جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری صباح، جزیره ایی زیبا در مالزی

صباح بخشی از جزیره بورنئو است که در گذشته بورنئو شمالی نامیده می شد. بورنئو قبلاً متعلق به چینی ها بود و در جنگ جهانی دوم به عنوان زندان مورد استفاده قرار می گرفت. این جزیره متعلق به سه کشور مالزی، اندونزی و بورنئو است و در شرق مالزی واقع شده و به این کشور تعلق دارد. از آنجا که این جزیره زیبا یکی از مهمترین مقاصد گردشگری است سعی داریم در این پست شما را با دیدنی های جزیره صباح آشنا کنیم. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری جزیره زیبای صباح مالزی با ما همراه باشید.

آب و هوای صباح

دمای هوا در جزیره صباح بین 20 درجه سانتیگراد در مناطق ساحلی و 32 درجه سانتیگراد در روزهای آفتابی گرم متغیر است  و باران های فصلی و موسمی از ویژگی های این ایالت است.

جاذبه های گردشگری صباح

جاذبه های گردشگری جزیره زیبای صباح در مالزی

جاذبه های طبیعی صباح از جمله اکوسیستم خاص آن و وجود حیواناتی مانند خرچنگ، ​ پرنده و پستانداران بومی یکی از دلایلی است که سالانه بسیاری از گردشگران را وادار به کشف جنگل های گرمسیری منطقه می کند. از دیگر جاذبه های صباح می توان به سواحل بکر، جزایر زیبا، استراحتگاه ها، پیاده روی، غواصی و  بالون زدن  … اشاره کرد.

 

مجموعه ای از جاذبه های طبیعت در صباح جمع شده اند. از بلندترین کوه در جنوب شرقی آسیا ، کینابالو، تا پرندگان و پستانداران متنوع را می توانید در صباح پیدا کنید.

رودخانه کیناباتانگان

یکی از جاذبه های گردشگری صباح رودخانه کیناباتانگان است که دومین رودخانه طولانی مالزی است و 560 کیلومتر طول دارد. رودخانه کیناباتانگان از کوههای جنوب غربی مالزی سرچشمه می گیرد و یکی از جاذبه های این رودخانه اکوسیستم ویژه آن است.

 

اگر خوش شانس باشید می توانید با حیوانات مختلفی از جمله فیلها در آب گل آلود و میمونهای زیبا و خوشحال در منطقه روبرو شوید. به خاطر داشته باشید که  در دسامبر و ژانویه احتمال وقوع سیل وجود دارد  و توصیه می شود از بازدید از منطقه خودداری کنید.

پارک Kinabalu

پارک کینابالو یکی از بهترین دیدنی ها و جاذبه های گردشگری صباح است. این پارک در سال 1996 تاسیس شد و به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برای بازدید از این پارک زیبا و دیدنی باید به قسمت غربی ساحل صباح بروید.

 

ابعاد این پارک حدود 754 کیلومتر مربع است و درختان و گل های خارق العاده ای در سراسر آن دارد. علاوه بر این  آتشفشان کینابالو در مجاورت پارک است. البته این کوه آتشفشانی غیرفعال است و می توانید از زیبایی و شکوه آن لذت ببرید. در اینجا می توانید مقدار زیادی از Rafflesia arnoldii را مشاهده کنید. این زنبق بدترین گل جهان است و به دلیل بوی بد آن به شهرت رسیده است. علاوه بر این ، جنگل هایی از درختان بلوط و درختان سوزنی برگ پیدا خواهید کرد. از همه مهمتر گیاهان مختلف گوشتخوار در این منطقه یافت می شوند.

مرکز چای صباح

از دیگر گشت و گذارهای این جزیره کارخانه تولید چای است که دارای یک هتل لوکس است. با بازدید از کارخانه می توانید مراحل تهیه مرحله به مرحله چای را مشاهده کنید.

 

 علاوه بر این می توانید چای مالایی بومی را از اینجا بخرید و آن را به عنوان یادگاری مصرف کنید. این چای بسیار ریز است و طعم مطبوعی دارد. توجه به این نکته مهم است که گرفتن عکس از روش های تهیه چای ممنوع است. برای دیدن جاذبه های گردشگری کوالالامپور اینجا کلیک کنید.

دره دانوم

 

دره دانوم  با مساحت 435 کیلومتر مربع یکی از مناطق دیدنی جزیره صباح است. جنگل های گرمسیری و لایه پوشش گیاهی در اینجا یکی از مناطق دیدنی جزیره صباح است. در این منطقه بیشتر اوقات هوا مه آلود است و برگهای مرطوب روی درختان خواهید دید.

پارک ملی سیپادان 

یکی از بهترین دیدنی های صباح پارک ملی سیپادان یکی از جذاب ترین جاذبه های جزیره است که می تواند برای غواصان بسیار جالب باشد. این منطقه دارای بیش از 400 گونه ماهی و صخره های مرجانی است و دارای یک اکوسیستم طبیعی است.

 

این منطقه بدون شک یکی از غنی ترین و زیباترین زیستگاه های دریایی جهان است که باعث شهرت آن شده است. بنابراین اگر شما نیز علاقه مند به دیدن حیوانات دریایی و غواصی در این منطقه هستید، می توانید هنگام سفر به صباح از منطقه دیدن کرده و لذت ببرید.

پل های معلق Kota kinabalu ، منظره ای دیدنی از صبح

پل های معلق در کوتا کینابالو یکی از هیجان انگیزترین دیدنی های صباح است که نباید آن را از دست بدهید. پل های معلق حدود 30 تا 70 متر طول و 15 تا 60 متر طول دارند. وقتی روی پل هستید ، ارتعاشات این پل های چوبی را تجربه خواهید کرد که بسیار هیجان انگیز است. دیدن مناظر اطراف از این ارتفاع بسیار زیباست و می توانید این حس فراموش نشدنی را در اینجا تجربه کنید.

 

جزیره لاک پشت

همانطور که از نام آن پیداست ، این جزیره یک مکان لانه سازی لاک پشت است و در سراسر جهان به عنوان پارک حفاظت از لاک پشت دریایی شناخته می شود. جزیره لاک پشت در ساحل دریای انفرادی در ساحل شرقی صباح واقع شده است.

 

جشنواره های صباح

 

جزیره صباح علاوه بر جاذبه های فراوان جشنواره های مهیج بسیاری دارد که می تواند برای هر مسافر سرگرم کننده و مهیج باشد. یکی از جشنواره های این جزیره سال نو چینی است. جمعیت چینی جزیره صباح جمعیت قابل توجهی است. به همین دلیل محله چینی ها در طول سال نو بسیار زیبا و دیدنی است. چینی ها سال نو را با تزئین خیابان ها و خانه هایشان و پخت انواع غذاهای محلی جشن می گیرند که بسیار جالب و مهیج است. 

 

یکی دیگر از جشنواره های محبوب صباح جشن نارگیل است. این جشنواره میزبان رویدادهای مهیج و سرگرم کننده است. جالب است بدانید که تمام وسایل مورد استفاده در مسابقه از نارگیل ساخته شده اند. بازدید کنندگان همچنین می توانند از نوشیدنی ها و غذاهای پخته شده از نارگیل لذت ببرند.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا