جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری برتر آنتالیا

آنتالیا نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است که پر از مکان های تاریخی، سواحل زیبا و جاذبه های توریستی می باشد. شهر آنتالیا که هم دوستداران طبیعت و ساحل و هم علاقه مندان به تاریخ را راضی خواهد کرد مرکز گردشگری ترکیه محسوب می شود و دارای جاذبه های گردشگری فراوان می باشد. این شهر که در خلیج آنتالیا واقع شده است زیبایی های طبیعی را با مدرنیته در هم آمیخته و در این پست ما قصد داریم بهترین  مکان های دیدنی و مناظر توریستی آن را به شما معرفی کنیم.

1.شهر قدیمی (کالئیچی)

 

محله پیچ و خم Kaleiçi  عمارتهای عثمانی سفید و با سقف قرمز کاملاً مرمت شده و خیابان های سنگ فرش ، بوتیک ها ، فروشگاه های سوغاتی ، گالری های هنری و رستوران ها را در خود جای داده است. میدان اصلی (کاله کاپیسی) دارای یک دروازه قلعه و یک برج ساعت سنگی است و مسجد Tekeli Mehmet Pasa که در قرن هجدهم ساخته شده فقط به دلیل کاشی کاری داخلی ارزش دیدن دارد. در کنار Hesapçi Sokak ، منار زیبای Kesik Minare (مناره کوتاه) را پیدا خواهید کرد که در قرن 19 به دلیل آتش سوزی ویران شد و این تنها چیزی است که از ساختمانی باقی مانده است. این مناره ابتدا به عنوان یک معبد رومی و سپس به یک کلیسای بیزانس و در نهایت به یک مسجد تبدیل شد.

2. موزه آنتالیا

 

این موزه یکی از بزرگترین موزه های ترکیه و از بهترین مکان های دیدنی آنتالیا می باشد که اگر به تاریخ ترکیه علاقه مند هستید نباید این موزه عالی را از دست بدهید. نمایشگاه های خیره کننده اینجا بهترین یافته ها را از سایت های حفاری در سراسر سواحل ترکیه به نمایش می گذارد و این مجموعه به روشی مثال زدنی نمایش داده می شود که درک تاریخ غنی و نسبتاً پیچیده ترکیه را آسان می کند. بخش بزرگ باستان شناسی نمایش هایی از عصر مفرغ تا بیزانس را ارائه می دهد. این موزه شامل 13 سالن و یک گالری فضای باز می باشد که 50000 اثر هنری در آن به نمایش گذاشته شده است.

 

3. یولی مناره

 

یکی از متمایزترین مکان های دیدنی آنتالیا  مناره یوولی (مناره فلوت) است که توسط سلطان سلجوقی علا الدین کیکوباد (36-31219) ساخته شده است. این مناره یک نمونه از معماری سلجوقیان با یک پایه مربع است که توسط یک طبل هشت ضلعی که شافت فلوت را تحمل می کند  ساخته شده است. مناره درست در کنار دروازه ورودی Kale است و روبروی مناره برج ساعت آنتالیا در دوران عثمانی قرار دارد، در حالی که در نزدیکی آن مقبره هایی متعلق به قرن 14 وجود دارد.

4. دروازه هادریان

 

دروازه هادریان یکی از اصلی ترین (و چشمگیرترین) دروازه های ورود به منطقه کالئیچی است. قسمتهای قابل توجهی از دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در ضلع شرقی شهر قدیمی حفظ شده است و دروازه هادریان برجسته ترین این بخشها است. این دروازه سنگ مرمر سه طاقی که توسط شخص امپراطور هادریان ساخته شده، با تزئینات برجسته تزئین شده است. هنگام قدم زدن در طاق ها به سقف نگاه کنید تا بهترین کنده کاری های بجای مانده از این اثر را مشاهده کنید.

5. قلعه روم (Hidirlik Kalesi)

 

این برج استوانه ای با متراژ 14 در قرن 2 ساخته شده است و از بالای بندر در حاشیه پارک Karaalioglu قرار دارد. هیچ کس اطلاع دقیقی از اینکه وظیفه اصلی آن چه بوده است ندارد اما شواهد حاکی از آن است که به عنوان برج دیده بانی یا فانوس دریایی عمل می کند و اکنون یک مکان خارق العاده برای تماشای غروب خورشید یا دیدن مناظر مهم و چشمگیر بندر قدیمی است. این پارک یک منطقه مناسب برای پیک نیک و یک مکان آرام و پر از گل برای فرار از خیابان های شلوغ شهر است. 

6. آسپندوس

 

 آسپندوس حدود 47 کیلومتری شرق این شهر قرار گرفته و یک مکان باستانی تئاتر رومی و یکی از برترین مکان های دیدنی آنتالیا است. روزهای شکوه این شهر باستانی در طول قرن های 2 و 3 بود که بیشتر ویرانه های امروزی این شهر در آن زمان ساخته شده است. به غیر از سالن تئاتر که به طور کامل مرمت شده و می تواند 15000 نفر را در خود جای دهد، قسمت اعظم سایت هنوز ویرانه است و احتمالاً بازدید از آن تنها برای طرفداران واقعی بناهای تاریخی جالب باشد . تور آبشارهای Aspendos ، Perge و Manavgat به شما امکان می دهد در طول یک روز سه مورد از بهترین جاذبه های شهر را ببینید. این تور شامل تورهای خرابه های رومی Aspendos و Perge ، ورودی Aspendos و آبشارها (که نزدیک Side هستند) می شود.

7. پرژ

 

پرژ یکی از بهترین مکان های دیدنی آنتالیا  و شهری باستانی در یونان است که زمانی پایتخت پامفیلیا سکوندا بود و اکنون در استان آنتالیا در سواحل جنوب غربی مدیترانه ترکیه قرار دارد. استادیوم وسیع پرژ ، معابد نیمه ویران شده و آجرهای بزرگ ستون دار پر از شکوه گذشته است. این شهر روزگاری پایتخت پامفیلیای باستان بود که در زمان حکومت یونان و سپس روم شکوفا شد. خرابه های اینجا در حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارند و اگرچه به اندازه سایر مناطق موجود در ساحل فیروزه ترکیه حفظ نشده است، اما این بدان معنی نیست که گردشگران کمتری را به خود جذب می کند.

8. ساحل لارا

 

در جنوب مرکز آنتالیا  ساحل لارا با شن و ماسه سفید نرم و امکانات مناسب خانوادگی، کافه ها و رستوران ها، جت اسکی و فعالیت های فراوان یکی از بهترین مکان های دیدنی آنتالیا می باشد. این منطقه جایی است که تعداد زیادی از استراحتگاه های ساحلی آنتالیا در آن واقع شده اند و در ایام تعطیلات و ماه های تابستان  این ساحل مملو از گردشگر می شود.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا