جاذبه های گردشگری

10 جاذبه گردشگری امارات که در سفر جاده ایی باید ببینید

کشور امارات که اغلب با شهرهای مدرن دوبی و ابوظبی شناخته می شود دارای جاذبه های گردشگری مانند مکان های تاریخی، آثار باستای و قلعه های چند صد ساله است. در این پست ما قصد داریم 10 تا از زیباترین جاذبه های گردشگری امارات را به شما معرفی کنیم که در سفر جاده ایی باید آنها را ببینید و اگر در ابوظبی یا دبی زندگی می کنید می توانید با ماشین به هر یک از این 10 مکان نمادین سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

1. فجیره – بهترین مکان برای سفرهای کوتاه مدت جاده ایی به دبی

 

فجیره مقصد غواصی امارات متحده عربی و دارای خط ساحلی انحصاری در خلیج عمان است. شما باید از کوههای بلند و چندین شهر زیبا و پر زرق و برق عبور کنید تا به آنجا برسید. جاده ها بسیار صاف هستند و چندین هتل و رستوران در فواصل زمانی مناسب وجود دارد که سفر از دبی به فجیره را آسان و لذت بخش می کند. مکانهای دیدنی  در فجیره و اطراف آن: مسجد شیخ زاید ، قلعه فجیره ، قلعه.

2. Khasab – بازدید از “نروژ خاورمیانه”

 

 یک جاده پر پیچ و خم و در عین حال صاف که مملو از fjords و خلیج های عجیب و غریب است در این سفر جاده ای دبی به عمان است. Khasab شهری زیبا در عمان است که به لطف چندین فیورد ، “نروژ خاورمیانه” لقب گرفته است و از مکانهایی برای دیدن در اطراف آن می توان به خاصاب و اطراف آن، رشته کوههای عمان ، قلعه خصاب اشاره کرد.

3. Liwa – یکی از بهترین سفرهای دیدنی جاده ای در امارات متحده عربی

 

سوار بر یک SUV ، آهنگ مورد علاقه خود را بگذارید و به سراغ جاده ای بی پایان بروید که راه خود را در بیابانی وسیع ، به نام “The Empty Quarter” ، طی می کند. یک شب را در هتل خلوت تایلال لیوا ، درست در لبه کویر قرار دارد انتخاب کنید. مکانهایی برای دیدن در لیوا و اطراف آن: موزه اتومبیل شیخ حمد ، استراحتگاه کویر قصر ال سراب ، قلعه های لیوا ، شهر Mezairaa.

 

4. Dibba – دریا از یک طرف و کوهها از طرف دیگر

 

سفرهای جاده ای فرصتی عالی برای جدا شدن از زندگی شلوغ شهر فراهم می کند. ناگفته نماند ، سرعت آرام و مناظر پانوراما از مزایای اضافی سفر با جاده است. و هنگامی که قصد سفر به یک مکان محبوب مانند Dibba را دارید زیبایی های این سفر نیز بیشتر می شود. جای تعجب نیست که این یکی از بهترین سفرهای آخر هفته از دبی از طریق جاده است.

5. راس الخیمه – برای کسانی که عاشق ماجراجویی هستند

 

رانندگی و رسیدن به راس الخیمه برای کسانی که روحیه ماجراجویانه دارند چه از نظر رانندگی و از آنجا که راس الخیمه یک مقصد کوچک استراحت است و دارای فعالیت های مختلفی مانند پاراگلایدر ، ورزش های آبی ، گلف ، ماهیگیری و اسب سواری بسیار لذت بخش است. این امارت همچنین پر از هتل های پنج ستاره افسانه ای و استراحتگاه های ساحلی است که آن را به یک گزینه مناسب برای آخر هفته تبدیل کرده است. مکانهایی برای دیدن در اطراف راس الخیمه: پارک آبی ایسلند ، موزه ملی راس الخیمه ، چشمه های خطس.

6. جبل هافت – یکی از بهترین جاده های جهان برای رانندگی

 

 
سنگهای آهک که برای یک میلیون سال زنده مانده اند و دسترسی به دومین قله بلند امارات متحده عربی  رانندگی در  جبل هات را بسیار لذت بخش می کند. جبل هافت بلندترین نقطه امارات متحده عربی است و مناظر دیدنی و زیبایی از صحرای مجاور ، عمان و شهر العین را ارائه می دهد. این جاده بی عیب و نقص توسط Edmunds.com به عنوان “بزرگترین جاده رانندگی در جهان” شناخته شده است. اطمینان حاصل کنید که در فواصل زمانی مناسب استراحت می کنید تا از مناظر خیره کننده کوه و محیط اطراف نهایت لذت را ببرید.
اماکن دیدنی در داخل و اطراف جبل هافت: کاخ العین ، باغ وحش العین.
 
 

7. Salalah ، عمان – بهترین راه های تفریحی آخر هفته از طریق جاده

 
 

 
با یک سفر جاده ای به واقعی ترین شکل (مسافت طولانی ، منظره های زیبا) ، هزاران گردشگر از جاده دبی به صلاله سفر می کنند تا فقط از فضای سبز چشم نواز لذت ببرند. هنگام عبور  از بین شهرهای کوچک ساحلی و عابران پیاده و شترها که گاهی اوقات در قسمت های تاریک و روشن بزرگراه عبور می کنند رانندگان باید مراقب باشند.
 
 

8. Musandam – رانندگی با بهترین مناظر

 
 
 

 
چه راهی بهتر از گذراندن آخر هفته  در فلودهای زیبا بر روی دهان (شناورهای سنتی قایقرانی) ، شنا با دلفین ها و گم شدن در برخی از باشکوه ترین مناظر منطقه؟ همه این کارها را بعد از اینکه با یک سفر جاده ای از دبی / ابوظبی  به مسندام رسیدید انجام دهید. مسندام که تقریباً دو ساعت و نیم از امارت دبی فاصله دارد، مقصدی ایده آل برای یک سفر 1 روزه است.
 
 

9. Jabal Jais – ایده آل برای یک سفر جاده ای با دوستان

 
 

 
چه کسی سفر جاده ایی با دوستان و موسیقی خوب را دوست ندارد؟ سفرهای جاده ای یکی از بهترین راه های لذت بردن در بین نسل امروز است که محبوبیت زیادی نیز دارد. جاده کوهستانی جبل جیس فرصتی خارق العاده را برای علاقه مندان به سفرهای جاده ای فراهم می کند که مطمئناً دوست دارند در امتداد منحنی های زیبا از تماشای مناظر نفس گیر خود لذت ببرند.
 

10. Hatta

 
 

 
مواقعی وجود دارد که می خواهید از کارهای روزمره گریز سریع داشته باشید و نمی خواهید وقت خود را برای برنامه ریزی هدر دهید … سفر جاده ای به هاتا ، عمان از دبی یا ابوظبی ، کاملاًبرای شما متناسب است. رانندگی کوتاه و مناظر بسیار دیدنی و جاده بدون ترافیک است و همه چیز برای لذت بردن از یک روز هیجان انگیز و دلنشین در هاتا فراهم است.

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا