صنعت

پرفروش ترین لوازم یدکی سراتو در بازار ایران

پرمصرف ترین قطعات و لوازم یدکی سراتو سایپا کدام ها هستند؟ علت پرمصرف بودن این قطعات سراتو مونتاژ چیست ؟ کیفیت لوازم یدکی چه تاثیری در پرمصرف بودن بعضی قطعات دارد؟

آیدی یدک – با گسترش و ازدیاد روز افزون وسایل حمل و نقل به خصوص اتومبیل های سواری در سطح شهر نیاز به تعمیر و تامین قطعات این وسایل افزایش یافت. که امروزه تقریبا شاهد آنیم در هر خیابانی تعدادی از افراد در بازار پر رونق خدمات مربوط به خودرو مشغول به کار هستند. گرچه وضعیت خرید و فروش این کالا ها مانند سایر اقلام و صنف های دیگر خوب نیست، اما راکد نشده است. دلیل این امر برای اینست که نیاز به قطعه و لوازم یدکی برای همیشه احساس می شود.

آیدی یدک – برای اینکه بدانیم کدام قطعه در بین لوازم پرمصرف قرار می گیرد باید توجه کنیم که یک سری قطعات از باب مصرفی بودن و نیاز به تعویض دوره ای پرفروش هستند و یک سری قطعات از باب استفاده نادرست یا عدم توجه در رانندگی جزء قطعات پرفروش هستند.مجدد این مورد را باید یادآور شد که کیفیت لوازم یدکی در پرمصرف بودن بعضی قطعات تاثیر بسزایی دارد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

لوازم مصرفی سراتو سایپا که شامل لنت ها، دیسک و صفحه کلاچ، شمع ها، تسمه تایم ، تسمه دینام و روغن خودروها می باشد در دوره های زمانی کوتاه و با توجه به کارکرد خودرو نیاز به تعویض پیدا می کند. این موارد از پرمصرف ترین و پرفروش ترین لوازمات در بازار به نسبت بقیه قطعات یدکی سراتو هستند. در کلان شهرها و جاهایی که ترافیک های سنگین در داخل شهر زیاد است، مصرف این کالا ها بیشتر و بیشتر نیز می شود.

بازار برخی لوازم و قطعات مصرفی سراتو سایپا نیز فصلی بوده و هر ساله در دوره معین و مشخصی برای این قطعات در بازار تقاضا ایجاد می شود. قطعاتی چون برف پاک کن، ضد یخ، زنجیرچرخ، کمپرسور کولر و … در برخی فصول مشتری زیادی داشته و در ایام دیگر سال بازار بی رونق و راکدی دارند.

برخی قطعات سراتو سایپا زمانی که خودرو دچار تصادف یا آسیب جدی می شود نیاز به تعویض دارد و از این منظر که بیشتر تصادفات از جلو یا عقب خودرو اتفاق می افتد ، از پرفروشترین قطعات و لوازم بدنه سراتو هنگام تصادفات می توان به چراغ ، سپرها ، جلوپنجره ، دفیوزر یا فلاپ سپر ، پروژکتور اشاره کرد.

از تاثیر کیفیت و اصالت قطعات یدکی سراتو در پرمصرف بودن و نیاز به تعویض مجدد قطعات نباید غافل شد. معضل و دغدغه اصلی بازار را حجم گسترده لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت چینی می باشد که خریدارن قطعات سراتو باید به این مهم توجه کنند که از فروشگاه های معتبر و مطمین لوازم و قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

در ذیل زمان و علت تعویض بعضی قطعات را بصورت مختصر شرح خواهیم داد :

شمع سراتو

شمع خودرو : تعویض شمع خودرو یکی از مهمترین موارد در تعمیر و نگه داری خودرو محسوب می گردد چرا که این قطعه کوچک نه چندان گران قیمت تاثیر بسزایی در عملکرد فنی خودرو و کاهش مصرف سوخت دارد.اما شمع ها جزو قطعات مصرفی برشمرده می شوند و باید در زمان مشخص تعویض گردد. به طور معمول باید هر 50 هزار کیلومتر شمع خودرو را تعویض نمود

فیلتر روغن : پیشنهاد می شود هر 5000 هزار کیلومتر یا هربار تعویض روغن ، فیلتر روغن نیز تعویض گردد. در شرایط کارکرد سخت مثل درجا کارکردن زیاد ، شرایط آب و هوایی نامناسب ، ترافیک و یا حرکت های سنگین حتما روغن موتور و فیلتر روغن را پس از 4000 کیلومتر رانندگی تعویض نمایید

فیلتر سوخت : فیلتر بنزین یکی از چندین فیلتری است که در پیشرانه خودرو وظیفه پاک سازی آلاینده ها بر عهده دارد. همانطور که می دانیم امروز در ایران کیفیت بنزین ها چندان تعریفی ندارد و آلودگی های محیطی از هر زمان دیگری بیشتر شده است . از همین رو تعویض به موقع فیلتر بنزین نقش زیادی در بالابردن عمر پیشرانه و قطعات مختلف آن دارد معمولا خودروسازها در دفترچه های راهنمای خودرو زمان تعویض فیلتر بنزین را یادآور می شوند. اما بطور معمول گفته می شود نهایتا هر 20 الی 25 هزار کلیومتر کارکرد خودرو باید فیلتر بنزین را تعویض نمود.

تسمه دینام : این تسمه که در جلوی موتور قرار دارد بخش مهمی از موتور است که عملکرد قسمت های مختلف خودرو را کنترل می‌کند. کار کردن خودروی شما بدون تسمه تقریبا امری ناممکن است. تسمه دینام هر بار که موتور روشن می‌شود، استفاده می‌شود و این عملیاتِ مداوم، مقدار زیادی سایش روی آن می‌گذارد. زمان مشخصی برای این موضوع وجود ندارد و بهترین توصیه این است که اطمینان حاصل کنید که اتومبیل شما تعمیر و نگهداری منظم دریافت می‌کند. تسمه دینام را در هر نوبت که روغن موتور و فیلتر روغن را تعویض می‌کنید مورد بازرسی قرار دهید؛ همچنین بازرسی تسمه و قرقره در هر بار سرویس رادیاتور و سیستم خنک‌کننده ایده خوبی است

لنت ترمز سراتو سایپا

لنت : درگیر بودن همیشگی لنت ترمز با دیسک‌ها و اصطکاک به وجود آمده از این درگیری موجب استهلاک این قطعه از خودرو می‌شود. به طور حتم با فرسوده شدن لنت ترمز خاصیت آن در ایجاد اصطکاک هم از بین می‌رود و عملیات متوقف کردن خودرو با مشکلاتی همراه خواهد گردید. امری که می‌تواند خطرات فراوانی را برای سرنشینان یک خودرو ایجاد کند. از همین رو آگاهی از زمان تعویض لنت ترمز اهمیت غیر قابل انکاری می‌یابد. .در سیستم ترمز‌های دیسکی سراتو سایپا که با تکنولوژی ای ‌بی ‌اس می باشد , یک هشداردهنده نصب شده است. تمام لنت ‌های ترمز در این سیستم دارای یک برق مثبت هستند. زمانی که سطح لنت تمام می ‌شود ارتباط برقی با دیسک برقرار می ‌کند. به محض بر‌قراری این ارتباط چراغ ترمز به معنی اتمام لنت و نیاز آن به تعویض روشن می شود.

 

تسمه تایم : وظیفه این تسمه تنظیم زمان صحیح باز و بسته شدن سوپاپ ها است، این تسمه سوپاپ ها را به چرخش درمی آورد و کنترل می کند. جایگیری صحیح تسمه تایم پر اهمیت است و اگر تسمه تایم یک یا چند دندانه جابجا شود زمان باز بودن سوپاپ ها به هم ریخته و در کار موتور اختلال ایجاد می شود. بازه زمانی پیشنهاد شده برای تعویض تسمه تایم بین 60 تا 80 هزار کیلومتر و یا 5 سال پس از زمان تولید خودرو است اما این عدد در خودروهای مختلف متفاوت است.از نشانه های نیاز به تعویض تسمه تایم دود اگزوز ، عدم کارکرد صحیح موتور ، نامتعادل بودن دور موتور اشاره کرد.

سپر جلو سراتو

سپر : قطعاتی همانند سپر تنها در تصادفات یا آسیب خوردگی نیاز به تعویض دارند .در هنگام تصادفات از جلو یا عقب خودرو اولین قطعه ای که امکان آسیب و خرابی دارد سپر است و باتوجه به جنس پلاستیکی سپر احتمال شکستگی و عدم ترمیم و استفاده مجدد آن بالا است.

 

 

چراغ سراتو

چراغ جلو و عقب : چراغهای خودرو به ویژه در هنگام رانندگی در شب، یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین بخشهای ماشین شما هستند.چراغ ها نیز ممولا فقط در هنگام تصادفات و آسیب دیدگی و شکستن نیاز به تعویض دارند و همانند لوازم مصرفی نیاز به تعویض دوره ای ندارند.

 

 

در صورتی که قصد خرید قطعات و لوازم یدکی سراتو با کیفیت بالا و قیمت مناسب را دارید با مراجعه به فروشگاه آیدی یدک بعنوان بزرگترین و تخصصی ترین فروشگاه ارائه دهنده لوازم یدکی سراتو سایپا با برند جنیون پارت شرکتی سفارشات خود را در اسرع وقت و با اطمینان کامل از اصالت قطعات تحویل بگیرید.آیدی یدک همچنین جهت اعطای حق انتخاب به مشتریان و تنوع در محصولات ، بعضی قطعات را با برندهای کره ای معتبر با کیفیت ارائه می نماید. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر می توانید با فروشگاه آیدی یدک وارد کننده و مرکز پخش قطعات سراتو سایپا و وارداتی تماس بگیرید. لازم به ذکر است فروشگاه آیدی یدک (idyadak.com) با توجه به خرید مستقیم از کره و قیمت دست اول ، برای همکاران و خرید های عمده نیز قیمت ویژه در نظر گرفته است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا