جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری شهر زیبای مونپلیه، فرانسه

مونپلیه شهری ساحلی و گوهری در جنوب فرانسه است. این شهر از نظر اقتصادی پیشرفته است و خدمات درجه یک جهانگردی مانند هتل های لوکس، رستوران های شیک و موارد دیگر را ارائه می دهد. مونپلیه یک شهر تاریخی با آب و هوای ساحلی و جاذبه های گردشگری بسیار زیاد است که هر گردشگری را مجذوب خود می کند. در این شهر موزه های زیادی برای دوستداران فرهنگ وجود دارد از جمله: موزه آکروپولیس، موزه علم و جامعه  که گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می کند. این شهر ترکیبی از هنرها و صنایع دستی مدرن و کنسرت های بسیاری است که در طول سال برگزار می شود  جایی که دوستداران هنر در آنجا جمع می شوند. برای گشت و گذار در جاذبه های گردشگری مونپلیه این شهر زیبا از موزه و پیاده روی گرفته تا رستوران های جذاب  با ما همراه باشید.

آب و هوا

مونپلیه در بیشتر ماه های سال آب و هوای آفتابی و مطبوعی دارد. علاوه بر این مجاورت آن با مدیترانه آب و هوای مدیترانه ای و گرما را در طول سال غالب می کند.

جاذبه های گردشگری مونپلیه

 قدم زدن در ساحل یکی از جذاب ترین تفریحات در این شهر است. برای رسیدن به ساحل می توانید از وسایل نقلیه مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید از خط تراموا برای رسیدن به بهترین نقطه ساحل استفاده کنید. می توانید در تفریحگاه مون پلیه قدم بزنید. دوچرخه سواری نیز بسیار جذاب است. شن و ماسه گرم سواحل آفتاب گیر مدیترانه بسیار عالی هستند.

موزه فابر

موزه فابر یکی از دیدنی ترین موزه های شهر است. این موزه در منطقه اسپلندور واقع شده است. در این موزه آثار هنری مختلفی را از دوره های مختلف خواهید یافت. بخشی از آن به آثار هنرمندان معاصر اختصاص دارد. علاوه بر این  بیشتر اوقات نمایشگاه آثار هنری هنرمندان معاصر در موزه فابر برگزار می شود. ساختمان موزه سازه ای بسیار زیبا است. اما مهمتر از همه سالنهای داخلی موزه است که با دیوارهای قرمز و تابلوهای نفیس  ظاهری رویایی و باشکوه به خود گرفته اند. جالب است بدانید که این موزه یک روز در ماه برای بازدید عمومی رایگان است. اگر در اولین یکشنبه هر ماه به موزه فابر مراجعه کنید برای بازدید از موزه هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

کلیسای جامع سنت پیر

این کلیسا یکی از با ارزش ترین بناهای تاریخی و بهترین جاذبه های گردشگری شهر مونپلیه است. ساخت کلیسای جامع سنت پیر به سال 1364 برمی گردد. البته این کلیسا دو قرن بعد در قرن شانزدهم به کلیسای جامع شهر تبدیل شد. سبک کلیسا گوتیک است و تمام عناصر این سبک به معماری آن پایبند بوده است. با نگاهی به کلیسا دو برج موازی بلند در دو طرف عمارت اصلی مشاهده خواهید کرد و دو ستون کوتاه تر به صورت موازی در مقابل آنها قرار دارد. طاق ورودی هلالی است و ساختمان در امتداد مسیر چپ ترسیم شده است. در فضای داخلی کلیسا همان سبک معماری گوتیک را خواهید یافت. محراب کلیسای جامع سنت پیر دیدنی و معنوی به نظر می رسد. بازدید از این کلیسا رایگان است.

میدان کمدی

اگر از مردم شهر بپرسید آنها میدان کمدی را به عنوان مهمترین نقطه شهر به شما نشان می دهند. این میدان مهمترین نقطه شهر است و دسترسی خوبی به جاذبه های اصلی دارد. در نزدیکی این میدان ایستگاه قطار Montpellier را خواهید دید. چندین خط تراموا نیز در نزدیکی اینجا وجود دارد. علاوه بر این، می توانید از تاکسی در اینجا استفاده کنید. در میدان کمدی سیتی ، چندین رستوران معروف فرانسوی و چند کافه عالی خواهید یافت. هر یک از این رستوران ها در نوع خود بی نظیر هستند و قطعاً باید لذت خوردن را در هر کدام کشف کنید.

باغ وحش مون پلیه

این باغ وحش که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مونپلیه می باشد که فضای کاملا متفاوتی دارد. در این باغ وحش حیوانات از مناطق مختلف جغرافیایی جهان نگهداری می شوند. علاوه بر این شما در این باغ وحش سرسبزی زیبا و دیدنی خواهید دید. هر حیوانی در محیطی متناسب با منطقه جغرافیایی زیستگاه خود نگهداری می شود. به عنوان مثال فیل های آفریقایی در محیطی شبیه زیستگاه خود در جنگل های آفریقا نگهداری می شوند. ورود به باغ وحش مون پلیه کاملاً رایگان است و می توانید هر طور که دوست دارید گشت و گذار کنید.

کاخ Flaugergues

کاخ Flaugergues سالها محل اقامت اشراف فرانسوی بوده و یکی از زیبا ترین و مهمترین عمارت هایی است که در این شهر فرانسه خواهید یافت. با ورود به منطقه باغ ردیفی از درختان کاج در هر دو طرف و یک حوض بزرگ در وسط دیده می شود. دو ردیف پله در دو طرف به یک ایوان بزرگ منتهی می شود. سپس عمارت اصلی کاخ را خواهید دید که معماری ساده اما اصیل دارد.

باغ گیاه شناسی مون پلیه

این باغ گیاه شناسی یکی از جاذبه های گردشگری مونپلیه و جایی است که می توانید انواع گیاهان کمیاب را از سراسر جهان مشاهده کنید. علاوه بر کشت و نگهداری گیاهان خاص یک مرکز تحقیقاتی درباره گیاهان کمیاب و دارویی نیز در این باغ وجود دارد. با قدم زدن در باغ گیاه شناسی خود را در میان گیاهانی خواهید یافت که شکوه آفرینش را در اوج زیبایی به تصویر می کشند. علاوه بر این چندین سازه عجیب و غریب در این باغ خواهید یافت که بسیار دیدنی هستند. این شهر پر از موزه های جالب، خیابان های سنگفرش و رستوران های وسوسه انگیز است. به هر حال هنگام سفر به شهرهای مختلف فرانسه لذت چشیدن غذاهای فرانسوی را از دست ندهید. در هر قسمت از شهر رستوران های فرانسوی وجود دارد و هر خیابان و کوچه ای مملو از بوی غذاهای فرانسوی است.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا