جاذبه های گردشگری

مکانهای دیدنی در هاکوداته ژاپن

هاکوداته یک شهر بندری زیبا در ژاپن است که در قسمت جنوبی جزیره هوکایدو واقع شده است. شهر هاكوداته به عنوان یكی از اولین بندرها در جنوبی هوكایدو در سال 1859 به جهان خارج گشوده شد. بسیاری از گردشگران برای تهیه غذا، تاریخ و مکانهای دیدنی امروزه به این شهر سفر می کنند. از زمان های بسیار قدیم، هاکوداته به عنوان یک بندر طبیعی شناخته می شد. جالب است بدانید مردم این شهر علاقه زیادی به ماهیگیری دارند. در این هر ماهی مرکب در تمام طول سال صید می شود و یک غذای محلی است. هاکوداته شهری سرسبز و خوش آب و هوا است. در همه جای شهر، پارک های سرسبز و طبیعی خواهید دید. با این حال  بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به هاکوداته است. در اینجا می توانید هم روزهای کاملاً بارانی را مشاهده کنید و هم روزهای آفتابی که خورشید با شکوه و عظمت در آسمان است. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری هاکوداته ژاپن با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری هاکوداته

محله Motomachi

 

این محله یکی از مناطق دیدنی شهر است. در اینجا بسیاری از بناهای اروپایی را می یابید که برخی از آنها مربوط به دهه 1800 است. علاوه بر این، کلیسای ارتدکس روسیه در همین محله واقع شده است که یکی از جاذبه های گردشگری هاکوداته است. در کنار ساختمانهای اروپایی ساختمانهای چینی را نیز در این منطقه خواهید یافت.

برج گوریوکاکو، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در هاکوداته

 

  شکل ستاره ای برج و محدوده سبز آن بسیار عالی به نظر می رسد. از بلندترین نقطه برج می توانید منظره باشکوه شهر را مشاهده کنید. یک پارک بزرگ با یک ساختمان در مرکز آن است. می توانید ساعت ها در پارک گشت بزنید و از مناظر طبیعی و سرسبز آن لذت ببرید. به خصوص اگر در بهار به پارک بروید  دسته ایی از شکوفه های گیلاس صورتی شما را مجذوب خود می کند. جالب است بدانید که در پارک گوریوکاکو 1600 درخت گیلاس وجود دارد. رودخانه ای در پارک وجود دارد که برای پیاده روی روی پل بسیار جذاب است. علاوه بر این در اینجا استراحتگاه هایی را خواهید دید که برای ساعات مختلف روز مناسب هستند. پارک گوریوکاکو از ساعت 9 صبح تا 6 عصر باز است.

هاچیمانزاکا، یکی از بهترین خیابان های هاکوداته

 

این خیابان یکی از دیدنی ترین خیابان های هاکوداته است. در هاچیمانزاکا سراشیبی ملایم خواهید دید که پیاده روی بسیار دلپذیری دارد. وقتی به بالاترین نقطه خیابان رسیدید، زیر پایتان منظره ای با شکوه خواهید دید که در نهایت به آب آبی می رسد. ردیف درختان در دو طرف خیابان ، نسیم ملایمی را هنگام طلوع آفتاب ایجاد می کند که روح دوستداران طبیعت را تسخیر می کند.

کلیسای ارتدکس Hakodate

 

این کلیسا در قسمت بالایی Motomachi واقع شده است. ساختمان سفید و گنبدهای پسته ایی رنگ آن از زیبایی ظاهری برخوردار است و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. وقتی به این منطقه می روید علاوه بر کلیسای ارتدکس هاکودات، کلیساهای دیگری نیز خواهید یافت که هرکدام جذابیت و شهرت خاص خود را دارند. زمان ساخت این کلیسای به سال 1916 برمی گردد. در نزدیکی این کلیسا بناهای تاریخی دیگری از جمله معابد و اماکن مذهبی سایر ادیان جهان را می یابید.

صومعه Trappistine ، یکی از بهترین مکان های دیدنی در هاکوداته

 

  زیبایی طبیعی در اینجا تا حدی است که به آن باغ فرشتگان گفته می شود. علاوه بر این فروشگاه های مختلفی برای خرید سوغاتی وجود دارد که می توانید انواع صنایع دستی و سوغاتی های دیگر را از شهر هاکوداته خریداری کنید. صومعه تراپیستین ابتدا برای هشت راهبه فرانسوی ساخته شد و بنابراین از ساختار معماری اروپایی برخوردار است. البته در حال حاضر راهبه هایی نیز در صومعه زندگی می کنند. کشاورزی به ویژه تولید کره  شغل اصلی این راهبه ها است و اینجا را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. البته گردشگران نمی توانند از راهبه های صومعه دیدن کنند زیرا آنها در بخشی از صومعه هستند که اجازه ورود ندارند. اما شما این فرصت را خواهید داشت که منطقه صومعه را کشف کرده و ترکیبی از معماری اروپا با ساختار باغ چینی را کشف کنید.

سالن عمومی قدیمی بخش Hakodate

 

پس از آتش سوزی مهمی که در سال 1907 ساختمان و سایر ساختمان های اطراف را ویران کرد در سال 1914 یک بازسازی کامل انجام شد. در طبقه دوم این بنای یادبود یک اتاق نشیمن، یک اتاق پذیرایی و اتاق های خواب برای مهمانان سلطنتی و اشرافی که از امپراتوری بازدید می کردند قرار داشت. سالن رقص اکنون به سالن کنسرت اختصاص یافته است و اکنون محبوب ترین قسمت ساختمان است. علاوه بر این از سالن عمومی طبقه دوم، می توانید بندر زیبای هاکوداته را نیز ببینید. لازم به ذکر است که به دنبال زلزله در تاریخ 6 سپتامبر 2018 سالن عمومی ساختمان بسته شد و اعلام شد که برای تعمیرات لازم، تا 3 سال بسته خواهد ماند.

کوه هاکودات

 

با پیاده روی یا استفاده از تله کابین می توانید به بلندترین نقطه این کوه برسید و از چشم اندازهای دیدنی شهر لذت ببرید. در طبقه بالا همه چیز به روشی تغییر کرده و چراغ های چشمک زن منظره جادویی را ایجاد کرده اند.

موزه مردمان شمال هاکودات

 

برای کشف فرهنگ مردم این شهر باید از موزه مردمان شمال هاکوداته دیدن کنید. این موزه خود راهنما است و  یکی از بهترین مکان ها است که می توان به تاریخ گذشته ژاپن نگاه کرد و با فرهنگ آن آشنا شد. سبک زندگی مردم گذشته ژاپن و آنچه در گذشته بوده اند در موزه به نمایش گذاشته شده است. می توان گفت که این موزه یکی از مقاصدی است که هر جهانگردی در هاکوداته به دیدن آن می رود.

خوراکی ها

غذاهای دریایی محبوب ترین در شهر هاکوداته است. مردم این شهر عاشق همه چیزهایی هستند که از دریا گرفته می شوند. انواع سوشی، ماهی آزاد، برنج داغ و سوپ ، گوش ماهی و مارچوبه در اینجا یافت می شود.

سفر به این شهر زیبای ژاپن نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. برای دستیابی به این فرصت و برای بازدید از تمام جاذبه های گردشگری شهر بهتر است ابتدا نقشه ای از شهر تهیه کنید و نگاهی به موقعیت جغرافیایی مقصد خود بیندازید. سیستم حمل و نقل شهر شامل اتوبوس های شهری، مترو و قطارهای سریع السیر است. همچنین می توانید از تاکسی استفاده کنید که هزینه بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت. هتل های هاکودات به مراتب ارزان تر از هتل هایی هستند که در توکیو یا اوزاکا می بینیم. به عنوان مثال، هتل هایی مانند هتل ComforT Tokyo Inn Hakodate ، Hakodate Hotel Ekimae و ate دارای امکانات زیاد و در عین حال مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، خانه های محلی برای گردشگران فوق العاده خاص و رویایی هستند.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا