جاذبه های گردشگری

همه چیز در مورد برگن نروژ و جاذبه های گردشگری آن

برگن دومین شهر بزرگ نروژ است که در ساحل غربی واقع شده است. مساحت این شهر در حدود 4500 کیلومتر مربع است و در حدود 300000 نفر جمعیت دارد. برگن به عنوان شهر هفت کوه شناخته می شود چرا که اطراف این شهر را کوهستان احاطه کرده است. از آنجا که این شهر در ساحل نروژ واقع شده است برخی از مناطق حومه شهر در جزایر واقع شده اند. برگن آمیزه ای از طبیعت و تاریخ است و می تواند انواع مختلف سلایق را در سراسر جهان راضی کند. این شهر برای اولین بار در سال 1070 تأسیس شد و در قرن سیزدهم پایتخت نروژ بود. از قرن 18 این شهر واسطه ای برای تجارت بین المللی در نروژ بوده است. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری برگن نروژ با ما همراه باشید.

جغرافیا و آب و هوای برگن نروژ

برگن در شبه جزیره Bergenshalvøyen واقع شده است. بسیاری از مناطق حومه شهر برگن روی آب قرار دارند. به دلیل کوه و رودخانه در شهر ، برگن آب و هوای اقیانوسی دارد. در سال میزان بارش در این شهر بسیار زیاد است. میانگین میزان بارش در برگن بیش از 2000 میلی متر است. گرم ترین ماه در برگن جولای است و سفر در این ماه توصیه نمی شود. دما نسبت به شهرهای دیگر با عرض جغرافیایی کمی گرم است. تابستان آب و هوایی معتدل دارد و تنها چند روز با میانگین دمای بیش از 30 درجه سانتیگراد در هر سال وجود دارد.

 

سیستم حمل و نقل در برگن

مهمترین راه حمل و نقل در برگن از طریق آب است. این شهر بندرگاه مهمی است، بنابراین حمل و نقل روی آب در آن معمول و بسیار پیشرفته است. بر خلاف اینکه این شهر بسیار کوچک است اما یک خط حمل و نقل گسترده در برگن وجود دارد. هم تراموا دارد و هم اتوبوس واگن برقی. همچنین خطوط اتوبوسرانی وجود دارد که مردم را از یک قسمت شهر به نقاط دیگر می رساند. اتوبوس های واگن برقی در نروژ فقط در برگن وجود دارند و در شمال اروپا فقط دو سیستم اتوبوس برقی وجود دارد.

اقتصاد برگن نروژ

بسیاری از فعالیت های تجاری در برگن انجام می شود. بیشتر فعالیت ها مربوط به مشاغل آب و پرورش آبزیان است. دومین موسسه بزرگ اقیانوس اروپا در برگن مستقر است. برگن شهری زیبا و باورنکردنی است و بنابراین  گردشگری منبع مالی خوبی برای این شهر است. آب و هوا و تاریخ با هم بازدید کنندگان زیادی را از مناطق مختلف جهان به برگن می کشاند. برخی معتقدند که برگن پایتخت غیررسمی نروژ است. یک مرکز خرید بزرگ در برگن وجود دارد که سالانه حدود 6 میلیون بازدید کننده دارد.

جاذبه های گردشگری در برگن

موقعیت ایده آل برگن آن را برای بسیاری از گردشگران در سراسر جهان جذاب کرده است. این شهر یک بندر تجاری است اما یکی از شلوغ ترین بنادر اروپا برای کشتی های تفریحی است. افرادی که سفر در دریا را دوست دارند و کشتی های تفریحی را ترجیح می دهند سفر به این شهر زیبا یکی از گزینه های آنهاست.

اسکله Bryggen Hanseatic

 

این منطقه رنگارنگ یکی از مشهورترین و مطلوب ترین مناطق برگن برای گردشگران است. راه های باریک و ساختمانهای چوبی همه کسانی که به برگن می آیند را به خود جلب می کنند.

 

کوه فلوین

 

از این کوه 319 متری نزدیک برگن منظره شگفت انگیزی از شهر وجود دارد. بهترین زمان برای حضور در اینجا صبح زود است. برای رسیدن به قله دو راه وجود دارد، پیاده روی یا سوار شدن به تله کابین. اگر می خواهید منظره ای پانوراما از برگن داشته باشید  می توانید از این کوه که 551 متر ارتفاع دارد صعود کنید.

 

قلعه برگنوس

 

از اواخر قرن شانزدهم  این قلعه قدیمی تنها راه ورود به بندر بوده است. این ساختمان یکی از سازه های دیدنی شمال اروپا است. در برگن نروژ همچنین موزه ای وجود دارد که در آن می توانید بسیاری از موارد مربوط به قلعه برگنوس را مشاهده کنید. این قلعه در اواخر قرن شانزدهم بر روی بقایای قلعه قدیمی ساخته شده است که قدمت آن به قرن 12 برمی گردد.

 

  موزه Hanseatic یکی از جاذبه های گردشگری برگن نروژ

 

این موزه باستانی ترین بنای برگن است. موزه Hanseatic شامل موارد مربوط به زندگی بازرگانان آلمانی است که در نروژ و به ویژه در برگن زندگی می کردند. این ساختمان در طی قرن ها از آتش سوزی های مختلف جان سالم به در برده است.

 

در قلب فیورد برگن

 

موقعیتی عالی در مرکز فیورد نروژ دارد. این نقطه آغازین شروع سفر به یکی از نمادین ترین مکانهای طبیعی است که fjord نامیده می شود.  Fjord یک خط باریک از آب است که میلیون ها سال پیش بین سنگ های عظیم دره ای ساخته شده است و بیشتر از سایر نقاط جهان در نروژ معمول است.

برگن یک شهر تاریخی واقعی است

  پیاده روی در میان ساختمان قدیمی و خارق العاده با معماری چشمگیر شما را به قرون وسطی در اروپا و به ویژه اسکاندیناوی می رساند. چندین موزه معروف نیز وجود دارد. قدم زدن در میان آنها برای بازدید کنندگان کلاس تاریخ عالی است. برگن همچنین به عنوان یکی از شهرهای فرهنگ اروپا شناخته می شود. از سال 1300 ، زمانی که بازرگانان آلمانی به برگن آمدند فرهنگ اهمیت زیادی در این شهر پیدا کرده است. چندین هنرمند مشهور در برگن متولد و زندگی می کنند. همچنین یکی از معروف ترین ارکسترها در برگن وجود دارد. برگن از نظر فرهنگی بسیار غنی است و این می تواند مقصدی عالی برای علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ باشد.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا