امنیت دیجیتالتکنولوژی و فناوری

10 کشور برتر جهان که بیشترین هکرها را دارند؟

کدام کشورها بیشترین هکرها را دارند؟

ورود اینترنت به تمامی عرصه های زندگی بشر امنیت ما انسان ها را بیش از هر زمان دیگری به چالش کشیده است. آن هم امنیت اطلاعات که دیگر سرمایه های مجازی به حساب نمی آیند بلکه سرمایه های واقعی به شمار می آیند. در قرن 21 شاهد ابعاد دیگری از جنگ ها به نام جنگ سایبری هستیم. جنگی که ارتش آن هکرهای هر کشور و به جای سامانه موشکی یا تسلیحات دفاعی از فایروال، آنتی ویروس، هکر ،متخصص امنیت شبکه و.. جهت دفاع استفاده می کنند. هکرها ابزار نوین جاسوسی به شمار می آیند. دسترسی هکرها به با ارزشمند ترین اطلاعات محرمانه و حیاتی باعث شده تا انگیزه مالی به این این نوع جرایم جذابیت و رونق دهد. اطلاعاتی که هکرها از شرکت ها و دولت ها به دست می آورند برای رقیبان و دولت های مقابل میلیاردها دلار ارزش دارد. اطلاعات محرمانه ای که لو رفتن آنها ممکن است معادلات منطقه ای و  جهانی را بر هم بزند.

هکرها ارتش سایبری یک کشور به حساب می آیند چه هکرهای کلاه سیاه و چه هکرهای دولتی و سازماندهی شده. تخریب، درآمد زایی، استخدام، جنگ های سایبری باعث شده تا کشورهای مختلف جهان بر روی هک و هکرها سرمایه گذاری کنند. هکرها می توانند از طریق سرقت اطلاعات یا تخریب و آسیب زدن به زیرساخت های سایر کشور ها درامد خوبی کسب کنند. آنها می توانند از بانک ها سرقت کنند. اطلاعات شرکت های بزرگ فناوری را به سرقت ببرند. و آنها را در وب تاریک با قیمت بالا به فروش برسانند. یا اینکه با سرقت اطلاعات از قربانیان باج دریافت کنند. و اینکه با شناسایی حفره های امنیتی در سخت افزار و نرم افزار شرکت های بزرگ فناوری از آنها باج دریافت کنند. این روز ها حتی اگر برای حملات سایبری به دیگر کشور ها نیاز نداشته باشند. برای دفاع از خود در مقابل حملات سایبری گروه ها و کشورهای نیاز هست. که لازمه این کار سرمایه گذاری در زمینه های امنیت شبکه و هک هست.

هک و هکر هر چند شغل غیر قانونی و جرم به حساب می آید اما دولت ها و سازمان های مختلف در سراسر جهان از هکرها برای حمله به تاسیسات و زیرساخت های کشورهای مقابل استفاده می کنند. برای نمونه چین، روسیه و آمریکا سالیانه بیشترین حملات سایبری را علیه یکدیگر انجام می دهند.

هکرها هم مثل سئوکاران به سه گروه کلاه سیاه، کلاه سفید، کلاه خاکستری تقسیم می شوند. که خطرناک ترین آنها هکرهای کلاه سیاه هستند چرا که اولا مخفیانه فعالیت می کنند. فعالیت های آنها فوق العاده مخرب هست مانند سرقت اطلاعات محرمانه، سرقت از بانک ها به روش مجازی، یا حتی سرقت اطلاعات بانکی، تخریب و حملات سایبری مانند هک سایت های مختلف مثلا هک سایت کاخ سفید و..

هکرهای کلاه سفید بیشتر به صورت قانونی کار می کنند آنها حفره های امنیتی در سخت افزار و نرم افزار شرکت های مختلف را شناسایی می کنند و از آنها برای برطرف سازی و شناسایی پول دریافت می کنند. هکرهای کلاه خاکستری هم فعالیتی بین این دو دارند. البته بیشتر آنها برای کنجکاوی هک می کنند نه برای کسب درآمد.

ما در این پست به معرفی 10 کشور برتر جهان به لحاظ داشتن بیشترین هکرها می پردازیم پس با ای اس دانلود همراه باشید.

1- چین

از آنجا که چین پرجمعیت ترین کشور جهان و دومین قدرت اقتصادی جهان به شمار می آید تعجب آور نیست که بیشترین تعداد هکرها را در خود جای داده است. انجام حملات سایری به ایالات متحده آمریکا و کسب درآمد، سرقت اطلاعات و داده های حساس مثلا مربوط به تولید فلان سخت افزار انگیزه اصلی هکرهای چینی است. چین و روسیه بزرگترین کشورهایی هستند که بیشترین حملات سایبری به شبکه های آمریکایی را انجام می دهند. 41 درصد حملات سایبری در جهان توسط هکرهای چینی انجام می شود. البته این روزها هکرهای چینی به صورت اجازه ای توسط دیگر کشورها مورد استفاده قرار می گیرند.

2. ایالات متحده آمریکا

آمریکا بزرگترین مرکز تکنولوژی و ابر قدرت 4 بعدی جهان: کشوری که داری بزرگترین شرکت های تکنولوژی جهان مثل اپل، گوگل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و.. می باشد. و هزاران شرکت بزرگ دیگر در این کشور قرار دارند. داشتن بزرگترین ارتش جهان، قدرت اول اقتصادی و نظامی جهان طبعیی هست که این کشور را به یک هدف بزرگ برای هکرها تبدیل کند. آمریکا هم بیشترین هکرها را بعد از چین در خود جای داده و به دیگر کشور ها مثل روسیه، چین و .. حمله می کند. جنگ سایبری آمریکا با دو ابر قدرت دیگر یعنی چین و روسیه سالهاست که ادامه دارد. سازمان های اطلاعاتی این کشور بزرگترین هکرهای دنیا را در اختیار دارند تا از آنها برای مقابله و جنگ سایبری با دیگر کشورها استفاده ببرند. نمونه آن ویروس استاکسنت که انرژی هسته ای ایران را هدف گرفته و باعث مختل شدن سانتریفیوژ های هسته ای ایران شد.

 

3- ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایست که بیشترین حملات سایبری بر علیه دیگر کشورها انجام می دهد. و با داشتن سهم 4.7 درصدی از حملات سایبری در جایگاه سوم جهان قرار داد. همچنین این کشور تیم های هکری قدرتمند همچون “تیم ایلیدالز” دارد. که وب سایت وزارت دفاع ایالات متحده توسط گروهی هکری “تیم ایلیدالز” هک شده است. به نظر می رسد علاوه بر هکرهای خود این کشور ، سیاست های مهاجر پذیری ترکیه در مهاجرت هکرها به این کشور برای مخفی ماندن نیز نقش مهم در ثبت این جایگاه داشته باشد. موقعیت استراتژیکی و ژئوپلیتیکی این کشور و دشمنان جهانی و منطقه ای باعث شده تا به هک و حملات سایبری در این کشور توجه ویژه ای شود.

4- روسیه

داشتن جایگاه چهارم برای روسیه یکی از کشورهایی که سالهاست با آمریکا جنگ سایبری دارد، طبیعی است. اگر چه روس ها در سال 2019 حدود 4.3 درصد حملات سایبری را انجام داده اند. اما این کشور مثل آمریکا و چین قویترین و خطرناک ترین هکرها جهان را در خود جای داده است. هکرهای روسی سابقه هک سیستم های کامپیوتر کاخ سفید و هک سایت امنیتی متعلق به کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و .. در کارنامه خود دارند. یکی از جالب ترین اقدامات هکرهای این کشور در سال 2016 یعنی هک پایگاه داده تست دوپینگ ورزشکاران المپیک تابستانی ریودوژانیروی برزیل بود که توانسته اند نتایج مربوط به تست دوپینگ ورزشکاران را تغییر دهند. به نظر می رسید این حمله با هماهنگی دولت روسیه صورت گرفته باشد.

5- تایوان

داشتن نوزدهمین اقتصاد جهان، برخورداری از تکنولوژی و فناوری پیشرفته باعث شده تا تایوان پنجمین کشوری باشد که بیشترین هکرها را در خود جای داده است. فضای سیاسی و اقتصادی این کشور نسبت به چین بسیار باز تر هست و به بهشتی برای هکرها در شرق آسیبا تبدیل شده است. هکرهای این کشور آنچنان قوی هستند که دولت تایلند از این کشور برای مقابله با حملات سایبری درخواست کمک کرده است. و حتی با آمریکا یک رزمایش مشترک جنگ سایبری نیز برگزار کرده است.

6- برزیل

داشتن جمعیت جوان، اقتصاد رو به رشد و توجه زیاد به تکنولوژی و اینترنت باعث شده تا این کشور به ششمین کشور جهان به لحاظ داشتن هکرها قرار بگیرد. حدود 3.3 درصد حملات سایبری جهان از برزیل صورت گرفته است. بزرگترین انگیزه هکرهای برزیلی کسب درآمد مالی از طریق هک بانک ها و سیستم های پرداخت آنلاین است.

7- رومانی

این کشور کوچک اروپای شرقی سالهاست که به یکی از بزرگترین مراکز هکرهای جهان تبدیل شده است. و حدود 3.3 درصد حملات سایبری متعلق به هکرهای این کشور هست. به نظر  می رسد درآمد زایی بزرگترین انگیز هکرهای این کشور برای انجام حملات سایبری به دیگر کشور های جهان به شمار آید. و حتی در این کشور یک شهری (Ramnicu Valcea) وجود دارد که به شهر هکرها (Hackerville ) معروف است. در آن گروه های هکری به صورت رسمی فعالیت می کنند. اگه به هکر یا گروهی هکری نیاز دارند پیشنهاد می کنم به این شهر سفر کنید. هدف اصلی هکرهای رومانیایی ایالات متحده آمریکا و شرکت های بزرگت تکنولوژی هست. و مثل دیگر هکرهای جهان یکی از اهداف آنها هکر به قصد استخدام هست. و حتی موفق شده اند به سرور های ناسا و پنتاگون نیز نفوذ کنند.

 

8- هند

وقتی دومین جمعیت بزرگ جهان متلق به این کشور هست وقتی از هر 4 مهندس کامپیوتر در جهان یکی هندی است وقتی شرایط کار و اقتصاد در این کشور بخاطر جمعیت زیاد اینقدر بد است چرا این کشور به هشتمین مرکز هکرها و محل انجام حملات سایبری تبدیل نشود؟ بدون شک هکرهای هندی مثل هکرهای برزیلی حملات سایبری و سرقت اطلاعات به قصد درآمدزایی هک انجام می دهند. البته دولت این کشور مثل دیگر ابر قدرت های جهان دشمنانی دارد که دائما در جنگ سایبری با آنها به سر می برد مثل پاکستان.

 

9 – ایتالیا

به نظر می رسد هر جا که قوانین مربوط به جرایم سایبری و هک ضعیف تر باشد در افزایش تعداد هکرها نقش دارد. ایتالیایی یکی از 20 قدرت برتر اقتصاد جهان و یکی از اعضای اتحادیه اروپا هست. با وجود گروه های مافیایی در این کشور و برخورداری از اقتصاد و صنعت پیشرفته داشتن جایگاه نهم کشورهای دارای بیشترین هکر چندان عجیب نیست. از مشهورترین هکرهای ایتالیایی به لوکا تودسکو معروف به qwertyoruiop اشاره کرد که توانسته بود کنسول بازی پلی استیشن 4 را هک کند. 1.6 درصد حملات جهان سایبری توسط هکرهای ایتالیایی صورت می گیرد.

 

10- مجارستان

مگر می شود که همسایه رومانی باشی اما هکر نداشته باشی! مجارستان یکی از کشورهای اروپایی که بیشترین حملات سایبری از این کشور صورت می گیرد از جالب ترین اتفاقات تاریخ هک در این کشور رقم خورد. جایی که هکر ۱۸ ساله مجارستانی توانست با فشردن کلید F12 کیبورد، سیستم پرداخت آنلاین حمل‌ونقل بوداپست را هک کند. و قیمت گزافی را برای بلیت‌ها تعیین کند.

 

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا