صنعت

چگونه فندک مناسب انتخاب کنیم؟

راهنمای کامل انتخاب فندک

ممکن است فکر کنید که فندک جزو یکی از لوازم جانبی همراه است که فقط برای روشن کردن سیگار شما استفاده می شود و بنابراین هر فندکی این کار را می کند. با وجود اینکه همه فندک ها برای این کار مناسب هستند، هرکسی نیازها و انتظارات متفاوتی دارد، بنابراین به فندکی نیاز دارید که واقعاً مناسب شما باشد. شما نمی دانید کدام فندک را انتخاب کنید یا از تمام تفاوت های ظریف بین هر نوع فندک اطلاعی ندارید؟ برای کمک به بهترین انتخاب، مدل های مختلف موجود در بازار و مشخصات فنی آن ها را بررسی می کنیم. بنابراین تا پایان این مقاله با لوکس ایرانی همراه باشید.

اولین کسی که با ایده فندک مواجه شد، الساندرو ولتا در دهه 1770 بود که یک لامپ هیدروژنی ساخت که به عنوان فندک برای روشن کردن شمع های آن زمان عمل می کرد. در نیمه اول قرن نوزدهم، اولین فندک واقعی که توسط یوهان ولفگانگ دوبراینر طراحی شد، یک نسخه بهبود یافته از فندک ولتا بود. بسیار دور از آنچه که امروز می شناسیم، بیشتر به عنوان یک “فندک میز” برای رده های بالای جامعه طراحی شده بود تا به عنوان یک لوازم جانبی جمع و جور که می توانید با خود ببرید, مورد استفاده قرار گیرد. نسخه اقتصادی و یکبار مصرف این اولین فندک چند سال بعد در سال 1827 ظاهر شد: کبریت!

از آن زمان به بعد، فندک تغییر شکل داده و اصلاح شده است و انواع مختلف فندک یکی پس از دیگری وارد بازار شده است و آن را به یکی از وسایلی برای استفاده خانگی تبدیل کرده است که دائماً در زندگی روزمره ما وجود دارد. فندک فانتزی حالا فقط برای روشن کردن مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه به یک اکسسوری دخترانه و یا پسرانه تبدیل شده که علاوه بر روشن کردن شعله می توانید کارایی دیگری هم داشته باشد و به همین دلیل امروزه به یک وسیله جذاب تبدیل شده است. جدای از سایز مینی یا ماکسی فندک، نحوه کارکرد آن ها می تواند یکی از معیارهای اصلی باشد که انگیزه انتخاب شما را ایجاد می کند.

فندک سنگ چخماق

فندک سنگ چخماق با عمل مکانیکی کار می کند. شعله از اصطکاک بین سنگ و خنجر ایجاد می شود که جرقه تولید می کند. اگرچه فندک‌های سنگ چخماق عموماً فندک‌های یکبار مصرف هستند، زیرا با سوخت “قابلیت پر کردن مجدد” ندارند، با این وجود می‌توان فلنت را جایگزین کرد یا گاز را در برخی از آنها دوباره پر کرد تا برای مدت طولانی‌تری آنها را نگه داشت. همه چیز به مدل مورد نظر بستگی دارد! برای افراد سیگاری که به دنبال یک فندک اصلی هستند، فندک های یکبار مصرف یک گزینه عالی هستند! معروف‌ترین برندها مانند BIC یا Clipper مدل‌های رنگارنگ و بعضاً نامتعارف را ارائه می‌کنند. این مدل فندک مناسب چه کسانی است ؟ این فندک که تقریبا ارزان قیمت هستند به دلیل قیمت پایینش به ویژه برای بودجه های کم ایده آل خواهد بود.

فندک الکترونیکی

آسان برای روشن کردن

فندک الکترونیکی یا فندک گازی، اختراع هنری پینگئو است که قدمت آن به سال 1936 می رسد. تا اینکه در سال 1948 این فندک برای اولین بار به طور رسمی توسط مارک کوئرسیا، مدیر Flaminaire (که همچنین مالک Bic است) به بازار عرضه شد. امروزه این فندک به عنوان یک فندک اساسی ضروری به حساب می آید که همه باید داشته باشند. در مقادیر زیادی از دهه‌های 60 و 70 تولید شد، سپس به‌شدت دموکراتیزه شد، در میان چیزهای دیگر، توسط برند BIC این فندک‌ها عموماً رنگی و فانتزی هستند.

بر خلاف فندک های سنگ چخماق که توسط مکانیزمی روشن می شوند، فندک الکترونیکی توسط یک سیستم الکترونیکی روشن می شود که با فشار دادن پیستون جرقه تولید می کند. از جنبه کاربردی، این فندک ها را می توان با گاز فندکی مجدداً در زمانی که فندک تمام شد، پر کرد. این بدان معناست که مانند فندک سنگ چخماق نباید در هنگام خالی دور انداخته شوند. این مدل فندک مناسب چه کسانی است ؟ برای افرادی که خواهان یک فندک ساده اما قابل اعتماد هستند که به راحتی و سریع شارژ شود.

فندک بنزینی

فندکی ایده آل برای فضای باز

در طول جنگ جهانی اول به دلیل استفاده بسیار از کبریت ها به دلیل شرایط زندگی سربازان، فندک های نفتی با طراحی خاص خود مورد استفاده قرار گرفتند که ضخیم تر از سایر فندک ها قابل تشخیص هستند. آنها همچنین با شعله خود یعنی رنگ زرد نارنجی قابل تشخیص هستند. شعله توسط جرقه هایی ایجاد می شود که در اثر اصطکاک چرخ فلزی ایجاد می شود و سپس فتیله آغشته به نفت را مشتعل می کند. فندک های بنزینی مانند فندک های الکترونیکی را می توان به راحتی با مایع فندکی دوباره پر کرد. در صورت لزوم می توان فتیله را نیز تعویض کرد. این فندک برای کی مناسب است ؟ کسانی که می خواهند به یک برند قابل اعتماد مانند Zippo معروف روی بیاورند.

فندک برقی

فندک برقی که بدون شعله کار می کند اما به لطف قوس الکتریکی که با فشار دادن دکمه ای روی فندک ایجاد می شود. این فندک‌های طراحی مدرن قابل شارژ هستند، اما دقیقاً مانند فندک‌های بنزینی یا گازی نیستند: می‌توانید با وصل کردن آنها به پریز برق با استفاده از کابل USB، آنها را شارژ کنید. این فندک برای چه کسانی مناسب است ؟ برای دوستداران نوآوری، خواهان یک فندک امروزی، و همچنین افرادی که نمی خواهند فندک به طور مرتب با بنزین یا گاز پر شود.

فندک USB

بدون نیاز به گاز ، الکل یا بنزین قادر به روشن کردن سیگار خواهید بود. وزن فندک usb بسیار سبک می باشد و اغلب بسیار خوش دست و کوچک می باشند. به سرعت از طریق پورت یو اس بی هر وسیله الکترونیکی از قبیل کامپیوتر و غیره شارژ می شود به نحوی که اگر یک ساعت آن را شارژ نمائید حدود 200 نخ سیگار را می توانید با آن روشن نمائید

شارژ سریع و مانند فندک برقی، چراغ های USB به روش دیگری کار می کنند، زیرا سیگارهای شما را با المنت گرمایش روشن می کنند! این طرز کار گاهی اوقات در نگاه اول تعجب آور است، اما مزیت این نوع فندک این است که شعله ای تولید نمی کند، بنابراین نیازی به پر کردن مجدد آن با سوخت نیست. برای کی مناسب است؟ برای دوستداران فندک های معاصر و گاهاً آینده نگرانه. آنها همچنین برای کسانی که دوست ندارند فندک های بنزینی و/یا گازی را دوباره پر کنند, مناسب هستند. در واقع، فندک های USB سازگارتر با محیط زیست هستند!

جدا از عملکرد فندک, نوع شعله می تواند عنصری باشد که در انتخاب فندک برای شما کمک کند. در واقع، برخی از مردم می خواهند مطمئن شوند که فندکی را تهیه کنند که در هر شرایطی عملکرد خوبی داشته باشد! چندین گزینه برای شما وجود دارد.

فندک ضد طوفان

ویژگی فندک طوفان؟ شعله اش دست نخورده باقی می ماند، مهم نیست کجا هستید، و بدون توجه به آب و هوا! این به لطف یک فلامنت ادغام شده در شعله فندک امکان پذیر است که به آن اجازه می دهد همیشه هنگام روشن کردن آن کارایی خود را حفظ کند. این فندک که در اصل برای دریانوردان طراحی شده بود، که عناصر خشمگین آنها در دریا به سادگی می توانست کیفیت شعله فندک را به خطر بیندازد، اکنون یک فندک ضروری است که مترادف با قدرت و قابلیت اطمینان است. بنابراین حتی باد نیز نمی تواند بر آن غلبه کند! شما به راحتی می توانید شعله طوفان را از روی شکل آن تشخیص دهید. برای چه کسانی مناسب است ؟ طرفداران یک فندک با کارایی بالا، کسانی که می خواهند فندکی مناسب برای استفاده در فضای باز، هر شرایط آب و هوایی داشته باشند.

بهترین مارک های فندک

در حالی که امروزه برندهای زیادی وجود دارند که فندک عرضه می کنند، برخی از آنها به لطف کیفیت و کاربردی بودن محصولات خود توانسته اند جایی برای خود در قلب سیگاری ها باز کنند. چه این برندها تازه نفس باشند و چه ده ها سال سابقهداشته باشند، قابلیت اطمینان و دانش آنها فندک های آنها را به لیستی از موارد ضروری تبدیل می کند که می توانید بدون تردید به آنها مراجعه کنید.

فندک bic

فندک جیبی بی نظیر، با طراحی شیک: شکیل با روکش های ارگونومیک گرد برای دست، طراحی رنگی ساده یا همراه با الگوهایی که هرکدام غیر معمول تر از دیگری هستند. این فندک برای افرادی است که به دنبال وسایل ساده هستند. محصول قابل اعتماد و کارآمد به حساب می آید.

zippo

فندک های Zippo که طراحی آن ها فورا قابل تشخیص است، بیشتر برای فندک های بنزینی کار شده است. Zippo که در دهه 1930 در ایالات متحده ایجاد شد، نامی است که باید در مورد فندک ها بدانیم. داشتن فندک Zippo به معنای داشتن یک لوازم جانبی با کیفیت است که برای مدت طولانی دوام می آورد!

فندک کلیپر

Clipper یک برند پیشرو در زمینه فندک های فلینت است که انبوهی از فندک های یکبار مصرف را در طرح های اصلی و برای همه سلیقه ها ارائه می دهد. این فندک های گرد و محتاطانه به راحتی در هر کیف یا جیب جای می گیرند. فندک کلیپر یکی از فندک های سنگ چخماق است که می توان آن را با گاز پر کرد و سنگ آن را تعویض کرد. میتوانید برای خرید فندک های متنوع و اورجینال با قیمت بسیار مناسب به وب سایت لوکس ایرانی مراجعه کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا