جاذبه های گردشگری

10 مسجد برتر استانبول که باید از آنها دیدن کنید

استانبول پایتخت پر زرق و برق عثمانی و همچنین بزرگترین شهر کشور ترکیه، مساجد با شکوه و مناره های سر به فلک کشیده ای دارد که آسمان را سوراخ می کند. در حالی که بیزانس ها استانبول را با کلیساها و کاخ های زیبا آراستند، عثمانی های جاه طلب آمدند و شهر را با مساجد نفس گیر شاهنشاهی پر کردند و بدین ترتیب استانبول را به یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه تبدیل کردند. هیچ سفری به استانبول بدون بازدید از تعداد انگشت شماری از مساجد خیره کننده آن هرگز نمی تواند کامل باشد. در اینجا 10 مسجد برتر را که به نحوی جاذبه های گردشگری استانبول هم هستند را به شما معرفی می کنیم که در سفر به ترکیه حتما باید از آنها بازدید کنید.

1. مسجد سلیمانیه

 این مسجد زیبا واقع در نزدیکی دروازه شمالی دانشگاه استانبول است. در مورد مسجد سلیمانیه قرن شانزدهم که به عنوان یکی از بزرگترین مساجد استانبول مورد استقبال قرار گرفته است می توان به حیاط عالی ، باغ های سرسبز ، ستون های مرمر براق و یک گنبد باورنکردنی به ارتفاع 53 متراشاره کرد و قطعا یکی از 10 مسجد برتر استانبول خواهد بود.

2. مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

مسجد آبی استانبول به عنوان یکی از 10 مسجد برتر استانبول  یکی از جذاب ترین مکانهای دیدنی شهر و مشهورترین مسجد در استانبول است. این مسجد مجلل در دهه 1600 توسط سلطان احمد ساخته شده است و همچنین در فضای داخلی خود از کاشی های آبی ایزنیک استفاده می کند. فقط کافی است تصور کنید که کل مسجد در حالی که نور صافی از صدها پنجره مسجد به داخل می آید ، پر از نور آبی است.

3. ایاصوفیه

 موزه حیرت انگیز ایاصوفیه یکی از با شکوه ترین عجایب معماری جهان است در سراسر جهان به دلیل اهمیت تاریخی بسیار زیاد ، معماری روح انگیز و فضای داخلی بسیار بزرگ جهانگردان از سراسر جهان از این موزه خارق العاده دیدن می کنند. این مسجد از ابتدا به عنوان کلیسا ساخته شده و سپس تبدیل به مسجد شد. این مسجد از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه و بدون شک یکی از بهترین مساجد استانبول است.

4. مسجد روستم پاشا

 در مسجد روستم پاشا بهترین نمونه های کاشی های ایزنیک را در کل استانبول خواهید یافت. مسجد باشکوه رستم پاشا که یک جواهر گرانبها از معماری عثمانی است ، توسط معمار مشهور میمار سنان ساخته شده است که یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است و در فاصله 5 دقیقه ای از بازار معروف ادویه قرار دارد.

5. مسجد Ortakoy

 

 
مسجد اورتاکوی  یکی از زیباترین مساجد شهر است و بازدید کنندگان خود را با سبک نئو باروک ، نمای بیرونی تزئین شده و پنجره های عظیم خود از جایی که نور خورشید در آن جاری می شود و فضای داخلی آن را برجسته کرده، متحیر می کند و آن را به یکی از برترین مساجد استانبول تبدیل می کند.
 

6. مسجد ایوپ سلطان

 


 مسجد دوست داشتنی ایوپ سلطان واقع در منطقه ایوپ استانبول در خارج از دیوارهای شهر نزدیک به شاخ طلایی ، ورودی اصلی تنگه بسفر قرار دارد. این مسجد به دلیل قرار گرفتن در محل مقبره ایوپ الانصاری ، پرچمدار و دوست پیامبر محمد  به عنوان یکی از مهمترین مساجد ترکیه مورد احترام است. گفته می شود که ایوپ انصاری هنگام اولین محاصره اعراب قسطنطنیه کشته شد ، هنگامی که از مکه به مدینه نقل مکان کرد ، حضرت محمد را در خانه خود میزبان داشت.
 

7. مسجد سهزاده

 

 
مسجد Sehzade به یاد شاهزاده محمت ، پسر سلطان سلیمان ساخته شد که در سن 15 سالگی بر اثر آبله مرغان درگذشت.  مورخان این مسجد را اولین شاهکار کلاسیک عثمانی معمار می دانند. این مسجد که عشق پدر به فرزندش را نشان می دهد واقعاً ویژه است.
 

8. مسجد نو

 


 این مسجد جذاب شاهنشاهی عثمانی در منطقه تاریخی Eminonu  یکی از 10 مسجد برتر استانبول است و در نزدیکی بازار معروف ادویه جات واقع شده است. این مسجد توسط سفیه سلطان، همسر سلطان مراد سوم ، سفارش داده شد. کاشی های خیره کننده و فضای داخلی جذاب و غنی این مسجد را به یکی از مشهورترین مساجد شهر تبدیل کرده است.
 

9. مسجد فاتح

 

 
 مشهور است که مسجد جامع فاتح اولین مسجد شاهنشاهی بزرگ استانبول پس از فتح قسطنطنیه است. این مسجد جدا از اینکه محل دفن کنستانتین و سایر امپراطورهای بیزانس است ، محل دفن شخص خود مهمت فاتح (فاتح محمت) نیز هست. این مسجد همچنین دارای یک کتابخانه ، چندین حمام ، یک بیمارستان ، یک مدرسه (مدارس) ، آشپزخانه و همچنین یک بازار بود.
 

10. مسجد دولماباهچه

 
 


یکی از10 مسجد برتر استانبول است که با معماری باشکوه قلب شما را تسخیر می کند. مساجد برتر استانبول با بهره گیری از چشم اندازهای عالی به سبک نئو کلاسیک و شاهنشاهی ساخته شده است.  مسجد Dolmabahçe بیشتر شبیه یک تالار کاخ تزئین شده است تا یک مکان مقدس.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا