اپلیکیشن هاموبایل

جلوگیری از به روز رسانی خودکار برنامه های اندروید

سیستم عامل اندروید قابلیت های فراوانی دارد. اما اگر به قابلیت های آن آشنایی نداشته باشی و کار کردن با اندروید مسلط نباشی ممکن است به ضرر شما باشد. برای مثال قابلت آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن های اندروید که هر بار آپدیت بیش از 200 مگابایت از اینترنت شما مصرف می کند. و کسانی که اینترنت محدودیت حجمی دارند به ضرر آنهاست. به روز رسانی اتوماتیک اپلیکینش های اندروید باعث مصرف دیتای اینترنت می شود. و گوگل هم دائما این اپلیکیشن را آپدیت می کند. پس اگه اینترنت موبایل شما محدودیت حجمی دارد و نمی خواهید با هر بار اتصال گوشی به اینترنت اپلیکیشن ها به روز شوند. این قابلیت اندروید را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن آپدیت خودکار اپلیکیشن های اندروید مراحل زیر را طی کنید. با ما همراه باشید!

در گام نخست به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، گوگل‌پلی را باز کنید، وارد بخش تنظیمات آن شوید، به قسمت Auto-update apps بروید. در این بخش ۳ گزینه دارید که برای اینکه به‌روزرسانی خودکار را متوقف کنید، باید گزینه اول Do not auto-update apps را انتخاب کنید. در این صورت باید اپلیکیشن‌ها را به صورت دستی به‌روزرسانی کنید. در صورتی هم که تمایل داشته باشید، که اپلیکیشن‌های شما به صورت خودکار وقتی به اینترنت وایرلس متصل هستید، به‌روزرسانی شود، باید گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only را انتخاب کنید، در این صورت دیتای اینترنت گوشی شما مصرف نمی‌شود.

%image_alt%

حال چگونه اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را به صورت دستی به‌روزرسانی کنید.

برای انجام این کار ابتدا منوی کشویی گوگل‌پلی را باز کنید و وارد بخش My apps که زیرمجموعه Apps & games category است، شوید. در بخش My apps، لیست اپلیکیشن‌هایی که بر روی دستگاه خود نصب کردید را می‌بینید، اپلیکیشن‌ها در سه حالت : Updates, Recently updated وUp-to-date قرار دارند. اپلیکیشن‌هایی که نیاز به به‌روزرسانی دارند در ابتدای لیست هستند، می‌توانید آنها را به ترتیب به صورت دلخواه انتخاب و به‌روزرسانی کنید.

%image_alt%

اگر در خصوص ترافیک مصرفی اینترنت خود محدودیت دارید، حتما این تنظیمات را اعمال کنید و در زمان مناسب، اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را به‌روزرسانی کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا