جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری زیبای کانادا

کشور بزرگ کانادا دارای چشم انداز متنوعی از یخچالهای طبیعی، دریاچه های آبی عمیق، کوههای راکی پوشیده از برف، سواحل دیدنی، جزایر زیبا و سرزمین های وسیع استپ می باشد. گردشگری کانادا بیشتر در اطراف شهرهای ونکوور، تورنتو، مونترال و اتاوا متمرکز است. در این مطلب 10 مورد از جاذبه های گردشگری کانادا را به شما معرفی می کنیم که مطمئناً زیبایی های جذاب آن شما را مسحور خود خواهد کرد.
 

1. دریاچه مورین

 

 
دریاچه موراین یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کانادا و مکانهای کره زمین در دره ها و بین قله ها است که بخشی از پارک ملی بانف است. این دریاچه یخبندان به دلیل کف سنگ صخره ای به رنگ سبز و آبی دیده می شود است.  قایقرانی از جمله بهترین راه ها برای گشت و گذار در این دریاچه بسیار دیدنی همراه با پیاده روی در منطقه است. دریاچه مورین یکی از مکانهای فوق العاده برای بازدید در کانادا است.
 
 

2. خلیج فوندی

 
 

 
خلیج فوندی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا که بین دو استان کانادا نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا قرار دارد. این مکان به دلیل بالاترین میزان جزر و مد در جهان نامش در کتب گینس ثبت شده است. در واقع ، در اینجا می توانید امواج جزر و مدی را مشاهده کنید که می توانند سطح دریا را به ارتفاع یک ساختمان پنج طبقه برسانند. امواج جزر و مدی سواحل را فرسایش داده و برخی از صخره ها را دچار خوردگی ترک کرده است.
 
 

3. بزرگراه دمستر

 
 

 
بزرگراه Demster یک بزرگراه ماسه ای است که شهر داوسون را به شهرهای کوچک استان یوکان متصل می کند. رانندگی در این بزرگراه ماسه ای که در تمام فصول برگزار می شود، چالش برانگیز است. این جاده از بیابان وسیع یوکان می گذرد و به عنوان یکی از دیدنی ترین درایوهای کانادا در نظر گرفته می شود. 
 
 

4. دریاچه لوئیز

 
 
 
دریاچه لوئیز یک دهکده جذاب در آلبرتا، بخشی از پارک ملی بانف است و به دلیل آب و هوای بکر و مرطوب آکوامارین که در میان جنگل ها و کوه های انبوه احاطه شده است، مشهور است. دریاچه لوئیز در حالی که در زمستان ها، به دلیل دریاچه های یخ زده یک مکان دلخواه برای اسکیت روی یخ است، تجربه دلپذیری از قایق سواری و کوهنوردی را در تابستان ارائه می دهد. دریاچه لوئیز به عنوان یکی از خیره کننده ترین دریاچه های جهان شناخته می شود و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در کانادا است.
 
 
 

5. لورنتها

 
 

 
Laurentians یک رشته کوه در جنوب کبک است. این منطقه پر از تپه های سرسبز ، جنگل های انبوه و دریاچه های آبی است. می توان زیپ لاین، قایق رانی، کایاک سواری، پیاده روی و بسیاری از فعالیت های ماجراجویی را در آنجا امتحان کرد. با فاصله کمی از مونترال، Laurentians از دیدنی ترین مکانها برای بازدید در کانادا هستند.
 
 
 

6. دریاچه Maligne

 
 
 

 
یکی دیگر از مکانهای باشکوه برای بازدید در پارک ملی جاسپر کانادا، دریاچه Maligne  معروف به آب فیروزه ای است که یخچال های طبیعی اطراف و جزیره مرموز روح آن جلوه و احساس بسیار جذابی به آن می بخشد. این دریاچه زرق و برق دار همچنین به دلیل ماهیگیری  کمپینگ و فعالیت های کایاک سواری، به همراه بسیاری از مسیرهای پیاده روی و شانس برای کشف حیات وحش بومی کانادا شناخته شده است و یکی از دیدنی ترین مکانهای کانادا است که به دلیل بیابان وسیع و طبیعت بکرش شناخته می شود که در سفر به کانادا باید از آن بازدید کنید.
 
 

7. White Pass و راه آهن یوکان

 
 

 
 
این جاده ریلی نمادین در زمان  Klondike و در سال 1900 در استان یوکان کانادا ساخته شد و امروز این خط راه آهن یوکان مسافران را به یک سفر زیبا می برد و از کوه ها، تنگه ها، یخچال های طبیعی، تونل ها و آبشارها عبور می کند. سفر 40 مایلی رفت و برگشت بین Skagway و Whitehorse چشم اندازهای مسحورکننده ای دارد. سوار شدن با قطار در مسیر راه آهن یوکان یکی از برترین کارهایی است که می توان در یوکان کانادا انجام داد.
 
 

8. دریاچه پیتو

 
 

 
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا ، دریاچه پیتو است که به خاطر رنگ فیروزه ای براق آن در میان کوهها و شاخ و برگهای سبز معروف است و در پارک ملی بانف واقع شده است بخاطر زیبایی طبیعی و محیط بکر شناخته شده است. برای دستیابی به بهترین منظره از دریاچه و مناطق اطراف آن، برای پیاده روی به Bow Summit، بالاترین نقطه در Iceways Parkway بروید. دریاچه Peyto یک تصویر عالی است ، که توسط بیابان وسیع و طبیعت رام نشده احاطه شده است.
 
 
 

9. کیپ اسپیر

 
 

 
کیپ اسپیر شرقی ترین نقطه کانادا و آمریکای شمالی است. این مکان در شبه جزیره آوالون، نیوفاندلند واقع شده است و دارای یک فانوس دریایی تاریخی است که اکنون بخشی از سایت ملی تاریخی کانادا است. این فانوس دریایی دارای قدمتی 150 ساله است و مناظر چشمگیری از اقیانوس اطلس را به نمایش می گذارد. از کانادا دیدن کنید و در Cape Spear بیابان واقعی آن را که در ساحل آتلانتیک است تجربه کنید.
 
 

10. آبشارهای نیاگارا

 
 

 
سفر شما به کانادا بدون بازدید از شگفتی طبیعی و چشمگیر آبشارهای نیاگارا ناقص است. آبشارهای نیاگارا گرچه بین ایالات متحده و کانادا مشترک است، اماکن با شکوه بخشی از استان انتاریو کانادا است که همسایه ایالت نیویورک آمریکا است. آبشارهای نیاگارا شهری در کانادا است که بسیار نزدیک به آبشار قرار دارد و از طریق پل رنگین کمان به ایالات متحده آمریکا متصل می شود. همچنین می توانید آبشار Horseshoe Falls گسترده ترین قسمت آبشارهای نیاگارا را از سمت کانادا مشاهده کنید.
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا