آموزش کامپیوترتکنولوژی و فناوری

13 دانلود منیجر برتر ویندوز سال 2020

بررسی 13 دانلود منیجر پرسرعت و برتر جهان  برای کامپیوتر 2020:

در روزگار نه چندان دور که سرعت اینترنت بسیار کند بود. بخصوص در کشورهای جهان سوم به علت ضعیف بودن زیرساخت های شبکه، دانلود فایل از اینترنت با کندی صورت می گرفت. تا اینکه مهندسین نرم افزار پس از سالها بررسی موفق به پیاده کردن روش هایی برای افزایش سرعت دانلود شده اند. یکی از این روش طراحی نرم افزار افزایش سرعت دانلود یا همان دانلود منیجر بوده است. که امروز وجود آن بر روی هر گوشی یا سیستم کامپیوتر ضروری هست. دانلود منیجر سرعت دریافت فایل از اینترنت را تا 500 درصد افزایش می دهد. یعنی اگر شما با مرورگر یک فایل را با سرعت 50kb در ثانیه دانلود کنید. با استفاده از دانلود منیجر می توان این سرعت به 250kb و حتی بیشتر افزایش دهید. این نرم افزارهای مدیریت و افزایش سرعت دانلود با تکنولوژی مخصوص به خود سرعت دریافت فایل را به طرز شگفت انگیز افزایش می دهند.  از طرفی فشار بر سرور ها و سخت افزار شبکه را نیز کاهش می دهند.

ای اس دانلود در این پست به بررسی و معرفی 13 دانلود منیجر برتر برای ویندوز در سال 2020 پرداخته است.

1- اینترنت دانلود منیجر Internet Download Manager

اینترنت دانلود منیجر محبوب ترین نرم افزار افزایش سرعت و مدیریت دانلود برای ویندوز است. که تقریبا بیش از 90 درصد سیستم های ویندوز به آن مجهز هستند. و شرکت سازنده آن دائما در حال به روز رسانی هست. Internet Download Manager قادر به افزایش سرعت دانلود فایل از اینترنت تا 500 درصد یعنی بیش از 5 برابر می باشد. این نرم افزار رایگان نیست. بلکه شما می توانید تنها به مدت 30 روز از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید. و برای دریافت لایسنس آن باید چند لار پرداخت کنید.  هر چند اکثر کاربران در ایران از نسخه های کرک شده و غیر قانونی آن استفاده می کنند.

IDM دارای ویژگی های پیشرفته همچون متوقف کردن جریان دانلود و ادامه آن در زمان بعد، دانلود زمان بندی شده، همخوانی با تمامی مرورگرها برای تشخیص فایل و دانلود آنها، تشخیص و دانلود سریع ویدئوها از یوتیوب، پشتیبانی از تمامی فایل ها و فرمت ها، قابلیت شخصی سازی جهت افزودن فرمت دلخواه، تنظیم جهت خاموش کردن سیستم پس از اتمام دانلودو.

شما می توانید با مراجعه به سایت ای اس دانلود نسخه جدید این دانلودر را به همره کرک فعال سازی دریافت کنید. هر چند پینشهاد می کنیم در صورت امکان لایسنس قانونی آن را از سایت اصلی شرکت سازنده خریداری کنید.

2. فری دانلود منیجر Free Download Manager

Free Download Manager یک نرم افزار رایگان جهت افزایش سرعت دانلود بر روی سیستم های ویندوزی است. کسانی که این دانلودر را استفاده کرده باشند. حتما با سرعت آن آشنا هستند. فری دانلود هر چند در حد و اندازه IDM محبوب نیست اما به لحاظ سرعت دانلود چندان تفاوتی با اینترنت دانلود منیجر ندارد.

 

این دانلود برای کسانی که با کرک و فعال سازی IDM مشکل دارند. بهترین گزینه جهت جایگزینی Internet Download Manager می باشد. تکنولوژی به کار رفته در FDM به گونه ای هست که برای دریافت یک فایل با تقسیم فایل های در بخش های مختلف و سپس دانلود همزمان آن سرعت دانلود را افزایش می دهد. جالب اینجاست که برنامه FDM از فایلهای تورنت نیز پشتیبانی می کند. همچنین اگر در حال تماشای یک فیلم به صورت آنلاین هستید. می توانید مقدار پهنای باند خاصی را به برنامه اختصاص دهید. مثلا مشخص کنید که سرعت دانلود 50kb باشد. تا همزمان کارهای دیگه را نیز انجام دهید. هر چند نرم افزار اینترنت دانلود منیجر هم چنین ویژگی دارد.

دانلود Free Download Manager از سایت ای اس دانلود

 

3 – Download Accelerator Plus

دانلودر شماره 9 لیست ما به یکی از قدیمی ترین برنامه های مدیریت دانلود یعنی Download Accelerator Plus اختصاص دارد. این برنامه بیش از 300 میلیون کاربر در جهان دارد. DAP یک دانلود منیجر کاملا امن جهت اسکن فایل ها قبل از دانلود می باشد. تا از دریافت فایل های ویروس و انتشار آنها جلوگیری شود. از مهمترین ویژگی های این دانلود به پیش نمایش فیلم ها در حین دانلود است. دانلود منیجر Download Accelerator Plus را می توان از سایت ای اس دانلود به صورت رایگان دریافت کنید.

از مهمترین ویژگی های Download Accelerator Plus DAP به موارد زیر اشاره کرد.

سرعت دانلود بالا و پشتیبانی از انواع فایل
پیش نمایش فیلم هنگام دانلود در نرم افزار DAP تا بتوان محتوای دریافتی را بررسی کرد.
مشاهده اطلاعات مربوط به پرونده و چک کردن آن جهت اطمینان از امنیت و یا مخرب نبود در ویژگی جدید DAP Link Checker
فیلم های خود را پس از دانلود به صورت رایگان به فرمت دلخواه خود تبدیل کنید.
دانلود موزیک از iTunes و تبدیل فیلم های دریافتی از یوتیوب به فرمت MP3
دانلودر Download Accelerator Plus را از ای اس دانلود به همراه نسخه قابل حمل دریافت کنید.

4. JDownloader

دانلودر شماره 3 ما در این لیست JDownloader می باشد. که با تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز مطابقت دارد. و سرعت دانلود شما را تا چندین برابر افزایش می دهد. JDownloader یک نرم افزار منبع باز است. با JDownloader می توانید هر فایلی را به سرعت بارگیری کنید. همچنین به شما امکان مکث و از سرگیری دانلودهای اضافه شده را می دهد. نکته جالب دیگر در مورد این دانلود امکان ادامه جریان دانلود در صورت تغییر آی پی هست. یعنی اگر شما در حین دانلود به VPN وصل شده باشید. جریان دانلود قطع نمی شود. بلکه با آی پی جدید هم ادامه پیدا می کند. این دانلودر دارای امکاناتی همچون تنظیمات شخصی سازی، تغییر تم و .. است. شما می توانید این برنامه را صورت رایگان از سایت سازند و ای اس دانلود دریافت کنید.

دانلود JDownloader 

5. uGet

uGet همچنین یک دانلود منبع باز برای ویندوز است. همچنین دارای گزینه های بارگیری چند رشته ای و همچنین امکان مکث و از سرگیری جریان دانلود است. همچنین با استفاده از ویژگی پیشرفته می توانید چندین فایل را به صورت همزمان دانلود کنید.


uGet درست مانند فری دانلود منیجر، همچنین دارای یکپارچه سازی مرورگر است. یکی از بهترین ویژگی های uGet ، قابلیت آن در ارسال سریع خودکار با استفاده از مدیر کلیپ بورد است.

پشتیبانی از تم های متعدد و یک رابط کاربری پاک و بصری وجود دارد که کار را بدون دردسر انجام می دهد. سرعت بارگیری بسیار جذاب است و uGet یکی از دانلودرهای مورد علاقه ما در این لیست است.

6. GetGo Download Manager

GetGo Download Manager

دانلود منیجر شماره 5 لیست به GetGo Download Manager اختصاص دارد. یکی از بهترین برنامه های دانلود فایل با سرعت بالا است. به خصوص اگه می خواهید همزمان فایل های زیادی را دانلود کنید. قابلیت پردازش سریع و استفاده کم از سخت افزار سیستم، تهیه لیست از فایل های بارگیری شده بر حسب فرمت و نوع فایل از ویژگی های این دانلودر به شمار، سازگاری با مرورگرهای کروم و فایرفاکس می آید. چنانچه بعضی از سایت های دارای یوزر پسورد جهت دانلود هستند. می توان با این برنامه آنها را یکبار برای همیشه ذخیره کنید. پیشنهاد می کنیم این دانلودر را نیز تست کنید شاید گزینه ای مناسبی برای دانلود منیجر باشد. 

7-EagleGet

دانلود منیجر عقاب که شرکت سازنده اش ادعا می کند مثل عقاب سریع و قدرتمند هست. این دانلود منیجر دارای ویژگی هایی هست که دیگر برنامه های مشابه فاقد آن هستند. EagleGet از پروتکل های مختلفی مانند HTTP ، HTTPS ، FTP ، MMS و RTSP پشتیبانی می کند. این باعث می شود ادغام با مرورگرهای مدرن مانند Chrome ، Firefox و Opera آسان شود. این می تواند بطور خودکار پیوندهایی را از این مرورگرها بدست آورد و بارگیری را شروع کند. جالب اینکه از تکنولوژی چند رشته ای برای افزایش سرعت دانلود استفاده می کند.

 

8. Ninja Download Manager

دانلودر داخلی و پیش فرض مرورگر گوگل کروم سرعت چندانی ندارد. بخصو برای بارگیری فایل های با حجم بالا. و مشکل دیگر اینکه در صورت قطع شدن اینترنت یا مشکلات دیگر امکان از سرگیری جریان دانلود از مقدار دریافت شده میسر نیست. باید دوباره فایل را دانلود کنید. با این حال باید شما از دانلودر و افزونه های مشابه استفاده کنید.

Ninja Download Manager

 دانلودر Ninja یک برنامه افزودنی دانلود فایل برای Chrome در ویندوز است. با نصب پلاگین Download Ninja را در Google Chrome نصب کنید و از آن استفاده کنید تا انواع فایل را با سرعت بالا در کروم دانلود کنید. این پلاگین جایگزین دانلودر در کروم است. از ویژگی هایی مانند مکث /  ادامه جریان دانلود و پشتیبانی از چند زبان مختلف است. البته برای استفاده از این افزونه بر روی کروم باید نرم افزار آن نیز بر روی ویندوز نصب گردد.

9. Xtreme Download Manager

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که فیلم و موزیک زیاد دانلود می کنید بدون شک Xtreme Download Manager بهترین انتخاب برای شما می باشد. یک دانلودر مخصوص فایل های ویدئویی و تصویری و افرادی که علاقمند به فیلم هستند. و از پلتفرم های ویدئویی مانند یوتیوب، فیسبوک، ویمیو و هزاران وب سایت دیگر پشتیبانی می کند.

البته این دانلود فقط فرمت ویدئویی پشتیبانی نمی کند. بلکه تمامی فرمت های دیگر مثل فایل های زیپ و .. را نیز ساپورت می کند. از دیگر ویژگی های هوشمند این برنامه دانلود زمان بندی شده است. این برنامه از پروکسی و سایر ویژگی های دیگر دانلودرها نیز برخوردار است.

10. iDownload Manager

دانلود شماره 10 ما به iDownload Manager اختصاص دارد. یک برنامه ساده اما سریع با تکنولوژی multithreading برای دانلود فایل های با حجم بالا است. این Downloader کاملا رایگان است و شما می توانید آن را از فروشگاه مایکروسافت رایگان نصب کنید.

12. Internet Download Accelerator

Internet Download Accelerator یا شتاب دهنده سرعت دانلود یکی دیگر از بهترین برنامه های دانلود منیجر برای تمامی نسخه های ویندوز است. مثل دیگر دانلودرها فایل سنگین را به چندین فایل تقسیم و سپس آنها را همزمان دانلود می کند. و با تمامی مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا، واترفاکس، اج و.. مطابقت دارد. نسخه جدید Internet Download Accelerator را از ای اس دانلود رایگان دریافت کیند.

 

13. FlashGet

FlashGet یک دانلود منیجر عالی دیگر برای ویندوز است. از ادغام با مرورگرها برخوردار است و علاوه بر آن ، قبل از شروع دانلود فایل آن را به لحاظ ویروس و بدافزار بررسی می کند.

FlashGet از HTTP ، FTP ، BitTorrent و پروتکل های دیگر پشتیبانی می کند. و همچنین دارای یک دکمه شناور بر روی صفحه ویندوز است که می توانید از آن برای نظارت بر بارگیری خود یا پخش / مکث یا اضافه کردن لینک های بارگیری جدید استفاده کنید.

 

13-Microsoft Download Manager

یکی از کم حجم ترین و ساده ترین دانلودرها جهت استفاده، Microsoft Download Manager می باشد. بدون هیچ گونه پیچیدگی خاصی، که توسط کمپانی مایکروسافت طراحی و عرضه شده. شما می توانید این نرم افزار را از سایت رسمی آن دانلود کنید. هر چند با وجود نرم افزار اینترنت دانلود منیجر شانسی برای ابراز وجود چنین برنامه هایی نمی توان دید.

نتیجه گیری:

13 دانلود منیجر برای شما معرفی شده که هر کداوم ویژگی های خاص خود را دارند. بعضی از آنها رایگان و بعضی به لایسنس و کرک فعال سازی نیاز دارند. که می توان از سایت و شرکت سازنده لایسنس آنها را خریداری کرد. یا با مراجعه به سایت ای اس دانلود قسمت دانلود منیجر آنها را به همراه کرک و سریال فعال سازی دریافت و نصب کرد.

همه این برنامه دارای یک ویژگی و هدف مشترک هستند آن هم افزایش سرعت دانلود.ما در این پست به برخی از سئوالات مشترک شما پاسخ داده ایم.

 

 

 

بهترین دانلود منیجر برای ویندوز؟

بدون شک IDM یا همان Internet Download Manager بهترین نرم افزار افزایش سرعت دانلود به هر لحاظ می باشد.

برای دانلود فیلم از یوتیوب کدام دانلود منیجر را نصب کنیم؟

برای دانلود از یوتیوب IDM را نصب کرده و سپس داخل مرورگر از قسمت Add-ons آن را فعال کنید. فراموش نکیند که هم مرورگر و هم دانلود منیجر را همیشه به آخرین ورژن به روز رسانی کنید.

بهترین دانلود منیجر رایگان؟

پاسخ ما Free Download Manager که به لحاظ سرعت در حد IDM می باشد.

آیا IDM در ایران نمایندگی دارد؟

خیر. این دانلود منیجر هیچ نمایندگی در ایران ندارد. تهیه لایسنس قانونی فقط از شرکت سازنده قابل خریداری می باشد.

کدام downloader قابلیت دانلود زمان بندی شده دارد؟

تقریبا اکثر دانلود منیجرها این قابلیت را دارند. اما IDM از همه کامل تر هست.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام – وقتی از idm میخواهم فایلی را دانلود کنم به صورت چند پارت نمایش داده می شود مثلا 13 پارت و همه با هم یکجا دانلود نمیشود! چرا؟
    وقتی download all را هم میزنم باز ارور داده و پارتها در یک فایل دانلود نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا