در آن برگزار می شود. برای دیدن جاذبه های گردشگری توکیو در ادامه با ما همراه باشید.

 

1. قصر شاهنشاهی

جاذبه اصلی منطقه مارونوچی توکیو ، کاخ شاهنشاهی (کوکیو) با پارک های زیبا در قرن 17 است که با دیوارها و خندق هایی احاطه شده است. کاخ شاهنشاهی که هنوز توسط خانواده امپراطوری مورد استفاده قرار می گیرد  در محلی قرار دارد که در سال 1457  فئودال لرد اوتا دوکان اولین قلعه را ساخت و در واقع نقطه کانونی است که شهر توکیو به تدریج از آن گسترش یافت . قلعه دیگری که می توان از آن بازدید کرد قلعه Edo (قلعه Chiyoda) است که در سال 1457 ساخته شده است و در منطقه Chiyoda توکیو واقع شده است.

 

2. خرید در خیابان گینزا

گینزا شلوغ ترین منطقه خرید توکیو است و به اندازه نماد  Times در نیویورک قدمت دارد . این مرکز در واقع قرن ها مرکز تجاری این کشور بوده است و جایی است که پنج جاده باستانی که شهرهای بزرگ ژاپن را به هم متصل می کند  با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند. این خیابان که توسط فروشگاه های منحصر به فرد و مجلل محصور شده است در آخر هفته ها به دلیل ممنوعیت عبور و مرور ، بهشت ​​خریداران است که آن را به یکی از بزرگترین مناطق عابر پیاده دنیا تبدیل می کند.

 

3. از معبد Sensō-ji دیدن کنید

در منطقه Asakusa توکیو ، معبد نفیس Sensō-ji (Kinryū-zan Sensō-ji)) – معروف ترین زیارتگاه شهر  در انتهای یک بازار خیابانی طولانی قرار دارد و میزبان فروشندگانی است که ماسک ، حکاکی ، شانه های ساخته شده از آبنوس و چوب ، اسباب بازی ، کیمونو ، پارچه و کالاهای کاغذی گرانبها می فروشند. این معبد که اختصاص به  الهه بودایی داشت در سال 645 میلادی تأسیس شد و علی رغم اینکه چندین بار بازسازی شده است  ظاهر اصلی خود را حفظ می کند.

 

4. در موزه ملی طبیعت و علوم توقف کنید

موزه ملی عالی طبیعت و علوم (Kokuritsu Kagaku Hakubutsukan) که در پارک Ueno توکیو واقع شده است ، در سال 1871 افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین موزه های کشور است. این موزه که اکنون کاملاً بازسازی و مدرن شده است ، همچنین به عنوان یکی از شلوغ ترین و بزرگترین موزه های کشور شهرت دارد و مجموعه وسیعی از حدود 250،000 ماده مربوط به تاریخ طبیعی و علوم را در خود جای داده است. این موارد شامل بسیاری در مورد توسعه فضا ، انرژی هسته ای و حمل و نقل است که هر یک از بازدیدکنندگان می توانند بینشی منحصر به فرد در مورد آخرین پیشرفت های علمی و فناوری بدست بیاورند.

 

5. در پارک و باغ وحش Ueno از طبیعت لذت ببرید

پارک Ueno (Ueno Kōen) بزرگترین فضای سبز شهر و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری توکیو است که علاوه بر محوطه های دوست داشتنی ، این پارک همچنین دارای معابد و موزه های بی شماری برای گشت و گذار است. این پارک 212 هکتاری با عبور از مسیرهای دلنشین شن ، شامل موارد برجسته ای مانند سفر با یک قایق کوچک در حوضچه Shinobazu  در اطراف جزیره و معبد Bentendo است. حتماً از معبد مقدس Toshogu (Nikkō Tōshō-gū) قرن 17 با 256 فانوس برنز و سنگی دیدن کنید. Aqua-Zoo  یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیاست که به خصوص اگر با بچه ها در سفر هستید ، ارزش بازدید را دارد.

 

6. در موزه ملی توکیو گشت و گذار کنید

موزه ملی توکیو (ōkyō Kokuritsu Hakubutsukan) بیش از 100000 اثر مهم هنری ژاپنی ، چینی و هندی از جمله بیش از 100 گنجینه ملی را در خود جای داده است. این مجموعه شامل مجسمه های بودایی متعدد از ژاپن و چین با قدمت قرن 6 تا به امروز ، مجموعه های خوب پارچه های قدیمی ، سلاح های تاریخی و تجهیزات نظامی و مجموعه های بزرگ پوشاک تاریخی ژاپنی و سرامیک و سفال های آسیایی قابل توجه است. آثار هنری مهم این موزه شامل نقاشی های ژاپنی از قرن هفتم تا چهاردهم میلادی است که یکی دیگر از مواردی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

 

7. در معبد میجی از طبیعت و هنر لذت ببرید

 

این بنا که به امپراطور میجی و همسرش اختصاص داشت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری توکیو است که ساختار اصلی آن در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد  اما در سال 1958 بازسازی شد و همچنان یکی از بناهای برجسته توکیو و اماکن مذهبی مهم است که در محاصره یک جنگل همیشه سبز 175 هکتاری که میزبان حدود 120،000 درخت است که نمایانگر گونه هایی هستند که در سراسر ژاپن یافت می شوند  و همچنین درخت آرزو می باشد که بازدید کنندگان می توانند عمیق ترین خواسته های خود را بر روی آن بنویسند. در محوطه بیرونی آن می توانید گالری تصاویر Meiji Memorial را با مجموعه ای عالی از نقاشی های دیواری مربوط به زندگی شاهنشاه پیدا کنید.

 

8. از موزه های Miraikan و Edo-Tokyo دیدن کنید

یکی از جدیدترین موزه های توکیو ، موزه چشمگیر ملی علوم و نوآوری در حال ظهور (Nippon Kagaku Mirai-kan) است که معمولاً به آن Miraika می گویند که بینش جذابی را در مورد نقش اصلی ژاپن در زمینه فناوری ارائه می دهد. این مرکز فوق مدرن و هدفمند که توسط آژانس علمی و فناوری ژاپن ایجاد شده است  شامل بسیاری از نمایشگاه های تعاملی عملی است که با همه چیز از زلزله تا آب و هوا و همچنین انرژی های تجدیدپذیر و روباتیک سروکار دارند.

 

9. مناظر توکیو را از Skytree  را مشاهده کنید

این برج ارتباطی و رصدی 634 متری مانند یک کشتی موشکی عظیم از منطقه سومیدا در میناتو این شهر بیرون می آید. Tokyo Skytree بلندترین سازه کشور و بلندترین برج مستقل جهان است که در سال 2012 افتتاح شد و به لطف چشم اندازهای باورنکردنی پانوراما از رستوران ها به سرعت به یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری توکیو تبدیل شده است. برج با پایه ای که به صورت سه پایه عظیم طراحی شده است  شامل تعدادی از سطوح مشاهده استوانه ای است.

 

10. نمایشی را در تئاتر Kabuki-za ، گینزا ببینید و لذت ببرید

توکیو خانه بسیاری از تئاترهای عالی است ، تئاتر کابوکی زا در منطقه شلوغ گینزا در این شهر از اجراهای معروف کابوکی است و به نام تئاتر کابوکی زا شناخته می شود. اجراهای این تئاتر که بر اساس فرم تئاتر قرون وسطایی ، بسیار ماهرانه و اغلب بورلسک از جمله آواز و رقص ساخته شده است  به همان اندازه که در بین مردم ژاپنی زبان محبوب است ، در بین گردشگران محبوب است. اجراها می توانند ساعت ها ادامه داشته باشند و تماشاگران تا زمانی که بخواهند می توانند بمانند و به نظر نمی رسد محدودیتی برای تماشاگران وجود داشته.

 

 

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا