جاذبه های گردشگری

زیباترین جاذبه های گردشگری نتیجه خرابکاری بشر

بعضی از اشکال ایجاد شده بر روی زمین آنقدر زیبا هستند که باور کردن اینکه طبیعی هستند سخت است. وقتی این شکل های زمینی را می بینیم تعجب می کنیم که انسانها چگونه بر روی زمین توانستند این اشکال خیره کننده از زمین را ایجاد کنند؟ همه شکل های زمینی ساخته شده به روش برنامه ریزی شده و با هدف ایجاد مناظر دیدنی ساخته نمی شوند. برخی از آنها گواهی بر سوء مدیریت بشر از منابع طبیعی ایجادشده اند, در حالی که برخی از آنها شگفتی روشنی از مهندسی و فنون کشاورزی انسان است. برخی از آنها به دلیل ساخت و سازهای مدرن سد ، معدن و آزمایش های علمی حاصل شده اند.

این 10 شکل زمینی منحصر به فرد ساخته شده توسط انسان را که به دلیل مداخله بشر با طبیعت و در جریان گذر زمان ایجاد شده اند, با هم بررسی می کنیم!

1 – تراس Longsheng برنج ، چین

 
معروف به ستون فقرات اژدها ، این مزارع برنج تراس خیره کننده نام خود را مدیون شکل خود هستند که شبیه مقیاس های پشت اژدها است. در فاصله 100 کیلومتری گیلین ، چین واقع شده است. این مزارع تراس در امتداد دامنه کوه ساخته شده و از کنار رودخانه تا کوهستان امتداد دارند ، از 600 متر تا 800 متر از سطح دریا قرار دارد. قدمت Longsheng Rice Terrace به سلسله یوان و مینگ بر می گردد و گواهی بر تلاشهای درخشان کشاورزی و مهندسی مردم بومی ژوانگ است.

2 – دریاچه پاول ، ایالات متحده

دریاچه پاول ، ایالات متحده

دریاچه پاول ، همانند گوهرهایی درخشان در بیابان است ، با آبهای آبی روشن و دارای صخره های ماسه سنگی سرخ ، و صخره های برجسته. این دریاچه مصنوعی باورنکردنی با طغیان رودخانه کلرادو در زمان ساخت سد گرند کانیون ایجاد شده است. دریاچه پاول که در مرزهای آریزونا و یوتا قرار دارد ، یک مکان توریستی محبوب است که برای تورهای ماجراجویی مانند سواری با بالگرد ، قایق سواری رودخانه ، جیپ یا… مناسب است. همچنین کمپینگ ، پیاده روی در طبیعت ، ورزش های آبی ، تماشای پرندگان ، تجربه قایق های خانگی و غیره را میزبانی می کند.

3 – پرواز Geyser ، ایالات متحده

پرواز Geyser با نام Fly Ranch Geyser در یک زمین خصوصی در وسط کویر نوادا واقع شده است و یکی از جالب ترین دیدنی های نوادا است. پرواز گایزر یک پدیده طبیعی نیست ، اما یک فرم دست ساز انسان است ، که به طور تصادفی در سال 1964 در نتیجه یک دریل آزمایشی برای آب ایجاد شد. رنگ آمیزی درخشان قرمز و سبز رنگ بر روی تپه ها از جلبک های ترموفیلیک ناشی می شود. فوران آب در هوا به ارتفاع 5 پا می رسد و آن را به یكی از شكل های دست ساز و حیرت آور انسان ساخته در جهان تبدیل کرد است.

4 – Big Hole ، آفریقای جنوبی

Big Hole ، آفریقای جنوبی

کیمبرلی محل معادن غنی و الماس غنی الماس آفریقای جنوبی است. این شهر همچنین به دلیل فرم منحصر به فرد سرزمینی دست ساز – Big Hole – شناخته شده است. این محلی است که اولین الماس در سال 1869 کشف شد. Big Hole 170،000 متر مربع را در بر می گیرد و به عمق 240 متر می رسد. این گودال باورنکردنی و بزرگترین ساخته دست بشر در جهان ، همه با دست انسان و ابزار اصلی حفاری کاوش شده است. امروزه این معدن الماس متروکه بخشی از یک موزه است.

 

5 – دریاچه نیلی ، آمریکا

دریاچه نیلی ، آمریکا

دریاچه ایندیگو واقع در Summit County ، اوهایو ، بخشی از پارک ملی Cuyahoga Valley است. این دریاچه کوچک ، رنگارنگ و مثلثی شکل ، زمینی مصنوعی است که با آبگرفتن محل اصلی معدن Graystone ، یک گودال شن و ماسه ایجاد شده است. پرسنل خدمات پارک ، با انتقال چندین چشمه آب موجود در منطقه ، تأمین آب ثابت به این دریاچه را تضمین کرده اند. شنا در دریاچه ممنوع است ، اما ماهیگیری تفریحی یکی از محبوب ترین کارهایی است که در دریاچه ایندیگو انجام می شود. 

6 – دریاچه پیوا ، مونته نگرو

دریاچه پیوا ، مونته نگرو

 
دریاچه پیوا مرتفع ترین مخزن مصنوعی آب شیرین در اروپا است که در شمال مونته نگرو واقع شده است. این دریاچه سبز زمرد خیره کننده یکی از سرزمین های مشهور دست ساز اروپا است که پس از ساخت سد مارتینجه روی رود پیوا شکل گرفته است. دریاچه پیوا که بیش از 45 کیلومتر وسعت دارد و در 675 متر از سطح دریا واقع شده است ، در قلب منطقه حاکم است.

7 – تراسهای Honghe Hani Rice ، چین

رویای هر عکاس ، تراس های خیره کننده Honghe Hani Rice Yunnan ، چین در میان مناظر مشهور این کشور است. تراس های مشهور برنج Honge Hani با مساحت 1000،000 هکتار ، از بالا به نظر می رسد اما در واقع یک شکل زمینی ساخته شده توسط انسان است. تراس برنج 1200 ساله برای آبیاری مزارع مستقر در کنار تپه ها با استفاده از دامنه های کشاورزی ایجاد شده است. تراس های برنج 82 روستای محلی را با یک شبکه مفصل از سیستم کشاورزی ، دامپروری و شامل چهار شهرستان یونان – یوآنانگ ، هونه ، جینپین و لوچون در بر می گیرد. یکی از مکانهای میراث جهانی یونسکو در چین همین تراس هست.

8 – Analavory Geysers آب سرد ، ماداگاسکار

از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به Fly Geyer از نوادا ، ایالات متحده است ، Analavory Geyser ماداگاسکار یکی دیگر از شبیه سازهای ساخته شده در جهان است. هیچ فعالیت آتشفشانی ای وجود ندارد که آب زیر زمین را گرم کند و آبهای سفید شفاف گرم باشد. چهار ناوشکن غیرمعمول در این منطقه وجود دارد و بخشی از پدیده منحصر به فرد به نام “گریز آب سرد” را ایجاد کردند. این سنگ شکن دست ساز به دلیل معدن زیرزمینی تشکیل شد. ترشح اسید کربنیک از آبهای زیرزمینی باعث فوران این گدازه می شود.

9 – Providence Canyon, Georgia

 
Providence Canyon در ایالت جورجیا ایالات متحده معروف به “گراند کانیون کوچک” ، منظره ای دلنشین و رنگارنگ است. به عنوان یکی از “هفت عجایب طبیعی جورجیا” در نظر گرفته شده و کاملاً ساختاری زمینی است. عملکرد شگفت آور کشاورزی و فرسایش خاک منجر به چنین باریکه های ناهموار و رنگارنگ شده است. امروزه می توانید خندق هایی به اندازه 150 پا و Plumleaf Azalea نادر مشاهده کنید که در ماه جولای و آگوست رشد می کند و شکوفا می شود. خاکستری صورتی ، نارنجی ، قرمز و بنفش کنیون مانند یک نقاشی دلنشین به نظر می رسد.
 
10 – تراس Banaue Rice ، فیلیپین

تراس های گسترده Banaue Rice در فیلیپین یکی از مهمترین تفریحات فرهنگی کشور جنوب شرقی آسیا است. این تراس های برنج دست ساز به 2000 تا 6000 سال بر می گردد و توسط فیلیپین به عنوان “هشتمین شگفتی جهان” در نظر گرفته می شود. این منطقه حکاکی شده در استان Ifugao در کوههای Cordillera توسط اجداد قبیله محلی ایجاد شده ، این مکان ترکیبی از محیط اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی است. یونسکو برای حفظ این شکل زمینی دست ساز غیرمعمول ، آن را در بین میراث جهانی در معرض خطر قرار داده است. این بزرگترین دستاورد مردم Ifugao است که به دلیل منبت کاری چوب و ایجاد مهارت های کشاورزی تراس شناخته می شوند.

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا